Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor er luftinntak for resirkulering av varmluft i kupeen?

Startet av Tangosierra, lørdag 13. september 2014, klokken 00:01

« forrige - neste »

Tangosierra

Hei!

Har noen av dere opplevd problemer med disse ladepunktene? opplever til stadighet at bilen har kuttet ladingen midt i.. men BARE når jeg lader der..

abj1978

Har opplevd det samme. En gang fikset de det når jeg ringte, en annen gang fikk jeg ikke engang startet ladingen.

De forsøkte å restarte systemet og manuelt sette igang lading flere ganger, men uten at de klarte å få hjulpet meg med hurtiglading.

Jeg kom meg bare så vidt hjem i gårdsplassen den dagen ....  ;D
Tesla Model S 75D / BMW i3

Trafikkbestyrer

Nå er det 2 typer lading ved Drammenshallen, er det hurtigladingen eller den med vanelig stikk du tenker på?

Jeg jobber i kommunen å vi har aldri hatt noe problemer med de vanlige stikka.

abj1978

Sitat fra: Trafikkbestyrer på fredag 29. august 2014, klokken 20:44
Nå er det 2 typer lading ved Drammenshallen, er det hurtigladingen eller den med vanelig stikk du tenker på?

Det jeg skriver gjelder hurtigladerene fra Grønn Kontakt

maxmekker

Tangosierra :
Kunne vært artig å vite hva slags bil ( e-up ?) , evnt om du har oversikt på firmware i bilen.
chademo på de 2 stasjonene på Marinlyst er sikker som banken, tror ikke jeg har hørt at det har vært noe krangel med det, men det har vært tilfeller der i3 har kranglet på ccs . E-up har det ikke vært mye rapportert feil på, mens E-golf har kranglet noen ganger på ccs. Har vi anledning og kundesupport fra GK er raske til å ringe oss, pleier vi å ta oss tid til å svippe bort å hjelpe til om vi har anledning til det .

http://youtu.be/OHmeP2rxkUc?list=UURNlga8sE0qJBcPb_5FFovQ

abj1978

Sitat fra: maxmekker på lørdag 30. august 2014, klokken 18:28
Tangosierra :
Kunne vært artig å vite hva slags bil ( e-up ?) , evnt om du har oversikt på firmware i bilen.
chademo på de 2 stasjonene på Marinlyst er sikker som banken, tror ikke jeg har hørt at det har vært noe krangel med det, men det har vært tilfeller der i3 har kranglet på ccs . E-up har det ikke vært mye rapportert feil på, mens E-golf har kranglet noen ganger på ccs. Har vi anledning og kundesupport fra GK er raske til å ringe oss, pleier vi å ta oss tid til å svippe bort å hjelpe til om vi har anledning til det .

http://youtu.be/OHmeP2rxkUc?list=UURNlga8sE0qJBcPb_5FFovQ

For min del gjelder det e-UP. Hverken jeg eller GR sin kundeservice fikk satt igang ladingen, kom bare melding om avbrutt lading. Har en e-UP som ble levert i juli.

Tangosierra

Sitat fra: Trafikkbestyrer på fredag 29. august 2014, klokken 20:44

Hei.. Ja, jeg mente de vanlige stikkene..

Trafikkbestyrer

Vi har ikke fått noen melding om dette før, Vi har en teori om at noen tar
ladekabelen ut feil, man skal som kjent ta ut i bilen først, deretter i stolpen. Gjør man det feil kan det resultere i en veldig høy spenning i stolpen.

Men vi har en annen teori også:

Jeg traff på ei dame i helgen som stod på samme plass som deg, å hun hadde opplevd at noen hadde tatt ut hennes ladekabel. Så muligheten er tilstede at det er hærverk av den milde sorten.

Er det du som har den svarte e-up,n?

maxmekker

En teori til . Er det kurver på de stolpene ? er ikke kar om å huske det i farten. Om ikke kan det være så enkelt at pluggen sklir ut i løpet av dagen. Schukon får kjørt seg, særlig når 'alle' napper ut den delen først uten å avslutte lading først. Da blir fjæra slitt ( av den fine lille 'gnisten') og den holder ikke stikken godt på plass, særlig om det ikke er en kurv som kan holde vekten av  'klumpen' på plass.

Trafikkbestyrer

Jeg tror ikke det er slik holder på disse, må nesten sjekke for å være helt sikker. Men du er nok inne på noe der vil jeg tro.

maxmekker

Ser ut som om det mangler ( når jeg ser på e-golf snutten min) . Ser ut som den leaf'n som lader bare har den hengende rett ned. Vi har på hyller på hylla :-)

Ebe

De så fine ut, kunne tenkt meg en slik hjemme. Hvor får man tar i de?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Trafikkbestyrer

Da kommer det en liten gladmelding, det kommer doble holdere til kladden på Marienlyst :) det vil ta litt tid, men de kommer.

De holderene er relativ dyre å ute av produksjon Tangosierra, jeg har bestillt en dobbel til meg selv, som jeg skal dele opp i 2 løse. Den andre skal en kompis av meg ha til sin Leaf.

Lurer på om det er flere som kunne tenke seg slike??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA