Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaring / Inntrykk etter prøvekjøring.

Startet av Tesla2702, lørdag 13. september 2014, klokken 23:20

« forrige - neste »

Tesla2702

Hei, Vurderer å kjøpe tesla..Usikker om vi skal bestille Model S eller om vi skal reservere Model X..Hva tenker dere?

Øyvind.h

Model S, helt klart. Såfremt du ikke må ha 7 seter OG bagasjeplass. Model S er penere, (nesten) garantert bedre å kjøre, lavere forbruk og konvensjonelle dører med mulighet for normal taklast.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Klykken

Kommer vel helt an på bruken av bilen også?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Asarin

Om du trenger SUV/4X4, så er X eneste vei å gå. Du må forvente over 1 år leveringstid dersom du bestiller i dag. Trenger du bilen fortere, og det ikke er 100% nødvendig med 4X4, gå for S. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Asarin på søndag 31. august 2014, klokken 23:32
Om du trenger SUV/4X4, så er X eneste vei å gå....

ehhh. Etter å ha bodd i Canada en periode er TMX en Crossover, man aldri verden en SUV (utrolig hva man kaller SUV i Norge). Ford Expedition, Chevy Tahoe, Toyota Sequoia er eksempler på SUV'er.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

TMX vs TMS
- Liker man lave biler med stilig utseende, mer sportslige preg og ikke er redd for lav takhøyde og kanskje relativt trange bakdører for barnefamilier, så er TMS tingen.

- Liker man å sitte litt høyt, trenger opptil 7 seter for voksne, ønsker bedre takhøyde for passasjerene i baksetet, muligheter for å trekke tilhenger så er TMX tingen. Ofte de samme egenskaper som de som velger en crossover/stasjonsvogn.

4WD vil være standard på TMX og kommer også som et valg på TMS, men regn med at TMX vil ha litt større bakkeklaring.

For meg og familien ser ut til å være TMX midt i blinken, for noen av mine venner er TMS "den eneste ene".

bullfinch

Trenger du hengerfeste er x eneste alternativ foreløpig.

Jeg lurer på hva som skjer nå det er blitt solgt 50.000 biler.
Det er vel mulig at moms og engangsavgiften da ikke blir dekket av staten lenger?

Isåfall kjøper du en bil nå du ikke vet hva kommer til å koste og står i fare for å få en del hundre tusen i avgifter på toppen. Jeg er selv gira på en model x, men å skulle gutse med flere hundre tusen er ikke noe alternativ for meg.


arnkl

#7
Sitat fra: bullfinch på mandag 22. september 2014, klokken 08:50
Jeg lurer på hva som skjer nå det er blitt solgt 50.000 biler.
Det er vel mulig at moms og engangsavgiften da ikke blir dekket av staten lenger?

Isåfall kjøper du en bil nå du ikke vet hva kommer til å koste og står i fare for å få en del hundre tusen i avgifter på toppen. Jeg er selv gira på en model x, men å skulle gutse med flere hundre tusen er ikke noe alternativ for meg.

Uansett kor mykje avisene yndar å terpe på talet 50 000, så er ein ting 99,99% sikkert: Der blir ikkje mva eller andre avgifter på elbilar før tidlegast i 2018.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/ikke-moms-paa-elbiler/a/23282929/

Og frå "Politisk plattform" for Høgre-Frp regjeringen (s. 61):

Regjeringen vil:
* Videreføre avgiftsfordelene for nullutslippsbiler til 2017 og dagens unntak fra veibruksavgift for alternative drivstoff til 2020.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

pwb

Sitat fra: Finnøy på lørdag 13. september 2014, klokken 10:09
Sitat fra: Asarin på søndag 31. august 2014, klokken 23:32
Om du trenger SUV/4X4, så er X eneste vei å gå....

ehhh. Etter å ha bodd i Canada en periode er TMX en Crossover, man aldri verden en SUV (utrolig hva man kaller SUV i Norge). Ford Expedition, Chevy Tahoe, Toyota Sequoia er eksempler på SUV'er.

Husk på at her så ser folk på crv, rav-4 osv som skikkelige 4x4 biler også. Så vi har nok ett annet syn på benevnelser her enn i land hvor store biler er normalt.

Olemann

Kjøp en brukt Model S når 30% av de som har den i dag bytter til Model X neste år....da blir det mange å velge i på FINN og du sparer nok til å pusse opp kjøkkenet for differansen opp til nybil pris :-)

Ole


Sitat fra: Tesla2702 på fredag 29. august 2014, klokken 12:18
Hei, Vurderer å kjøpe tesla..Usikker om vi skal bestille Model S eller om vi skal reservere Model X..Hva tenker dere?

sigurdi

Selv er X eneste elbilen som dekker vårt bil behov, barna er for store til å bruke barnestetene til S, og hund skal også være med på tur.
Hengerfeste blir og et pluss, når ikke alt kan dyttes hemningsløst inn i bilen lengre, me da til småturer på søppelfyllinga og møbel butikken i ny og ne.

Bestille S i dag, så får du nok denne kanskje 8-12 måneder før X om du reserverer denne i dag.
Kjører du endel, så er det jo inntjening på drifstoff utgifter og bompenger i denne perioden også.

Er fremdeles Signature tilgjengelig for X og da er det kanskje bare 6-7 måneder leverings differanse. (S - februar/mars 2015 - X august/september)
Men X kan fort dra seg mer ut i tid. :-(
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA