Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av TMX2523, fredag 12. september 2014, klokken 13:21

« forrige - neste »

sigurdi

Dette siste bildet skiller seg svært mye ut fra de andre.
Men dersom en ser nøye på veien, går den ganske bratt ned fra hjulene og fremover.
Dette lager et synsbedrag slik at snuten virker lengre og spissere en det som er realiteten.

Våre øyner lager betongen under bilen rett, men den går ganske bratt ned. :-)

Samtidig sjuler inpakningen og den sorte fargen conturene i bilen slik at den får ikke noe linjer.

Gleder meg bare mer og mer til å se ferdig produkt.

Men at de her har tenkt mer på at den skal være "pen" på innsiden en på "utsiden" håper jeg faktisk.

Ønsker heller en svært praktisk 7 seter, en en pen 7 seter der en stanger oppi taket i de bakerste setene, liten bagasjeplass og ser "pen" ut. :)

Jeg kjøper ikke 7 seter for de er pene og skal svært lite til at den ikke ser bedre ut en Containerene jeg har hatt før. he he he he
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Øggen

Er bare veldig redd for at "snuten" blir lagt lav for å få bedre "person påkjørsel verdier" i kræsjtester.
Bildet kan nok lyve litt, men denne ser definnitivt annerledes ut. Ellers så er bildet manipulert FOR å skape blest og omtale.
All omtale er reklame for tesla sin del.

satheesh.net

Sitat fra: Øggen på onsdag 24. juni 2015, klokken 10:28
Er bare veldig redd for at "snuten" blir lagt lav for å få bedre "person påkjørsel verdier" i kræsjtester.

Har nok en god del med aerodynamikken å gjøre også. Mindre luftmotstand = mindre forbruk. ;)

TpGn

Grufullt bilde, men det er fullt mulig å ta fæle bilder av selv de peneste biler (med mulig unntak for Aston Martin). Tipper den blir ganske fin jeg, når vi får se den uten maskering og med alle glass- og kromdetaljer. God belysning har alt å si for et godt bilde. Blir sikkert ikke like pen som S, men slik er det når funksjon skal prioriteres foran form. S synes jeg for øvrig er langt penere i dag enn første gang jeg så bilde av den. Liker veldig godt designet på Mercedes M og nye Volvo XC90, men av erfaring vet jeg at vindusvisker på bakrute er noe forbannet herk. Den er der av en grunn og jeg tør vedde på at X ikke har dette problemet. Leafen jeg kjører i dag (ventebil) syntes jeg var grusomt stygg da jeg kjøpte den, men den elektriske opplevelsen det er å kjøre den har fått meg til å mene at den er småpen innimellom. Rart hvordan man venner seg til med nye design og hvor mye den opplevde bruksgleden har å si. Håper jeg får bil før jul, det begynner å bli trangt i Leafen med tre småtasser som snart må ha større barnestoler. 
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

Diravi

Sitat fra: sigurdi på onsdag 24. juni 2015, klokken 09:23
Dette siste bildet skiller seg svært mye ut fra de andre.
Men dersom en ser nøye på veien, går den ganske bratt ned fra hjulene og fremover.
Dette lager et synsbedrag slik at snuten virker lengre og spissere en det som er realiteten.

Våre øyner lager betongen under bilen rett, men den går ganske bratt ned. :-)

Samtidig sjuler inpakningen og den sorte fargen conturene i bilen slik at den får ikke noe linjer.

Jeg håper det er mye innpakning og at en 3D-versjon av bilen får frem andre kvaliteter, for se forskjellen til prototypen her:

Det er et sideshot av bilen noen sekunder uti. Her ser man tydelig at akselavstanden er noe lengre, volumet i øvre del av bakpartiet er mindre og at frontpartiet skrår mindre, samt at hjulbuene er mye mer markerte. I det "nye" bildet kan man legge merke til hvordan sidevinduene fortsetter til nesten bak bakre hjulbue, mens de på prototypen stopper litt bak midt på hjulbuen - og at overkant bakspoiler er lavere, fordi buen fra taket til bakspoiler følger en kurve litt nærmere bakken. Tilsvarende går forkant sidevindu nå nesten like langt frem som bakkant fremre hjulbue, mens den stopper godt klar av hjulbuen på prototypen. Alt dette har stor innvirkning på proporsjonene. Så fint om de høvler av den en del før den kommer i salg.  8)

EDIT: Er det lov å håpe at alle disse kamuflerte Xene som suser rundt og ser stygge ut, egentlig er "mules" for en kommende Model 3 CUV?  ;D Det henger liksom ikke på greip å slippe journalister til på en så ferdig prototype som vist i videoen, og så i ETTERKANT begynne å dekke den til ute på hovedveien. Så enten "mule" for noe annet, eller så måtte de løpe tilbake til tegnebrettet fordi aerodynamikken bare ga dem ca 250 km rekkevidde eller noe i den dur...
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

satheesh.net

Den videoen er fra tidlig mai 2013. I grove trekk vil nok bilen se ganske lik ut, men det har nok skjedd en god del siden den gang. Elon sier jo også gjentatte ganger de senere gangene han har røpet noe som helst rundt bilen. At designet er "mye bedre" og "mye finere" enn den originale prototypen. Det gjenstår bare å se om han mener en krysning av Mitsubishi og Prius er "bedre og finere". Eller om de faktisk kommer med et "annet" design... ::)

Norx

Er vel tid for å tenke på farger.
Hva sier dere? Svart eller Hvit?   Kanskje brunt dukker opp igjen..

GeniEL

Embret Sæter i Dagens Næringsliv skriver dette i går: "Bilen skal presenteres i sommer, og er ventet på markedet i høst. DN har informasjon som tyder på at de første bilene vil være her i landet før den første snøen legger seg."
http://www.dn.no/privat/dnBil/2015/06/24/2001/SUV/den-store-suvsommeren

Spørsmålet da er når snø pleier å legge seg. Hos oss er det oktober/november...

Norx

http://www.teslarati.com/tesla-model-x-towing-capacity-10000-pounds/#pGEoJmjgdZh74vYw.99

Sitat
The media has uncovered a video from April of this year in which Jim Chen, Vice President of Regulatory Affairs for Tesla, told the Georgia Technology Summit that the Tesla Model X will have a towing capacity of "close to 10,000 pounds." You can here his words for yourself if you scroll forward to the 9:40 mark of the video. That's where he says, "This vehicle will have Class III towing capability. That means over 5,000 pounds, actually close to 10,000 pounds of towing capability."

satheesh.net

Gæsjan

Håper det blir mulig å se X live hos Tesla før man bestiller. Mye rare bilder av bilen med kamuflasje
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

satheesh.net

Sitat fra: Gæsjan på søndag 28. juni 2015, klokken 23:13
Håper det blir mulig å se X live hos Tesla før man bestiller. Mye rare bilder av bilen med kamuflasje

Neppe. Man kan sikkert få opplevd den på lanseringen (til neste måned?), men i butikkene tror jeg ikke den kommer med det samme. Det kommer selvsagt an på når man har tenkt å legge inn en ny bestilling, men du har vel en Signatur-reservasjon. Denne må du nok bestille usett. (Så sant du ikke tar turen til lanseringen som sagt.) ;)

Gæsjan

Kanskje jeg må endre ferieplanene da  ;)
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

sigurdi

Sitat fra: Gæsjan på mandag 29. juni 2015, klokken 19:14
Kanskje jeg må endre ferieplanene da  ;)
Det er fort gjort, men håper det blir mer en en ukes varsel, kan bli dyre biletter mitt i felles ferien. :-(

Går direkte fly Onsdag og retur Søndag, passer bra for langweekend i LA. :-)

Men på denne tiden blir det fort litt penger av det.
http://www.norwegian.no/fly/velg-flyvning/?D_City=OSLALL&A_City=LAX&D_SelectedDay=15&D_Day=15&D_Month=201507&R_SelectedDay=19&R_Day=19&R_Month=201507&dFare=5312&rFare=3187&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=NOK&rnd=25948
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

KrW

En på TMC forumet sa noe bra angående lansering av den endelige bilen. Han mente det vil skje innen neste kvartalsrapport. Ellers blir det vanskelig for dem å svare for seg om de ikke har noe eksakt svar enda. De har klart seg gjennom flere utsettelser til nå men denne gangen kan det bli værre om det skulle skje.

Tror det virkelig begynner å nærme seg nå. Mange er ute i ferie og kan kose seg i ventetiden  8)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA