Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med ny software

Startet av fonberg, lørdag 13. september 2014, klokken 18:57

« forrige - neste »

Muffinman

Batteriet holder også varmen i timesvis etter kjøring eller lading. Derfor vil kupetempen være noen grader over utetempen i lange tider selv om bilen står parkert uten lading.

Teslaeier

#16
Sitat fra: Amoss på fredag 29. august 2014, klokken 18:43
Sitat fra: Teslaeier på fredag 29. august 2014, klokken 18:08
Vet ikke om dette er relatert, men har lagt merke til at temperaturen i bilen er betydelig høyere enn omgivelsene når jeg sjekker om morgenen før jeg skal på jobb. I det siste har det vært 10-13 grader ute om morningen. Appen viser 18-19 grader i bilen. Bilen står i uisolert ikke oppvarmet garasje.

En del av (eller alt) dette kan vel forklares av varme fra batteriet om du lader den på natta?
Dette skjer uten at bilen står til lading, og uten at den er koblet til strømnettet.
Bilen står ofte parkert fra 17:00 til 06:30. Tenkte også at batteriet kanskje holder på varmen, men i over 12 timer?

Nordtroms

Vel, bilen bruker jo endel energi selv om den er parkert. Jeg vil tro at kupeen holder bedre på varmen når bilen står i garasje enn utendørs. Min som er parkert ute for tiden ser ikke ut til å ha høyere temperatur enn omgivelsene om morgenen. Vel og merke når solen ikke står på.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA