Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 12 volts varmeovn

Startet av andreash, mandag 02. februar 2009, klokken 11:22

« forrige - neste »

RoadRunner

#15
Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 27. januar 2009, klokken 19:59
TIL JOBB:
Update 17Feb09:
RoadRunner gått 2069km. Ute-temp ca. -11 graderC, forøvrig samme forhold som over. Buddyen hadde ikke stått tilkoblet lading de siste 15 timene.
Start-kapasitet 96%/3.6Ah discharged, batteri-temp 1 gradC.
Til jobb: 19.0km, rest 60% på display, på service-rapport 61%/35.9 Ah Discharged, batteri-temp 1 gradC. Ikke rød-kjøring, noe roligere kjøring pga trafikk og dårlig beregning på lyskryss.
Forbruk 35%/32.3 Ah Discharged.

Da har jeg oppdatert forbruket på RoadRunner'en ett par ganger. Tok service-rapport idag 17 februar ved start og slutt på kjøring til jobb. Det var kaldt i natt, rundt -10C til -12C, samt lader sto IKKE på.

Med andre ord ikke optimale forhold for en tur til jobben. Rapporten viste 1 grad på batteriene. Forbruk på 35% og fortsatt 1 grad på batteriene etter en halv time kjøring...

Jeg har ellers sett at batteri-temp rapportert i service-rapporten er rundt 7-8 grader etter at lading er ferdig og lader har stått på vedlikeholdslading noen timer.

Jeg har hørt at batteriene skal bli varme(re) når man bruker de ? Er dette bare teori, eller snakker vi om ikke målbare verdier? Eller er CarComputeren min ikke flink til å lese av temperatur? Eller må jeg kjøre lenger&hardere for å kunne se forskjell?
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Rav4_EV

Husk at det er en liten "bug" i programmet. Buddy viser ikke minusgrader. Dvs 10 grader kan enten være +10 eller -10.

Arne M.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

RoadRunner

Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 27. januar 2009, klokken 19:59
Update 01Des09:

Ny info på kjøring til jobb lagt inn idag. (Er lett på foten)
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

RoadRunner

Til info: Jeg har gjort en oppdatering tidligere i tråden.

Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 27. januar 2009, klokken 19:59

author=andreash
Legg inn kilometer, temperatur, restkapasitet og gjerne litt om terreng/fart.


I forgårs var jordfeilbryteren slått ut (en Think hadde ladet tidligere før meg  :o) og RoadRunneren sto på 50% da hjemturen startet.  Dette er for lite, og jeg arrangerte sleping for de siste 5 km med motbakke hjem.

Men jeg kjørte til Sluppen og ut av bomringen. Kjørelengden var da på 28 Km og ca 25% remaining på displayet. -16C, tørre veier og helårsdekk.

CarComputer var resatt for ca 3 uker siden. RoadRunneren har gått ca 20.000 km og kjører nå på batterisett 2, ett brukt sett.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA