Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Til dere uten parkeringssensorer

Startet av ebbrey, fredag 12. september 2014, klokken 09:53

« forrige - neste »

ebbrey

Har noen andre opplevd å parkere bilen i high. (pga innkjørsel) også funnet ut at bilen har satt seg selv tilbake i standard (over natta).

Har 2 ganger nå tatt nedi på grunn av dette. Rygger heldigvis som en snegle.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Øggen

Moin.
Om du parkerer i High, vil bilen automatisk stille seg i normal når du starter å kjøre igjen. Dette skjer etter et par meter.
Har samme problem som du med innkjørsel.

ebbrey

Merkelig. Det skjer liksom ikke hver gang her. Ja den stiller seg ned i forhold til hastighet men ikke alltid når jeg starter


Hva gjør du? Standard så high hver gang?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

cstromme

Vi setter bilen alltid i very high når vi kjører inn hjemme. Da står den i very high når vi kjører hjemmefra og, og så setter vi den til standard igjen etter en 40-50 meter. Har tilgode å se den gå ned i standard av seg selv, men har flere ganger merket at bilen "retter på seg" en liten stund etter at den har blitt parkert.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

cairnz

Sitat fra: cstromme på torsdag 28. august 2014, klokken 09:45
Vi setter bilen alltid i very high når vi kjører inn hjemme. Da står den i very high når vi kjører hjemmefra og, og så setter vi den til standard igjen etter en 40-50 meter. Har tilgode å se den gå ned i standard av seg selv, men har flere ganger merket at bilen "retter på seg" en liten stund etter at den har blitt parkert.
Den går ned i high, så i standard, etterhvert som hastighet økes.

Jeg har akkurat samme scenario, må sette den i very high ellers tar leppa framme nedi når jeg rygger inn på plassen den skal stå på (inntil jeg får fikset underlaget). Den står alltid i very high neste morgen når jeg skal dra igjen. Aldri opplevd at den går ned av seg selv før hastigheten er opp i 30+
Elbilist

ebbrey

Ja, da er det bug at min innimellom har stilt seg tilbake til standard. Jeg mangler stein i innkjørselen og setter alltid på very high før jeg kjører inn i garasjen. Det er ikke nok klaring på standard.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA