Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny software etter service hos Tesla - ny bug?

Startet av Elbilist, fredag 12. september 2014, klokken 23:49

« forrige - neste »

Wehrmut

Endelig kom min 7-seter  ;D
Kjører den siden mandag. Vist rekkevide er ca. 120km (med klima 75% av dette). I går kjørte jeg omtrent 50km med litt klima og kom hjem med 40% batteri.
e-NV200 7-seter

gaja

Jeg bruker vår eNV200/Evalia (5-seter) som familiebil til hverdags, og campervan (bobil) i feriene. Er storfornøyd! Veldig greit å svippe på ikea og bare slenge møblene baki, og kjempepraktisk å ha tilgang på seng når man er på langtur. De på jobben ruller litt med øynene når jeg leverer reiseregninger med "udokumentert overnatting - sov i bilen", men det er en del av sjarmen.

Reell rekkevidde: Jeg stoler på at jeg får 100 km, nesten uansett vær, føre, hastighet og last. Men det er fullt mulig å strekke over 120 hvis man kjører forsiktig.

Anbefaler på det sterkeste å velge 6kW lader. Det gjør stor forskjell i min hverdag å kunne fullade på fire timer på steder der det ikke er tilgang på hurtigladere. Men nå er det kanskje ikke alle som kjører like mange turer til hutiheiti...
Reiseskildringer fra sommerferier med to unger i blå elbil. 2014: leaf rundt hele Sør-Norge. 2015: bobilen eNV200 på Island og Færøyene. travelelectric.blogspot.com (engelsk)

Elbilist

Gøy å se erfaringer! For vår del ble rekkevidde og sikkerhet de største argumentene for å heller velge leaf. Veldig synd, for plassen i E-nv200 var fristende. Så jeg håper nissan fortsetter å utvikle denne bilen, eller at andre produsenter kommer med noe tilsvarende med rekkevidde som dekker våre behov, og bedre score i sikkerhet.

Fborg

Har nå kjørt vell 500 kilometer siden bilen ble hentet torsdag, og har allerede fått en del tanker rundt bilen.

På den positive siden finner vi:
- Plass, ubeskrivelig greit stort bagasjerom.
- Behagelig, god å kjøre
- Stille
- Det faktum at det tross alt er en elbil!

På den negative siden kan jeg nevne:
- Spylerdysene, disse er dårlige. Når kanskje 15 cm opp på frontruten, og skulle gjerne ha forlenget de til minst det dobbelte!
- Radioen, veldig mye skurring (hvorfor klarer de ikke å få DAB fra leverandør?!) og dårlig autosøking på FM båndet
- Rekkevidden - skulle gjerne hatt en del lenger rekkevidde, men dette er vel ganske generelt for alle elbileiere

Bilen er uansett en glede å kjøre, den er god og responsiv, behagelig og romslig.
Minnesund

Nissan E-NV200 Evalia 2014 - 6,6kw

Sean S.

#34
Dama har også fått sin e-NV200 7-seter (sin første bil), men er jeg som er mest hyped her...

Dette er vår første el-bil og jeg bruker den overalt det lar seg gjøre ;)
Opprinnelig var den tenkt kun i nærmiljøet på Skedsmokorset. Slik som til/fra barnehage og butikken.
Det er rett og slett sinnsykt mye for penga, samt perfekt de få gangene man trenger mer enn 5 seter for å kjøre folk til/fra tog/buss/gardermoen. Rekkevidde er vel 100km worst case som det ble sagt tidligere. Så greit nok for oss som bil nummer to, da det betyr 2 ganger tur/retur Oslo sentrum.

Bilen er også veldig fin i lys blå (tror blåfargen er litt lysere enn på Leaf) hvis noen vurderer dette, for å unngå varebil-looken. Dama venta hele 1mnd ekstra for å få dette fremfor grå. Det var en laaaang måned. Selvfølgelig er det litt plastikk og ikke premium, men ser man opp mot pris er det sinnsykt mye for penga synes nå jeg. Ligger godt på veien, lite støy, gode seter, mer enn bra nok ytelser (kjører nesten alltid i B+ECO), et hav av plass osv.

Hvis man skal pirke blir det vel 3-stjerner i Euro NCAP, skulle ønske radioen ikke hadde radio eller CD (FM er ikke mye verdt, bruker kun bluetooth fra telefon hvor den viser artist/track og kan styres fra ratt - meget bra!), ingen matte i baggasjerom/3.rad som standard, veldig hul blikkboks-lyd på dører når man lukker (antar det har noe med vekt å gjøre), setevarmer dekker ikke nærheten av området som jeg er vant til fra andre biler - både på setet og rygg, samt rattet kunne vel vært litt mer justerbart nedover og kanskje ikke så buss-posisjonert (vanesak).
Nissan e-NV200 Evalia 7-seter 2016, Audi Q7 e-tron 2016 (erstatter Skoda Octavia 2015)

Fborg

Enig i mye av det du skriver her!

Rekkevidden er også i utgangspunktet nok for det jeg gjør i hverdagen, når jeg kjører hjemmefra med 100 % (uten forvarmet bil), har jeg fortsatt igjen 52 % etter 37 kilometer på E6, med en snittfart på 100 km/t (i displayet!!) og god kupévarme. Utover å kjøre til og fra jobb, bruker jeg den til butikk, barnehage og eventuelle andre småturer som skulle være nødvendig.

Vi tenker å prøve oss en tur til Charlottenberg (fra Minnesund), og håper at det er mulig når vi nærmer oss sommer. 100 % hjemmefra - hurtiglading i Kongsvinger - semisaktelading i Charlottenberg - toppe opp batteriet litt i Kongsvinger, så hjem. Tenker det bør la seg gjøre, om vi enn bruker en 15 - 20 minutter lenger per vei.

Du nevner setevarmer, denne har jeg ikke hatt mye bruk for, men rattvarmeren er jeg stor fan av (!), dette er noe jeg ikke har hatt på tidligere biler, men kjenner at den er gull verdt om morgenene nå.

Jeg har bilen i den lyse blå som du også har, og er veldig fornøyd med fargen.

Nærmer meg nå 1000 km i bilen.
Minnesund

Nissan E-NV200 Evalia 2014 - 6,6kw

Goodrun

Har hatt en femseter i fire måneder nå. Er godt fornøyd med bilen. Praktisk og ble fort nr. 1 bil.  Har dog to litt irriterende detaljer: A stolpa og vindusramma i fordøra gir enorme dødsoner. Bakdøra er ikke lett å lukke, stor luke og tett bil. Vi har hatt to stopp med bilen. Ene i minus femten grader og bilen full med folk; sneglesymbol. Feilkoder slettet av verksted og bil OK. Fikk utskrift av feilkodene og det var to A4-sider med diverse enheter som hadde sviktet, for meg så så det ut som om spenningsbortfall på alle komputerne. Andre gangen var i dag. Bilen full av folk og bilen døde etter tre mil: Sneglesymbol og gul bil med utropstegn. Gikk hjem (var ikke langt) og hentet en annen bil. Etter et par timer prøvde jeg å kople til diagnoseuttaket med en standard ODB2 leser for å se om kodene kunne slettes. Fikk ikke opprettet forbindelse men da var plutselig alt i orden igjen....  :(  :)
2003 Saxo Electrique, Nicad. Nordre Frogn Nesoddlandet.

Fjobaat

Ny e-NV200 Evalia 5-seter hentet hos forhandler fredag 6. mai.  Veldig fornøyd med bilen som i hovedsak blir brukt av kona til/fra jobb og småkjøring.  Det blir noen turer med hurtiglading til hytta i løpet av sommeren.  Skal legge opp 2 stk 3-fase kontakter i garasjen og 1 stk 3-fase i carporten, slik at jeg kan utnytte 6,6 kw laderen og forberede for fremtidig elbil nr. 2.
Nissan e-NV200 Evalia 2016 - 6,6 kw 5-seter

sven erik

har selv en evalia 5 seter   bilen kunne vert 5 cm lenger da hadde  en kunt ha madrasser inn uten problem  ellers er bilen bra men kunne tenkt meg lenger rekkevidde en de faktiske 13 mila en får  ja får det med en  aktiv kjøring og max 85 km i timen  men en må kjøre i d +eco på mottorvei og bremse med b  og ikke bruke eco i byen og  når en skal gi på i bakker  en  må av å på med ting

Elexo

Hei Gaja.,
Jeg har selv e-NV200 5 seter og ble veldig nysgjerrig på bobilløsningen din. Hvordan har du ordnet seng og har du mulighet for å poste noen bilder av løsningen din?
(Har kikket på nettsidene til AMDRO og jeg synes løsningene de har ser briljante ut, dessverre ikke tilgjengelig for Nissan)
Mvh

Goonz

#40
Sitat fra: Elexo på søndag 03. juli 2016, klokken 15:39
Hei Gaja.,
Jeg har selv e-NV200 5 seter og ble veldig nysgjerrig på bobilløsningen din. Hvordan har du ordnet seng og har du mulighet for å poste noen bilder av løsningen din?
(Har kikket på nettsidene til AMDRO og jeg synes løsningene de har ser briljante ut, dessverre ikke tilgjengelig for Nissan)
Mvh

Tror det her er bloggen hennes:

http://travelelectric.blogspot.no/

https://www.youtube.com/watch?v=TusWWeCN2dg&feature=youtu.be

edit: ligger artikkel på elbil.no også

http://elbil.no/500-mil-elbilferie-i-nissan-e-nv200-evalia/
Tigerstaden
TMX #873 kansellert 260516
e-NV200 7 seter 6,6 kW 080316.
Erstattet 99 Skoda Octavia som eneste bil.
TM3 reservert

Bjørn Møller

Fikk levert en sjuseter e-NV200 i slutten av juni. Har stort sett brukt bilen til kjøring til og fra jobb, henting og bringing av unger, handling o.a. småkjøring (er familiens eneste bil). Er fornøyd med bilen. Den er lettkjørt, sikten er god, god plass og synes også det er greit med ekstrautstyr (f.eks. DAB+). Ungene er fornøyd med plassen i baksetene (byttet fra en VW Touran sjuseter), men ikke med sikten ut av bakvinduene. Men det visste vi før vi kjøpte bilen.

Har hatt en langtur nylig (t/r Bergen-Flåm, ca. 170 km hver vei) med tre unger, to voksne og noe bagasje. Med jevn bruk av ECO-mode, men også endel aircondition og varme pga. regn og mye dugging på rutene, fikk jeg ca. 100 km på en lading. Temperaturen lå da på rundt 15 grader. Er litt i underkant av hva jeg forventet.

gaja

Goonz og Elexo: jepp, det er bloggen, og vår meget informative opplæringsvideo. Den ble kanskje litt vel "Filmavisen", men der ser man ihvertfall hva vi har gjort :)
Reiseskildringer fra sommerferier med to unger i blå elbil. 2014: leaf rundt hele Sør-Norge. 2015: bobilen eNV200 på Island og Færøyene. travelelectric.blogspot.com (engelsk)

RunnerM5

Virkelig fascinert av denne bilen, eneste som stopper er at vi har 11 mil til hytta og det går med 20-30 km margin på leafen(24 kw) mens det her kan virke som om e-NV200 ikke vil klare dette. Skal uansett prøvekjøre og teste det ut, for en el-flerbruksbil er virkelig det vi trenger.

Får bare håpe denne kommer i oppdatert versjon med større batteri. Elbil minibuss blir en uslåelig kombo :)



2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

2mash

Da kommer vår e-nv200 7s på onsdag og Leafen nedgraderes til bil nr 2 ;)
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA