Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny software etter service hos Tesla - ny bug?

Startet av Elbilist, fredag 12. september 2014, klokken 23:49

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#15
Nei, ikke godkjent for henger, men du kan ha takbøyler. Men hva trenger du henger til med den gedigne plassen inni?
Hvis jeg hadde byttet ut Leaf'en med en Evalia ville jeg ikke hatt bruk for henger mer. Dessverre har Evalia'en for kort kjørelengde for mitt nåværende behov.

Knotten

Sitat fra: Finnøy på fredag 12. desember 2014, klokken 19:17
Hvis du først av alt trenger mer lastekapasitet og klarer deg med kortere rekkevidde enn hva Leaf'en tilbyr så vil du ikke bli skuffet.

Jeg har JapanLeaf i dag, så rekkevidden skal være omtrent den samme så lenge jeg holder meg til 'moderate' hastigheter..?
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Blip



Sitat fra: Finnøy på lørdag 13. desember 2014, klokken 12:54
Nei, ikke godkjent for henger, men du kan ha takbøyler. Men hva trenger du henger til med den gedigne plassen inni?
Vel, jeg har henger som jeg stadig bruker. Det finnes masse alternativer, men for meg er det best med henger. Jeg nevner i fleng; jord, sand, grus, søppel, 1 tonn parkett... "Ka sku vi gjort utan havet? Sku vi bært båtan?" [emoji6]

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Jejl

Blip:
Renault Kangoo kan fås med hengerfeste, men med kun 374kg tilhengervekt.

Blip

Da må jeg vel fortsette å vente på X. Har allerede venta 2 år. 1 (Tesla-) år gjenstår...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Jejl på lørdag 13. desember 2014, klokken 22:12
Renault Kangoo kan fås med hengerfeste, men med kun 374kg tilhengervekt.
Bare varebilutgaven av Kangoo ZE kan leveres med hengerfeste. Personbilutgaven er ikke godkjent for henger.

sven erik

jeg har en geo priz  denne trekker lovlig 500 kilo
og nesten 30 mil rekkevidde

emil

Sitat fra: sven erik på tirsdag 01. september 2015, klokken 02:21
jeg har en geo priz  denne trekker lovlig 500 kilo
og nesten 30 mil rekkevidde

Men dette er et spesialbygg og en eldgammel bilkonstruksjon ikke noe for den gjennomsnittlige (el)bilist idag.

Simen1

Sitat fra: Blip på lørdag 13. desember 2014, klokken 20:46
Sitat fra: Finnøy på lørdag 13. desember 2014, klokken 12:54Nei, ikke godkjent for henger, men du kan ha takbøyler. Men hva trenger du henger til med den gedigne plassen inni?
Vel, jeg har henger som jeg stadig bruker. Det finnes masse alternativer, men for meg er det best med henger. Jeg nevner i fleng; jord, sand, grus, søppel, 1 tonn parkett... "Ka sku vi gjort utan havet? Sku vi bært båtan?" [emoji6]
Bagasjeplassen i e-NV200 er ikke spesielt lang. Skal man kjøpe sofa, seng eller planker så trenger man henger. Om så bare med 500 kg kapasitet hadde hjulpet mye. Men har du campingvogn kan du trygt slå fra deg e-NV200 i overskuelig fremtid.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

sven erik

Sitat fra: emil på tirsdag 01. september 2015, klokken 09:50
Sitat fra: sven erik på tirsdag 01. september 2015, klokken 02:21
jeg har en geo priz  denne trekker lovlig 500 kilo
og nesten 30 mil rekkevidde

Men dette er et spesialbygg og en eldgammel bilkonstruksjon ikke noe for den gjennomsnittlige (el)bilist idag.

den er ikke spesial  bygd  det er  faktisk  noe av denne tesla er vidre bygd på  en toyota trakk seg ut av prosjektet  men det so hvar hele vitsen var at greide de å få til  det i 94  burde de få det til i 2015

Eddy

Hei
Jeg har kjøpt e-nv200 og, er kjempefornøyd. Har kjørt 16000 km siden 8 apri.

Bjørn S. Nielsen

bjornnie

Electrix

Jeg kjenner to som har kjøpt, siden jeg er ganske sikker på at de ikke leser hverken dette eller andre forum på nettet kan jeg svare for dem :-)

Nr 1 (6,6kW lader)
Brukes både privat og i jobbsammenheng, mye bykjøring og en noen lengre turer innenfor maksrekkevidden. På jobb står den stort sett tilkoblet 32A type2 kontakt og er derfor raskt oppladet igjen. Så og si ingen hurtiglading. Ligger an til 35 000 i året.

Nr 2 (6,6kW lader)
Brukes både privat og i jobbsammenheng, mest bykjøring innenfor rekkevidden, men også 1-2 lengre turer i måneden med varelevering og flere stopp, gjerne 200-400 km med hurtiglading underveis. Hurtigladetiden brukes til mobilt kontor, skrive faktura og svare mail i stedet for å gjøre dette før man drar videre fra kunde. Lades ellers mest hjemme på 10A. Ligger an til ca 25 000 i året.

Begge veldig fornøyd, men litt kort rekkevidde setter begrensninger for bruken.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Lordvest

Har nylig kjøpt 5-seters versjonen. Er en veldig praktisk og fin bil. Vi er fornøyde med valget:)

sven erik


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA