Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Bergenseren, fredag 12. september 2014, klokken 14:02

« forrige - neste »

Bergenseren

Hei.
Er det noen av dere som nylig har fått svar på epost fra Elbilshop.no/Arnstein Bugge?
Sendte en kabel i retur pga reklamasjon/feil for reparasjon 8.august. Jeg var så på ferie 9. til 19.august. Sendte deretter flere epost til Arnstein Bugge for å høre status på kabelen, men har ikke fått noe svar. Tlf.nummeret hans kommer opp med "Den du ringer, kan ikke nås for øyeblikket".

Noen som vet? >:(
Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

Powerflux

Har aldri handlet derfra men sendte en epost med forespørsel om tilgjengelighet på ladekabel.
Det tok 2 mnd å få svar :-\

Da hadde jeg forlengst handlet hos NoFuel ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Bergenseren

#2
Shit. Da virker dette som et useriøst firma. Ja, nå kan jeg angre på kabelkjøpet i januar, men kan ikke gjøre annet en å vente på svar fra Arnstein >:( >:( >:(
Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

smaug01

Skulle kjøpe EVSE kabel siden det var en sjappe som var nært meg men fikk heller ikke svar på flere uker og når jeg kjørte forbi "butikken" skjønte jeg fort at her er det bare å skygge banen. En som skal leke butikk og ikke opplyse om kontaktinfo utenom epost(en gmail adresse) har ikke i min bok, livets rett.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

jkirkebo

Sitat fra: smaug01 på torsdag 28. august 2014, klokken 19:09
Skulle kjøpe EVSE kabel siden det var en sjappe som var nært meg men fikk heller ikke svar på flere uker og når jeg kjørte forbi "butikken" skjønte jeg fort at her er det bare å skygge banen. En som skal leke butikk og ikke opplyse om kontaktinfo utenom epost(en gmail adresse) har ikke i min bok, livets rett.

Tja, jeg bruker også en gmail-adresse og har ingen fysisk "butikk", dog er vel mobilnummeret tilgjengelig. Men jeg prøver å svare på epost senest i løpet av samme dag da, helst en del fortere. Men så er det bare en bigesjeft også for min del (adaptersett og ladestasjonskit).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

smaug01

At man ikke har en fysisk butikk er nå en sak men å ikke opplyse om telefontider, telefonnummer og adresse er rett og slett dårlig forretningsskikk. Full kontaktinfo er en selvfølge. Å kun ha gmail er ikke deal breaker i de fleste tilfeller men det skaper ikke noe mer tillit og da sammen med null adresse og ingen telefonnummer gir det meg signaler om at dette er en butikksjef som ønsker å ha muligheten til å fordampe på kort forvarsel.

Jeg kontaktet neste mann på listen rimelig kjapt og vedkommende var raskt på pletten med å levere varene til avtalt tid og sted.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Småfly

Han pleide å holde til rett borti gata her. Det hang et skilt langs veien tidligere, men har ikke sett det på en stund. Tror det er tatt bort, hvis ikke synet svikter meg...vurderte å stikke innom å høre om han hadde chargeamps kabel. Fant ikke skiltet og husker ikke nøyaktig hvem hus det var så det ble ikke noe av.

Fallskjerm

For å finne han er det bare å søke opp ladestasjon på carwings. Ladestasjonen heter elbil-shop.

Jeg vet at han er ute på sjøen og er ikke hjemme bestandig.

Jeg har fått svar av han vær gang jeg har sendt mail
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

Rav4_EV

Arnstein er på jobb i utlandet.
Fikk epost fra ham på tirsdag.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Bergenseren

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 29. august 2014, klokken 20:47
Arnstein er på jobb i utlandet.
Fikk epost fra ham på tirsdag.


Ok. Takk for opplysningen. Veldig greit å vite.
Men han kunne jo lagt inn auto-svar på eposten at han var utilgjengelig en periode.

Sitat fra: Fallskjerm på fredag 29. august 2014, klokken 20:42
Jeg har fått svar av han vær gang jeg har sendt mail

Både jeg og flere har jo ikke fått svar eller fått svar først etter lang tid, så det viser jo bare at du har vært heldig.
Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

hma

Jeg har utelukkende gode erfaringer med Arnstein. Han er en av veteranene her inne og har blant annet bidratt mye innenfor kunnskap om vedlikehold av NiCd-batterier for oss som har kjørt Think og PSA.

Kjøpte senest i vår utstyr til en ladestasjon fra Arnstein, punktig levert og til god pris.

Nå vet jeg ikke om Elbil-shop er primærsyssel, men i tilfelle det er en bi-gesjeft kan det finnes mange grunner til å være "offline".
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

smaug01

Da gir man beskjed om det slik at det går an å forholde seg til det.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Trafikkbestyrer

For di som har handlet hos ham, har dere fått varene dere bestillte? Jeg kommer til å overføre penger til han om noen dager til en charge amps ladekabel....
Han var veldig kjapp å svare på e-Mail for 1-2 uker siden...

Bergenseren

Sitat fra: Trafikkbestyrer på tirsdag 23. september 2014, klokken 23:43
For di som har handlet hos ham, har dere fått varene dere bestillte? Jeg kommer til å overføre penger til han om noen dager til en charge amps ladekabel....
Han var veldig kjapp å svare på e-Mail for 1-2 uker siden...

Jeg fikk svar til slutt, og har også fått erstatning for min defekte vare. Men synest det skal være unødvendig å vente flere uker på svar på mail...slik jeg opplevde. Og samtidig et tlf.nummer til en avslått mobil.
Håper denne negative omtalen her på forumet gjør at han skjerper seg.
Grå Leaf 2013 Tekna fra september-13.

Boogie

Hei, føler det er på sin plass å gi noen svar.

Jeg prøver å svare alle mailer innen 24 timer. Men det har hendt at mailer har forsvunnet i spam eller at jeg har oversett dem. Så vidt jeg vet har alle mine kunder fått svar og rettet opp problemer med sine kabler.

På mine sider vil dere se at jeg kun har en epost som kontakt. Dette av den naturlige grunn at jeg er på jobb i nordsjøen 4 uker av gangen. Det er ikke mobildekning der. Men jeg har folk som sender ut kabler for meg, så det skal ikke ha noen betydning om jeg er hjemme eller ikke.

At det ikke finnes noen fysisk butikk er vel ikke uvanlig i dag. Og jeg har aldri påstått at jeg har det heller. Dette er nettbasert.

Med tanke på hvor mange tusen jeg har servet gjennom 12 år med elbil, så synes jeg de få som her har skrevet sin misnøye (men allikevel fått hjelp) er svært bra.

Ha en fortsatt god dag!  :)
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA