Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny software etter service hos Tesla - ny bug?

Startet av Elbilist, fredag 12. september 2014, klokken 23:49

« forrige - neste »

Tommijomm

Er det noen som kan fortelle om det er fester til tilhengerfeste på denne ?

Om det er mulig og skru på ett hengerfeste som er til diesel versjonen.

p10

Jeg funderer på å erstatte fossilbilen som idag er bil nr2 og "gårdstraktor" med en e-NV200.

Har lest gjennom innleggene i dennd tråden, men har fortsatt noen spørsmål jeg trenger svar på;

Leafen vår har en reel, komfortabel rekkevidde på 8-12mil alt etter vær og føre. Én gang klarte vi 15mil, men er ikke i tvil om at 20mil er urealistisk. Siden e-NV200 deler drivlinje med Leafen regner jeg med at rekkevidden vil være mindre enn Leafen. Hva er deres erfaringer?

Jeg liker skyvedørene bak. De gir god adkomst til barnestolene, som vi trenger 2 av. Men jeg synes vinduene bak virker ganske små. Hvordan er utsynet for smårolligene i baksetet?

Vi er plassoholikere når vi drar på tur. Pakker alltid med oss masse som vi aldri får bruk for. Bagasjerommet i Leafen har alltid imponert meg, bilstørrelsen tatt i betraktning! Hva er det meste, eller største, dere har klart å pakke baki e-NV200en?

Ebe

Har ikke selv, men har prøvekjørt.

Vinduene bak er knøttsmå som du sier. Vår 4-åring ser godt ut av vinduet i vår Leaf, men ho så ikke mye ut av e-NV200en. Så mest opp i himmelen og ting langt borte. Så knapt taket på bilen ved siden av, skulle ho se mer måtte ho løfte på rumpa i setet (forovervendt barnesete).

Det finnes en helt egen tråd her med erfaringer om rekkevidde. Gjennomgående så er det vel en ganske så mye redusert rekkevidde i forhold til Leaf, kanskje i størrelsesorden som 25-30% mindre rekkevidde?

Vær oppmerksom på at isofixfestene også er plassert ganske langt inn mot midten, så andre seterad er fryktelig dårlig utnyttet. litt knot å feste beltet hver gang, og unødvendig dårlig plass i midtsetet.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

p10

Takk for kjapp tilbakemelding! Fant tråden om rekkevidde etter at jeg postet. Ser ut til at jeg med nesten 7 mil pendletur i kuppert terreng bare har akkurat nok på kalde vinterdager dersom jeg ikke lader på jobb.

2 barnestoler i baksetet holder lenge til vårt bruk, men dårlig sikt ut av sidevinduene trekker jo litt ned.

Simen1

Sitat fra: p10 på fredag 07. oktober 2016, klokken 09:50Jeg liker skyvedørene bak. De gir god adkomst til barnestolene, som vi trenger 2 av. Men jeg synes vinduene bak virker ganske små. Hvordan er utsynet for smårolligene i baksetet?

Vi er plassoholikere når vi drar på tur. Pakker alltid med oss masse som vi aldri får bruk for. Bagasjerommet i Leafen har alltid imponert meg, bilstørrelsen tatt i betraktning! Hva er det meste, eller største, dere har klart å pakke baki e-NV200en?
Jeg har fortsatt diesel-versjonen NV200 og vurderer å bytte til en brukt Leaf eller ny/brukt e-NV200. Leaf kommer til å bli nedtur angående plass, men så koster jo også e-NV200 en hel del mer så vi får se om jeg koster på meg den ekstra plassen.

Dieselen har akkurat samme plass bak som 7-seter versjonen av e-NV200. Det er fantastisk å slippe å være avhengig av tilhenger i mange sammenhenger. Vinduene bak er små, men det fungerer greit for unger fra ca skolealder (i barnesete selvsagt). Ellers så er min erfaring at ungene ikke har behov for noe særlig utstyr. Spising og drikking vil jeg ikke ha i bilen uansett. Det de trenger er en lydbok/barnemusikk på stereoen, eller for litt større barn, nettbrett. Noen ganger er det greit at de sovner, andre ganger holder jeg de ofte våken ved å "guide" og holde de oppmerksom på omgivelsene. "Se der", "hvor mange røde biler klarer du å telle" osv.

Mine "plassrekorder" i NV200, uten takboks, uten tilhenger:
1. 7 personer, 2 ryggsekker, 2 vesker, 4 handleposer og en 50" TV i emballasje
2. 1 passasjer, 2 bokhyller i full høyde, 1 skuffeseksjon, glassdører til bokhyllene
3. En 2,5+3 seters hjørnesofa ble hentet i to runder
4. 7 personer, 7 par ski og staver, 4 ryggsekker
5. 5 personer, 2 store barnevogner som ikke var foldet ned
6. 5 personer, 1 stor barnevogn lagt sammen, 4 vinterdekk på felg, 4 handleposer

En fin ting med 7-seteren, sammenlignet med mange andre 7-seters biler (Tesla, Ford X-max, WV Sharan etc) er at det er god benplass til 7 _voksne_ personer, og samtidig plass til overs til litt annet til dagsutflukten. Jeg kan tenke meg at det blir litt lite bagasjeplass til 7 voksne på bilferie, men det scenariet har jeg aldri vært ute for.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA