Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 5 av 6 hurtigladere ute av drift i Østfold i dag! Er dette virkeligheten?

Startet av saxo56, fredag 12. september 2014, klokken 09:31

« forrige - neste »

saxo56

Efter 300 problemfria mil med saxon vill den inte vara med längre.
Efter en kort resa med bilen skulle jag bara in och hämta en sak. När jag skulle åka igen ville den inte starta. Allt verkade fungera men den rörde sig inte när jag gasade. (Även kontaktorn slog till.)
Jag kopplade in Lexian och fick "permanent fel, tyristor drivning". Jag antog att det var IGBTn som hade gett upp. Den byttes men bilen fungerade inte ändå :(. Efter att ha laddat ett tag fungerade den igen, men bara ibland. Jag gjorde en provtur och den stannade efter vägen. Efter några startförsök startade den och jag kunde åka hem :o. Jag förstår inte vad felet är. Nu är den helt död och vill inte ta laddning heller.
Det verkar som att det är dålig kontakt någonstans. Är det här ett känt fel eller är jag ensam om detta?
Bifogar några bilder från Lexian ifall någon ser något konstigt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA