Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer med ny software

Startet av freon, lørdag 13. september 2014, klokken 19:10

« forrige - neste »

freon

Jeg har en Reva med ett batteri som ved sist måling hadde et ganske stort spenningsfall i forhold til de andre. Tenkte jeg skulle byttet dette, men lurer på om jeg må da bytte hele pakken? Kan jeg bare bytte ett batteri og må det evt være samme merke som de resterende..?


freon

Eller om noe har et batteri til salgs..? Er vel ikke så veldig lenge til jeg må bytte hele pakken, men håper å tyne litt mer ut av den ved å evt bytte det dårlige batteriet.. (=

edyrli

Skal du bytte enkeltblokker bør du få tak i brukte blokker som er sånn noenlunde like gamle som resten av batteri pakken. Ved bytte av nye enkelt blokker så knekker du fort resten av de aldrende blokkene.
Hvor holder du til? Jeg har 2 stk blokker stående du kan få imot henting (Rogaland). De er 2-3 år gamle og skal ha litt futt igjen i seg.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

freon

Sitat fra: edyrli på fredag 29. august 2014, klokken 10:32
Skal du bytte enkeltblokker bør du få tak i brukte blokker som er sånn noenlunde like gamle som resten av batteri pakken. Ved bytte av nye enkelt blokker så knekker du fort resten av de aldrende blokkene.
Hvor holder du til? Jeg har 2 stk blokker stående du kan få imot henting (Rogaland). De er 2-3 år gamle og skal ha litt futt igjen i seg.
Et hyggelig og generøst tilbud, men bor i Tønsberg, Vestfold, så blir litt langt å hente de..

Så det er alder som har mest å si for å ikke ta liv av resten av pakken?
Noen i nærheten av Oslo/Tønsberg området som har et batteri til salgs mon tro,.?

edyrli

Ikke alder nødvendigvis, poenget er at blokkene bør være omtrent like sterke.
Men da de fleste batteripakkene varer fra 2-4 år så er det en brukbar pekepinn.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

scoot

I mine øyne kommer dette litt ann på hvor "nøye" du ønsker å være.
For min egen del ville jeg kasta i ett batteri for å få brukt bilen, for så å bytte alle når de resterende begynner å takke for seg. Men det er nå min mening.
2009 Revai

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA