Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lakkere Model S helt ned

Startet av B_Tesla, søndag 14. september 2014, klokken 11:55

« forrige - neste »

Havebigfun

Jeg vil ikke starte en ny avgiftsdiskusjon her men:
For noen av oss virker det opplagt at myndighetene ikke kan se på at det importeres familiebiler med ytelser som de heftigste fossilbilene uten noen avgift unntagen vrakpant.
Derforhar flere enn meg "savet" ved å bestille en P85D før en slik prisøkning evt. kommer. Hadde ikke jeg vurdert det slik ville jeg ikke giddet å bytte ut min siste P med en P85D- ser man historisk på det er det antakelig den siste muligheten å kjøre en slik rå bil innenfor økonomisk rekkevidde. Bilen koster ca 70k mer en den første P+ jeg kjøpte og er forhåpentlig vesentlig mer moden. Den første P+solgte jeg etter 6 mnd med 5 k gevinst, den andre P etter 10 mnd med 40 k tap. Jeg synes ikke regnskapet er så verst men ville som sagt ikke tatt meg bryet om jeg trodde at det var samme mulighet for å kjøpe P85D om eks to år.
Ellers ser jeg det slik at det er bra med mange Tesla i Norge- samlet har jeg sørget for tre hittil- ikke verst for miljøet det heller.
P85D er "once in a livetime" og jeg tror flere vurderer det slik.
Ellers handler denne tråden egentlig om bruktbilprisene  ;)

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bjoris

Det skal bli spennende å se hvor mange som også MÅ ha TMX når den kommer:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Havebigfun

Sitat fra: bjoris på tirsdag 24. februar 2015, klokken 19:17
Det skal bli spennende å se hvor mange som også MÅ ha TMX når den kommer:)
Avhengig av avgiftssituasjonen vil noen komme med samme ressonement som jeg har gjort når TMX kommer.
Jeg tror den blir for svær for meg og vingedørene betyr antakelig å vente på problemene- bortsett fra manglende hengerfeste tror jeg at jeg er forsynt med P85D.
Det kommer helt sikkert en rekke TMS i bruktbilmarkedet når TMX kommer- og mulig ytterligere et hakk nedover i prisene.

timingbeltkiller

Tror det er helt urealistisk å tro avskrivingskurven for en Tesla (S, X eller 3) etter noen år
stabiliserer seg på noe annet nivå enn for biler i sin allminnelighet.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

D.O

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 24. februar 2015, klokken 20:27
Tror det er helt urealistisk å tro avskrivingskurven for en Tesla (S, X eller 3) etter noen år
stabiliserer seg på noe annet nivå enn for biler i sin allminnelighet.
nja... Bil uten avgifter og uten moms i Norge. Slikt varer ikke evig. I tillegg er eksport en ting som vil øke hvis elbiler blir populært i utlandet. Tror nok noen endringer kommer.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

demov2

Sitat fra: bjoris på tirsdag 24. februar 2015, klokken 19:17
Det skal bli spennende å se hvor mange som også MÅ ha TMX når den kommer:)

TMX er for meg en helt uaktuell bil, av flere grunner, først er det måkevingene, helt tøysete å ha på en så stor bil, TMS min får akkurat plass i garasjen. Og for ikke å snakke om alle senterparkeringer som ikke har takhøyde for slikt. SÅ har du alle idiotene som sitter på med deg, de tar ikke hensyn og vet ikke hvordan man skal behandle en bildør, også har de disse dørene i tillegg, jeg hadde fått infarkt.

Så sies det at den kommer med hengerfeste, men det tviler jeg på. levetiden på den elmotoren vil bli betraktelig nedjustert hvis en slik bil skal trekke last i tillegg.

Så til slutt er det nok prisen som kommer til å være hinsides all fornuft. Jeg er meget forsynt med P85D (heldigvis kom den i 4x4 og adaptiv cruise, akkurat det jeg savnet)

Så TMX er nok for meg noe jeg skal beundre på avstand og unne de som kjøper seg en slik alt vel.
P85 P29711 - Solgt
Tar bussen fram til 26/02-2015
P85D P66280 - Levering 26 Februar

kos

Da blir det litt artig å følge med i prisen på D når x kommer, ikke fordi at det skulle tilsi så mye men mange av de som har bestilt D har også bestilt en X - med mindre de skal fylle oppkjørselen med tesla så må de selge.
Er litt sport i det tror jeg.

demov2

Sitat fra: kos på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:09
Da blir det litt artig å følge med i prisen på D når x kommer, ikke fordi at det skulle tilsi så mye men mange av de som har bestilt D har også bestilt en X - med mindre de skal fylle oppkjørselen med tesla så må de selge.
Er litt sport i det tror jeg.

Agreed!

Kanskje det også vil komme en viss avgift når TMX kommer, slik svenskene har, rundt 8%. Såfall vil nok D'en holde seg bra i pris.
P85 P29711 - Solgt
Tar bussen fram til 26/02-2015
P85D P66280 - Levering 26 Februar

kos

Sitat fra: demov2 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:23
Sitat fra: kos på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:09
Da blir det litt artig å følge med i prisen på D når x kommer, ikke fordi at det skulle tilsi så mye men mange av de som har bestilt D har også bestilt en X - med mindre de skal fylle oppkjørselen med tesla så må de selge.
Er litt sport i det tror jeg.

Agreed!

Kanskje det også vil komme en viss avgift når TMX kommer, slik svenskene har, rundt 8%. Såfall vil nok D'en holde seg bra i pris.

Ikke når markedet er mettet av teslaer - tesla er en fin bil men den er ikke en folkebil - en bil for alle. Dermed har den et marked som på et tidspunkt blir mettet og samtidig så er det ikke så langt til masseproduserende tesla 3. Da bør man ikke sitte med for mange teslaer i garasjen.

Også_Øyvind_H

Sitat fra: demov2 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:23
Sitat fra: kos på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:09
Da blir det litt artig å følge med i prisen på D når x kommer, ikke fordi at det skulle tilsi så mye men mange av de som har bestilt D har også bestilt en X - med mindre de skal fylle oppkjørselen med tesla så må de selge.
Er litt sport i det tror jeg.

Agreed!

Kanskje det også vil komme en viss avgift når TMX kommer, slik svenskene har, rundt 8%. Såfall vil nok D'en holde seg bra i pris.

Do not agree!

Jojo, klart det vil skje noe med S'er og D'er når X kommer, men det er faktisk ingen som har bestilt X enda (såvidt meg bekjent), så de som har kjøpt D må på ingen måte selge den.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

fonberg

Sitat fra: demov2 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 20:48
[...]SÅ har du alle idiotene som sitter på med deg, de tar ikke hensyn og vet ikke hvordan man skal behandle en bildør, også har de disse dørene i tillegg, jeg hadde fått infarkt.
[...]

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at folk jeg ville kalle idioter, de får ikke sitte på i min Tesla  ;D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

pwb

Hvorfor skal man kjøpe en Tesla brukt etter at avgiftene kommer? Da kjøper man jo en før de kommer. Blir nok noen år med vakum når avgiftene kommer før ny gruppe kjøpere kommer.

cirys1

Er det bare meg eller har det kommet mange Telsa til salgs i det siste? 7-8 stk bare idag..
Passerer vi 200 i løpet av uken?

Epleskreller

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 22:11
Er det bare meg eller har det kommet mange Telsa til salgs i det siste? 7-8 stk bare idag..
Passerer vi 200 i løpet av uken?

25 D-biler har tilkommet. 160 biler med RWD, så ingen stor økning der.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA