Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 100kW hurtigladere settes opp av kia

Startet av buylove, søndag 14. september 2014, klokken 10:23

« forrige - neste »

cstromme

Sitat fra: OddB på torsdag 04. september 2014, klokken 21:04
Om ikke akkurat på Moa så ihvertfall i Spjelkavikområdet iflg kartet til Tesla

Kartet til Tesla har vel aldri plassert en SC i nærheten av Ålesund? Det var en prikk som er fjernet nå, men den lå langt sør for Ålesund.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

cra

Sitat fra: cstromme på torsdag 04. september 2014, klokken 21:51
Kartet til Tesla har vel aldri plassert en SC i nærheten av Ålesund? Det var en prikk som er fjernet nå, men den lå langt sør for Ålesund.

Ja, den som nå er borte kunne se ut til å være i nærheten av Stryn eller omegn, men ikke Ålesund. Men vi får se hva de finner på neste gang de skal oppdatere det kartet. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cstromme

Hadde en morsom opplevelse her tidligere i uken. Kjørte til sentrum og tenkte jeg skulle prøve de nye laderne på Utstillingsplassen.

Begge ladeplassene var tatt av to fossilbiler, og to ansatte fra Ålesund Parkering stod og pekte og diskuterte. Da de så meg komme kom de bort til bilen, og spurte om jeg hadde planlagt å bruke ladeplassene. Svarte at det hadde jeg, men at det var mer for å teste enn for noe annet. De sliter visstnok veldig med å reservere disse plassene da det står fossilbiler der hele døgnet. Skiltet hengte de opp slik at når man kjører inn på ladeplassen så ser man det veldig klart mens man fortsatt sitter i bilen, men det hjalp ikke.

Jeg foreslo at de skulle male plassene grønn eller noe lignende, og at jeg hadde hørt (herifra) at det var noe som hadde fungert bra andre steder.
Tesla Model X 75

cra

Du glemte å si om de putta rosina i pølsa, cstromme. Dvs; gjorde de noe voksenopplæring i form av bøtelegging? ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

cstromme

Ja det var bøter på begge to, og de nevnte også at de la bøter på alle fossilbiler som parkerte der (men at det ikke så ut til å hjelpe).

De virket ærlig talt ganske fortvilet.
Tesla Model X 75

cra

Sitat fra: cstromme på fredag 05. september 2014, klokken 10:08
Ja det var bøter på begge to, og de nevnte også at de la bøter på alle fossilbiler som parkerte der (men at det ikke så ut til å hjelpe).

Det er klart det tar tid å lære opp en og en bilist. ;)  Regner med det er nye biler for hver gang, og at de som har fått smekk en gang ikke gjør det på nytt. HAr forøvrig ikke sett så mye fossilbiler på plassene der (parkerer et par ganger i uka på sankten), men jeg kommer som regel tidlig. Ikke parkerer jeg på ladeplassene heller; har som regel rikelig til å komme meg hjem uten.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Sandpusher

Sitat fra: cstromme på fredag 05. september 2014, klokken 10:08

De virket ærlig talt ganske fortvilet.
WTF? Fins det sympatiske parkeringsvakter i Ålesund?  Hehe, bare tuller litt, men hyggelig at du fremsnakker en yrkesgruppe som oftest får tyn uansett hvordan de agerer. (De kommunale altså, finner ingenting positivt å si om de som jobber på provisjon).
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

cra

Sitat fra: Sandpusher på fredag 05. september 2014, klokken 11:23
WTF? Fins det sympatiske parkeringsvakter i Ålesund? 

Min erfaring med de kommunale vaktene er så langt utelukkende positiv. Hyggelige og fleksible. Men så parkerer jeg da etter reglene, og blir ikke sur om de tar meg når jeg vet jeg har strukket grensa. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

cstromme

Sitat fra: cra på fredag 05. september 2014, klokken 11:08
Det er klart det tar tid å lære opp en og en bilist. ;)  Regner med det er nye biler for hver gang, og at de som har fått smekk en gang ikke gjør det på nytt. HAr forøvrig ikke sett så mye fossilbiler på plassene der (parkerer et par ganger i uka på sankten), men jeg kommer som regel tidlig. Ikke parkerer jeg på ladeplassene heller; har som regel rikelig til å komme meg hjem uten.

På sankten har jeg tilgode å se en fossilbil parkere på ladeplassene, men de har vært der ganske lenge og var til tider brukt hele dagen av de samme små elbilene (var dette som gjorde at de innførte maks 3 timers lading), så disse plassene ser ut til å være godt innarbeidet hos folk. Det samme gjelder nå de 4 i Torghallen nå etter at Posten ikke lenger legger beslag på de. De på utstillingsplassen er vel bare et par uker gammel, så det tar vel litt tid, men det er vel ganske klart at folk ser skiltet når de stopper bilen og bare ikke bryr seg.

Sitat fra: cra på fredag 05. september 2014, klokken 11:44
Sitat fra: Sandpusher på fredag 05. september 2014, klokken 11:23
WTF? Fins det sympatiske parkeringsvakter i Ålesund? 

Min erfaring med de kommunale vaktene er så langt utelukkende positiv. Hyggelige og fleksible. Men så parkerer jeg da etter reglene, og blir ikke sur om de tar meg når jeg vet jeg har strukket grensa. :)

Ditto. Hyggelige folk som er behjelpelig og gledelig svarer på spørsmål.
Tesla Model X 75

OddB

Sitat fra: cstromme på torsdag 04. september 2014, klokken 21:51
Sitat fra: OddB på torsdag 04. september 2014, klokken 21:04
Om ikke akkurat på Moa så ihvertfall i Spjelkavikområdet iflg kartet til Tesla

Du har helt rett  !  I stedet for å stole på øyemålet tok jeg kartet fra Tesla og la oppå et kart med høyere oppløsning, og her ser vi at prikken havner i Molde :D
Resten av laderne ser ut til å stemme bra, bortsett fra den i Stavanger...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

VigdisA

Får håpe det blir i Vestnes - da kan de som skal videre til Molde lade før de tar fergen over, mens de som skal til Ålesund lader og kjører videre.
Man kommer egentlig greit frem til Ålesund med lading på Dombås, men da er man avhengig av lading i Ålesund før man kan returnere. Med en lader til imellom, er man mer uavhengig av lademuligheterne i selve byen.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

OddB

Ser av dette kartet at Ålesund og Stryn burde være gode plasseringer for TOCN-ladere..... anyone ?

OddB

Det optimale ville vel være i krysset mellom E39 og E136 , men den eneste veikroa/gatekjøkkenet er vel ved fergekaia ?

cra

Sitat fra: OddB på lørdag 06. september 2014, klokken 02:20
Det optimale ville vel være i krysset mellom E39 og E136 , men den eneste veikroa/gatekjøkkenet er vel ved fergekaia ?

Heller SC i "ingenmannsland" en omkjøring via fergekaia på Vestnes! Det er trangt nok utpå der om en ikke skal mikke seg inn og ut bare for å lade. Og hven vet; en SC i krysse kan kanskje lokke fram et gatekjøkken e.l? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Øggen

Rart om ladern kommer på Vestnes eller Molde for den saks skyld. Da står de jo "tett" mot nord.
Men retning Bergen fra Ålesund ser det, og er det fortsatt vanskelig. Ikke noe SC blir prioritert her. Verken Service Center eller Super Charger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA