Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av TMX2523, fredag 12. september 2014, klokken 13:21

« forrige - neste »

Kallagtunet

Hvis det stemmer at P85D i praksis har en redusert rekkevidde på ca 20% i forhold til P85 tviler jeg på at XP85D vil være en stor slager, den vil da slite med å komme fra superlader til superlader om vinteren...

Vi får håpe de får orden på softwaren sin men at en kan redusere forbruk med 20% ved software oppgradering på model S PD høres heftig ut.

sigurdi

@Kallagtunet
Dersom AWD hadde ført til 25% redusert rekevidde, når alt fungerer perfekt så hadde nok X solgt dårlig.
Men tror nok på X er det X85 eller X100 som blir bestselgere.
P versjonen blir det nok noen om prisen blir riktig, men P85D er nok riktigere valg for de som skal ha rå akselerasjon.
Men er ikke så veldig vanskelig å se fordelene med elektronisk fordeling av krefter slik at en kan kjøre med RWD, FWD og AWD etter ønske og behov.
Så på mange måter bra at P85D ble lansert først slik at X får ferdig tunet software.
Ikke bekymret i det hele tatt.

Så lenge Normal modus ikke er mulig å velge, blir det helt feil å sammenligne sport og Insane modusene (som ikke er programmer å velge for lavt forbruk og lang rekevidde. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

KrW

Dersom Tesla ønsker å vise en ferdig MX på Detroit Auto Show 12-13 januar og de har egen avdukning  i forkant av dette så begynner det å haste med å sende ut invitasjoner. Jeg venter i spenning de neste dagene. Hvor lenge før D-eventen var det de sente ut invitasjoner?

Nå er det vel maks et halvt år til vi får se den ferdige X-en.  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Havebigfun

Tesla driver ikke med avduking av store nyheter på autoshower/bilmesser-  jeg tror de misliker det på prinsipiellt grunnlag.

PK

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 01. januar 2015, klokken 19:01
Tesla driver ikke med avduking av store nyheter på autoshower/bilmesser-  jeg tror de misliker det på prinsipiellt grunnlag.

Ja, litt sånn som Apple, lager sin egen dato og releaseparty...  da forsvinner de ikke i mengden..  :-D
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Leif1

De er snedige sånn ja. Elon har jo media i sin hule hånd uansett, så han er ikke avhengig av noen bilmesse for å få oppmerksomhet. Er mer enn nok at han skriver noe kryptisk på Twitter så logrer journalistene.
Konvertitt fra S til X

sigurdi

Inbydelsen til D Eventen kom ganske nøyaktig 7 dager før.
2.10.14 kl 21:47 (Norsk tid), Eventen startet 9.10.14 kl 1900 (California time)
Så de har god tid ennå om release er før, men tror nok det ikke kommer noe Realease party før godt utpå vår/sommer.
Nå har de mer en nok å gjøre med å få ferdig software til D, produsere D, Roadster 3.0..
Så blir noe vist i Detroit er det nok Roadster 3.0, starter nok med en liten Happening, der Roadster kjører 400miles.
Horten

KrW

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 01. januar 2015, klokken 19:01

Jeg tenkte eventuelt en egen avduking før og uavhengig av denne messen slik at de slipper å vise den der først. Men sannsynligheten for at vi får se den nå tidlig i januar er nok langt mindre enn 50%. Som Sigurdi sier har de veldig mye å gjøre nå. Men de slipper ihvertfall å tenke på Q4 14 nå lengre da.

Mulig det er lurt av de å sikre at flest mulig av de som har bestilt S D faktisk kjøper den dersom X blir så bra som de hinter til f.eks i brevet som kom til oss reservasjonsholdere nå.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

MartinezSC

Den nye X-siden på teslamotors.com inneholder veldig lite informasjon. Hva tror dere det betyr? Snart lansering av Design Studio ++ ?

Amoss

Sitat fra: MartinezSC på søndag 11. januar 2015, klokken 11:06
Den nye X-siden på teslamotors.com inneholder veldig lite informasjon. Hva tror dere det betyr? Snart lansering av Design Studio ++ ?

Antar at det i det minste betyr at det snart kommer mer oppdatert informasjon, og ikke utenkelig også designstudio ja.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

olabt

Kan virke som de forsøker å avkrefte / øke overaskelsen ift evt annen batteristørrelse.. ettersom de spesifikt henviser til kun 60 og 85 kw batterier...
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

satheesh.net

Det blir garantert ikke noen design studio før selve avdukingen av X finner sted. Dette er deres nest største lansering etter S (forsåvidt D også), at denne vil få en verdig lansering. Fanfare, rød løper, invitasjoner og whatnot. ;)

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på søndag 11. januar 2015, klokken 19:51
Det blir garantert ikke noen design studio før selve avdukingen av X finner sted. Dette er deres nest største lansering etter S (forsåvidt D også), at denne vil få en verdig lansering. Fanfare, rød løper, invitasjoner og whatnot. ;)

Er du  nå så sikker på det?  Var det noen "avdukning" av Model S etter prototypen? Mente å huske at mange ikke hadde sett noe annet enn prototypen før "get ampt" turneren, og at designstudio (for USA) da hadde vært åpent en stund alt?

Ellers så ser jeg nettopp på at siden ble endret nå sånn rett før Detroit Auto Show som åpner i morgen, og regner sånn halveis med at de kommer til å vise frem en Beta eller RC utgave der, og da samtidig oppdatere siden med mer/oppdatert informasjon og evnt. åpne designstudio for USA. Om de første bilene skal leveres tidlig 3. kvartal så begynner det å bli på tide...
ReservationId 364902

sigurdi

Sitat fra: Amoss på søndag 11. januar 2015, klokken 22:39
Sitat fra: satheesh.net på søndag 11. januar 2015, klokken 19:51

Er du  nå så sikker på det?  Var det noen "avdukning" av Model S etter prototypen? Mente å huske at mange ikke hadde sett noe annet enn prototypen før "get ampt" turneren, og at designstudio (for USA) da hadde vært åpent en stund alt?

Ellers så ser jeg nettopp på at siden ble endret nå sånn rett før Detroit Auto Show som åpner i morgen, og regner sånn halveis med at de kommer til å vise frem en Beta eller RC utgave der, og da samtidig oppdatere siden med mer/oppdatert informasjon og evnt. åpne designstudio for USA. Om de første bilene skal leveres tidlig 3. kvartal så begynner det å bli på tide...

Det skal svært mye til at Tesla viser Beta eller andre versjoner av Model X i Detroit, Tesla har faktisk aldri vist noen biler for første gang på noen bilmesser men ønsker å holde eventer inhouse og da i god avstand (tidsmessig) fra bilmesser.
Dermed får de fulle oppmerksomhet fra media og svært mye "gratis" rekmale. (De driver jo ikke med reklame)

Tesla S Eventen var mye mindre en nåværende eventer og det var mye likt som D eventen, med prøvekjøring og en kunne bestille biler.
Denne finner jeg ikke igjen på nettet, men fikk det fortalt av en tidligere ansatt da jeg var i California.

Var og en Event i fabrikken 22.Juni 2012 da de første kundene fikk sine biler.
http://my.teslamotors.com/model-s-has-arrived

Klarer heller ikke å finne ut når selve Design studio var tilgjengelig i USA, noen som kan hjelpe. :-)
Horten

Amoss

Sitat fra: sigurdi på mandag 12. januar 2015, klokken 09:21
Det skal svært mye til at Tesla viser Beta eller andre versjoner av Model X i Detroit, Tesla har faktisk aldri vist noen biler for første gang på noen bilmesser men ønsker å holde eventer inhouse og da i god avstand (tidsmessig) fra bilmesser.

Joda, dette er jeg klar over. Spørsmålet er bare om det er noen "event" å vise beta/rc versjoner av en allerede vist prototype?

Sitat fra: sigurdi på mandag 12. januar 2015, klokken 09:21
Tesla S Eventen var mye mindre en nåværende eventer og det var mye likt som D eventen, med prøvekjøring og en kunne bestille biler.

Snakker du her om den som var da de viste prototypen? Da var det ingen prøvekjøring, men noen kunder fikk sitte på en liten runde - akkurat som under D eventen.
Ja, det var en "event" når de første kundene - founders - mottok sine biler. Og "Get Ampt" touren var jo en hel rekke "eventer" over hele USA. Men spørsmålet jeg stiller - var det altså en egen "beta/rc" avduknings"event" for Model S? Det kan altså ikke jeg huske at det var, men klart, fullt mulig jeg har glemt det :)

Så, mine antagelser om å vise noe nyere enn prototypen i Detroit er altså basert på forutsettingen at de ikke vil arrangere noen egen "event" for dette. Dersom denne er feil så er jeg helt enig i at den ikke blir i Detroit, men på en egen event i februar, like før eller etter Q4 resultatene.
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA