Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny software etter service hos Tesla - ny bug?

Startet av Elbilist, fredag 12. september 2014, klokken 23:49

« forrige - neste »

Elbilist

Tittelen taler vel for seg selv, men jeg lurer altså på om noen kjøper denne bilen som varebil eller personbil? Det er veldig stille her på forumet, og min oppfatning er at det er veldig få som nevner denne bilen i elbil-sammenheng. Spennende å se om det er noe respons her. Om noen har oppdaterte salgstall på disse bilene hadde det også vært interessant!

emil

27 stk registrerte, 9 personbiler og 18 varebiler.

De fleste er nok demobiler hos Nissan godt spredt utover landet, men det ser ut til å være både privatpersoner/firma som har fått levert personbil og firma med varebil via Leaseplan.

Bare 120 stk til så har man passert Renault Zoe i antall registreringer.

Hoover

Var å hentet min premium varebil for en uke siden. Kjøpt, ikke leaset.

Svein el-freak

Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Råde

e-Golf | X75D

Vicon

Har nettop kjøpt NV200 varebil og synes det er liten rekkevidde kontra Leaf
Ev 200 vare

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Kortere rekkevidde enn Leaf er vel akkurat som forventet; men jo mindre fart jo mindre forskjell.
Ganske lik opptil ca 60km/t, deretter vil luftmotstanden øke forbruket dramatisk i forhold Leaf eller andre mindre biler.
Trenger lett fot på fartspedalen. I bykjøring blir forskjellen mindre, men det er avhengig hvor mye last man putter inn i e-NV200.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Råde på fredag 31. oktober 2014, klokken 14:08
Bilder in real life? Spennende bil..
Hvilke bilder tenker du på utover det som finnes i salgsbrosjyrer og tester?

Har prøvekjørt 2 ganger med hjemlån natten over + har en i storfamilien som har fått seg en e-NV200 Evalia.
Har bilder fra min egen prøvekjøring/kan ta bilder via mitt familiemedlem.

Råde

Bare noen generelle eksteriør og interiørbilder. Salgsmatriell er ofte retusjert, mens "hjemmebilder" gir et riktigere inntrykk.
e-Golf | X75D

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#9
Diverse bilder tatt med mobil i slutten av juli.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#10
Diverse bilder tatt med mobil i slutten av juli, del II

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Diverse bilder tatt med mobil i slutten av juli, del III

Knotten

Tenker mer og mer på å bytte min kjære Leaf inn i en E-NV200, da jeg av og til trenger bedre lastekapasitet.
Så på bilder her i tråden og så til min 'forferdelse' at den har reservehjul - bare det er jo grunn til å bytte, he, he.. :o
Vil samtidig 'oppgradere' til 6,6kW lader, type 2 ladere spretter etterhvert opp som paddehatter rundt om..
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hvis du først av alt trenger mer lastekapasitet og klarer deg med kortere rekkevidde enn hva Leaf'en tilbyr så vil du ikke bli skuffet.

Blip

Noen som vet om det finnes hengerfeste? Ser at andre har spurt, men ingen har svart. Jeg tviler vel egentlig siden de fleste av en eller annen grunn tror at det finnes en lov mot å ha hengerfeste på elbil (eller at batteriet ikke tåler det). X er jo allerede i bestilling, men det er jo fint med alternativer...

Vil helst slippe å ringe til en selger hos Nissan, for det vil jo ta flere minutter...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA