Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av TMX2523, fredag 12. september 2014, klokken 13:21

« forrige - neste »

satheesh.net

Ikke fått denne eposten jeg heller ... *sukk*  :-\

Vind

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 19. november 2014, klokken 11:11
Ikke fått denne eposten jeg heller ... *sukk*  :-\
..da rykker du sikkert bakover i køen  8)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Hyperstress

Jeg leser mailen som:
Dra henger - ja
Takboks - nei
Ski og sykkel på hengerfeste - ja
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Da er det kanskje noe slikt de ser for seg:



e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

KrW

Jeg antar at de smalere dørene vil være lettere og sikkert slite mindre på løftemekanismen. Delen der vinduet er ser tykkere og sterkere ut. Ser penere ut med de slankere dørene.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

#110
Siden dette er rykter og synsing må jeg repetere nye poster fra andre siden av dammen.
Samtaler Tesla - BMW  - mulig utfall.
BMW får tilgang til ladeporter og infrastruktur, Tesla får tilgang til karbonfiber materiale (dører), for å få ned vekten ytterligere på falcon wing konstruksjonen.
Drar synsingen litt lengre - kan dette være grunnen til forsinkelse og at Beta biler nå blir krasjtestet hos Tesla, for å bedre sidekollisjon med karbonfiber komponenter?
BMW i3 gjorde det jo ikke spesielt bra i NCAP.
Krasjtester ble bekreftet i mailen. :-)

Når det gjelder at ski og sykkel blir spesifikt nevnt sammen med tilhenger feste, er nok mest for å bekrefte at det mener å ha funnet løsning for å slippe mer svirrende rykter, som både Tesla og vi forum medlemer har kokt sammen.
Skulle hengerfeste vært designet kun for ski og sykkel, hadde det nok blitt en annen properitær festemetode istede for krok.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

pberg

Sidekollisjon var ikke et av trekkområdene på i3 i NCAP. Den manglet ett poeng på fem stjerner, og her kunne noe så enkelt som varselslys for setebelter bak vippet de over. Forstår ikke hvorfor de ikke har satt inn det.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Vind

Sitat fra: P85TMS på torsdag 20. november 2014, klokken 19:19
Jeg trodde problemet med i3 var at Driving Assistant Plus pakken var tilvalg. Hvis den hadde vært standard, så hadde i3 fått 5 stjerner.
Det er helt korrekt, med enten Driving assistant plus som standard, eller setebeltevarslere i baksetet ville det vært 5 stjerner. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

PK

Gammel denne da... men nå på slutten av året må vi kose oss litt i arkivet =)


Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

KrW

Kan det tenkes at det nye batteriet som kommer til Roadster denne uken med rekkevidde på over 400 miles (643km) vil brukes i X?
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

#115
Sitat fra: KrW på onsdag 24. desember 2014, klokken 00:29
Kan det tenkes at det nye batteriet som kommer til Roadster denne uken med rekkevidde på over 400 miles (643km) vil brukes i X?

I fare for å gjøre denne tråden off-topic, så tror jeg neppe det. Uten å vite så mye om selve batteriteknologien som er brukt her, er den nok ganske lik TMS sin. Det kombinert med lav vekt på bilen og mindre motor, er nok grunnen til ekstremrekkevidden på Roadsteren.

Epleskreller

Sitat fra: KrW på onsdag 24. desember 2014, klokken 00:29
Kan det tenkes at det nye batteriet som kommer til Roadster denne uken med rekkevidde på over 400 miles (643km) vil brukes i X?
Det kan være en testproduksjon på batteriet som skal brukes i Model 3. Det er trolig for lite for Model X.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Amoss

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 24. desember 2014, klokken 08:56
Det kan være en testproduksjon på batteriet som skal brukes i Model 3. Det er trolig for lite for Model X.

Om det er en testproduksjon av noe som helst, så er det nok av battericellene som skal brukes i Model 3, så størrelsen på selve batteriet (som nok ikke endrer verken form eller størrelse på Roadsteren) vil nok ikke ha noe å si. Men hvilke batterier og battericeller som skal inn i Model X er nok fastsatt for lengst, ikke mist at de skal være kompatible med Model S. Så tviler litt på at vi ser noen endring der...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

satheesh.net

Jeg for min del ønsker de kommer med noe "ekstra" på denne bilen (bortsett fra dørene selvsagt). Nå som TMSD er lansert, burde man nesten ha en eller annen gulerot for de som kjøper TMX. Økt rekkevidde ifm større batteri hadde jo vært knall.

Det er tross alt jul, så litt kan man ønske seg! ;D

sigurdi

Lov å ønske seg, men dette Jule ønsket kommer kanskje neste Jul, men tror nok Tesla ønsker å ha noe ekstra.
Skal vi ta det litt lengre og lese mellom linjene og synse, (Lov i denne tråden) ble ikke Model X nevn i Elon sin Tweet, så at Model S ikke får oppgradert batteri pakke i nær fremtid, betyr ikke at X ikke får et tilvalg med større batteripakke.
Om det pr i dag 60/85kWh på Tesla sine sider har, ikke stoppes dem før, eks AWD for Model S skulle ikke lanseres før Model X, dette ble endret underveis.
Så er bare å vente tolmodig og la de som er tidlig ute og skal ha det råeste finne alle bugs på P85D slik at drivverk og understell er feilfritt når X blir lansert. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA