Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av TMX2523, fredag 12. september 2014, klokken 13:21

« forrige - neste »

audioboy

#75
Tviler sterkt på at disse forsinkelse kun skyldes ekstra testperiode, men politikk f.eks. for å selge flere MS eller la "stakkarene" som får MSD være testkaniner på 4WD før de starter produksjon av X. At de faktisk ikke klarer å få produsert nok batterier, og ikke vil innrømme det.

4WD understellet har vært klart allerede i noen måneder, dørene har de hatt et par år på å jobbe med, seter og resten av bilen består stort sett av designvalg som det faktisk ikke tar årevis å finne ut av (ikke at jeg har konstruert så innmari mange biler selv.... 8) )

Enig at vi nok ikke kan forvente de første bilene i Norge før 2016, og da spøker vel vel kanskje enda mer for fullstendig momsfritak. Og en X med nødvendig utstyr til  ~680k +noen % mva begynner å bli veldig dyr.
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

JohanH

Elon sier nå på kvartalsrapporten: "If you order the car now it will be delivered in 2016. We're sold out for 2015".

Djur1


Sv: Både S og X med 4 dual motor all wheel drive
« Svar #2 på: Fredag 03. Januar 2014, klokken 18:30 »
P S får 3,3 sek istedetfor 4,1 (oppgitt 4,4)
P X får 3,4 sek
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Djur1

Sitat fra: Djur1 på onsdag 12. november 2014, klokken 14:04

Sv: Både S og X med 4 dual motor all wheel drive
« Svar #2 på: Fredag 03. Januar 2014, klokken 18:30 »
P S får 3,3 sek istedetfor 4,1 (oppgitt 4,4)
P X får 3,4 sek

Han traff med prediksjonene for S, Kanskje han treffer for X også... Med andre ord en lynkjapp SUV!
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Øyvind.h

Sitat fra: Djur1 på onsdag 12. november 2014, klokken 14:05
Sitat fra: Djur1 på onsdag 12. november 2014, klokken 14:04

Sv: Både S og X med 4 dual motor all wheel drive
« Svar #2 på: Fredag 03. Januar 2014, klokken 18:30 »
P S får 3,3 sek istedetfor 4,1 (oppgitt 4,4)
P X får 3,4 sek

Han traff med prediksjonene for S, Kanskje han treffer for X også... Med andre ord en lynkjapp SUV!
At PX85D kommer til å bli kjapp er lett å forutse :) Men spennende å se om det bare er en tiendedel forskjell 0-100 på den større og (antatt) tyngre X.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sigurdi

At PX85 blir kjapp er nok helt sikkert, vi sto og pratet om X, siden det var den jeg hadde håpet å få tatt en litt bedre kikk på, vi pratet om 0-100 ned mot 4 sekunder og Franz Von Holzhausen spurte om vi ikke trodde den ville bli kjappere en det, med et smil.
Så jeg tror den kommer ned mot 3.5, mulig den kan tangere P85D, siden luft motstanden blir mer gjeldene i høyere hastigheter en 100km/t
Blir nok noe tyngre, men ikke sikkert det blir så mye, siden batteri utviklingen fortsatt går fremover og det gjør og utvikling av andre vektreduserende tiltak. :-)

Men blir nok standard versjon på meg, er jo tøft med verdens raskeste SUV, men kjøper bruksbil ikke showbil. he he he 
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

satheesh.net

De som har TMS i dag er allerede litt bortskjemte på akselerasjon og drivlinje generelt. Vi som har P er det en liten ekstra bonus. TMX vil nok være mer et fornuftig bilkjøp (i den grad det eksisterer). Der fart og spenning er moro, men bruksfunksjonene og nytteverdien på bilen scorer høyere.

Jeg kjøper X fordi vi bor i Norge der jeg føler meg mer sikker i en stor SUV med gode kjøreegenskaper i samtlige årstider. Og trenger hengerfeste (båt) og liker å sitte høyt.

Får denne en tilnærmet lik akselerasjon som nåværende bil på litt over fire sekunder anser jeg det som en god bonus. Enda raskere er i så fall ungdommen i sjela mi som ville satt mest pris på. ;)

sigurdi

En liten fugl kvitret til meg i dag.
Kommer mail i natt med info om Model X.
Usikker om denne går til alle, eller primært oss X reservasjonsholdere.
En forhjuls hilsen er alltid hyggelig. [emoji2]
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

asbkar

Onde onde fuglen! Er vel ingen av oss som får sove nå, snike seg inn på do og sjekke mailen hver time i natt!  :D

Takk for info (selv om det skulle vise seg å bare være rykter, lov i denne tråden)!

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

Norx

Der landet fuglen

Dear Model X reservation holders,

Thank you for your continued patience in the Model X reservation process. We are making steady progress towards delivering a phenomenal car that defies comparison.

With Model S, we made a point of delivering a product that was even better than the show car, and we are extending that philosophy to Model X. In fact, every element of Model X – from the interior to the falcon wing doors – either lives up to or surpasses the prototype we initially unveiled.

In October, we announced dual motor all-wheel drive and Autopilot. These were important leaps forward for Model S, but we're pleased to confirm that they will also be central to Model X. The dual motor propulsion system of Model S 85D will be the same system that powers Model X, delivering uncompromised range and control of traction. But this is not simply a scaled-up Model S – every detail of this car has been optimized for the unique mission of Model X.

Model X demand has been intense and orders are continuing to come in at a rapid rate. We'll be spending much of 2015 building and testing production-intent prototypes before delivering the first cars to customers in North America in the third quarter. While we'll be working through all orders as fast as possible, anyone ordering the car today should not expect delivery until well into 2016.

In the meantime, we are building beta vehicles in the factory right now, and we'll be using them for crash testing in the near future. We've tested the car's aerodynamic qualities in the wind tunnel and have achieved an unprecedented level of aerodynamic efficiency for any car of this size and carrying capacity, allowing us to maximize range potential.

We can also reveal that Model X will be the first electric vehicle with towing capability. The optional tow hitch will support accessories and racks to transport skis and bikes with the minimum effect on aerodynamics. We're also working with the best rack and accessory companies in the world to have elegant carrying solutions ready for Model X customers next year.

Thank you once again for your continued support and confidence. You are helping to accelerate the world's transition to sustainable transport, and you will love your Model X.

Tesla Motors


asbkar

Der ja.

"We can also reveal that Model X will be the first electric vehicle with towing capability."
Ikke helt sant det da... Har de virkelig ikke detaljstudert Buddy Sport før de utviklet modell X? :)
Men veldig bra at hengerfeste er bekreftet. Det er det jeg MÅ ha for å bytte ut avensisen.

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

KrW

Sitat fra: asbkar på tirsdag 18. november 2014, klokken 22:11
Der ja.

"We can also reveal that Model X will be the first electric vehicle with towing capability."
Ikke helt sant det da... Har de virkelig ikke detaljstudert Buddy Sport før de utviklet modell X? :)
Men veldig bra at hengerfeste er bekreftet. Det er det jeg MÅ ha for å bytte ut avensisen.

|<

Regner med at den kan dra henger eller vogn selv om det er ski og sykkel de snakker om. Towing betyr vel at den kan dra
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

asbkar

Sitat fra: KrW på tirsdag 18. november 2014, klokken 22:20
Regner med at den kan dra henger eller vogn selv om det er ski og sykkel de snakker om. Towing betyr vel at den kan dra
Tenkte det samme. De mener kanskje at de skal utvikle spesialhenger for sykler og ski?
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

Øggen

DET må mann jo kunne forvente.  Jeg forventer også at den er elektrisk utsvingbar, slik at mann kan enten skjule den eller meget lett få tak i. Dette har jo andre SUV'er og premium biler. Men det gleder meg i det hele å få en uttalelse, selv om jeg ut ifra mailen kan tyde at jeg ikke får bilen før 2016

sigurdi

#89
Bør vel snart se krasjtester av Beta biler, eller snik bilder av den. :-)

Oppdatering:
Når jeg tenker etter er nok dette interne krasj tester for Tesla slik at svakheter kan plukkes bort.
Offisielle krasjtester blir nok utført med produksjons modeller.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA