Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor reparere dekk i Bergen på en lørdag?

Startet av Panduck, fredag 12. september 2014, klokken 20:02

« forrige - neste »

Mippen

Når jeg fikk min bil var jeg uten carwings i 3 mnd. Av en eller annen grunn hadde det skjedd noe rot med vin nummer og det var en annen bil som var registrert på samme carwings konto som min. Når den bilen brukte carwings ble jeg kastet ut og visa versa. Nissan brukte evigheter på å finne ut av det og jeg var i kontakt med de annen hver dag nesten for å purre. Til slutt klarte de å fikse det etter 3 mnd. De skyldte på at de måtte få tak i eieren av den andre bilen først for å fikse det. Noe jeg syns var rart...
Fremtiden er elektrisk.

tveheim

Jeg kjøpte en ny importert Nissan Leaf for 2 uker siden og har opprettet carwingskonto på nettet. Da jeg ikke klarte å logge meg inn kontaktet jeg Nissan pr telefon. De klarte ikke å fikse problemet, så jeg kontaktet importøren. De ba meg ta kontakt med Nissan i Åsane da de mente at SIM kortet måtte aktiveres før det fungerte. Nå har jeg vært på Nissan i Åsane, men endringene de gjorde førte ikke til annet enn at jeg nå får en hvit bil oppe i høyre hjørne når jeg forsøker å koble til. Så står det "Gå videre til datakommunikasjons-innstillingsmenyen. Den menyen finner jeg ikke :-(

Mrtiger

Har også problemer med å registrere meg på carwings. Får ikke bekreftelse mailen..
Ringte nissan og de sa at det er problemer med nettet til telenor:( Nettet har ikke fungert de siste 14 dagene ble jeg fortalt, de viste heller ikke når dette ville bli ordnet:(
2013 Nissan Leaf, Acenta.

tc47

Føler at Carwings er problematisk for mange på starten, men etter man får aktivert det SIM kortet av Telenor går alt bra etterpå. Er bare å jobbe hardt for å den aktivert! Om det er å slette bilen helt fra kontoen den er linket opp i mot, også lage en helt ny carwings konto og linke opp bilen til den igjen eller noe annet er vanskelig å si. Men det var sånn jeg fikk det til etter 4-5 dager uten noe som fungerte via CARWINGS i bilen eller på appen!

Håper dette hjelper!

Fox06

Slettet carwings nå, og opprettet ny bruker med de samme opplysningene. Vips - så fikk jeg bekreftelsesmail og alt funker utmerket. Det er altså håp for carwings også med importerte utgaver.
Var i kontakt med Nissan forhandler som trang chassisnr og noe mer info. Remotestyring av klimaanlegg etc funker strålende  8) 8) 8) 8) 8) 8)

Panduck

Sitat fra: tc47 på torsdag 04. september 2014, klokken 12:54
Føler at Carwings er problematisk for mange på starten, men etter man får aktivert det SIM kortet av Telenor går alt bra etterpå. Er bare å jobbe hardt for å den aktivert!

Ok, men en ting jeg lurte på. Dere som bruker CarWings app, hvilket navn står på toppen av skjermen??? Jeg har kjøpt en splitter ny LEAF, jeg er første eier, ikke noe før meg som har brukt carwings på den bilen. Alikevel står det "LarsErik" på toppen av skjermen i appen. Jeg har slettet appen og lastet ned på nytt, det står "LarsErik" like fullt. Overalt på profilen min på nettet står mitt navn, alt er riktig. Nissan sier det ikke er noe "LarsErik" i min profil.

Så det jeg lurer på, er "LarsErik" hardkoded inn i appen? Er dette noe alle får? Eller er det virkelig noe rot i min profil ett eller annet sted?

hilsen
ikke-LarsErik

smaug01

Skal være brukernavnet ditt som skal stå der.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Rio

Panduck:

Beklager, men den enkleste måten å fikse det på er nok at du skifter navn til LarsErik! Enkelt og greit!

:D

"LarsErik" er bilnavnet, for du kan styre flere biler fra CarWings-appen, etter det jeg husker.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Tor med Leifen

Som om det hjelper; jeg registrerte Carwings for franskimportert bil i juni, samme dag som bilen ble kjøpt, og har brukt den hyppig etter det, uten problemer verken fra telefon (Android) eller PC. Jeg husker at registrerings-prosessen var pussig, men fulgte den trinn for trinn, og alt fungerte. 

melon

Er Carwings nede nå? Har ikke kommet inn i hele dag.

melon

Beklager. Så den andre tråden først nå.

olaover1

Prøvde Leaf Link appen på Iphone nå og med den kom jeg inn med en gang :)
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Daeedor

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 29. august 2014, klokken 21:14
Sitat fra: Panduck på fredag 29. august 2014, klokken 17:02
Hva slags firma er egentlig dette???

Det er Nissan, som ligger i bunnskiktet på Autoindex hvert eneste år.

Til info har det vært problemer med Carwings i 3-4 år, uten at Nissan klarer å fikse problemet.
For brukere med iOS anbefaler jeg "LEAF Link" (https://itunes.apple.com/us/app/leaf-link/id542304940?mt=8) som jukser litt med innloggingen og derfor ofte får startet oppvarming/lading når Carwings feiler.

Thomas

Bruker også Leaf Link , finnes i gratis utgave , og man kan evnt oppgradere mot betaling for å få stilt inn lade"timer" også... - veldig fornøyd med denne , da den også kan sende kjørerute rett til bilen fra kart !  ( krever litt knoting i carwings og bil så snart den er oppe igjen)

Rio

Det er to sett med servere for Europa.

De nye, som er raske (men som er de som er nede nå).

De gamle, som er laaaangsomme, men som har timere.

Dersom man har en app som bruker de gamle serverne (har timerfunksjonalitet) så fungerer det som normalt. Dvs. like langsomt som normalt.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Gliderman

Fler som ikke får kontakt med server? Jeg har ikke fått kontakt siden sist torsdag.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA