Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 5 av 6 hurtigladere ute av drift i Østfold i dag! Er dette virkeligheten?

Startet av boma, torsdag 11. september 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

boma

Tenkte jeg skulle oppdatere tråden. Har mottatt min charge-amps kabel og fikk med en lite adapterstykke i plast som jeg fester på. Dette fungerer utmerket med tanke på låsing i de nye leafene. Den klipses bare på og den er klar for bruk. Jeg vurderer å lime den på for sikkerhetsskyld, men ser ut til at dette ikke skal være nødvendig.

Deep blue metallic TMS 70d
Nissan Leaf m/6,6kw lader

D9

Sitat fra: Mippen på søndag 31. august 2014, klokken 16:57
Det er noen norske forhandlere men de skal ha godt betalt. Billigste er å bestille på nettet fra Sverige eller å kjøpe med seg på harryhandel. Det er god kundeservice hos charge-amps. Minuset er at man må sende i posten, men det må man uansett dersom man bor langt unna den norske forhandlere. Her er en norsk som selger.

http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/um-evse-ladekabel-6-16a#product

Selger de charge amps noe sted i nærheten av grensen sier du?
'14 Leaf
'15 Evalia

Ebe

BEHA - er det en slik stolpe som må lukkes for å fungere? Virker jo som en fantastisk dårlig løsning? Eventuelt burde vel charge amp vurdert en lik løsning som på den orginale kladden. (Hvis den er lik på alle kladder)

Er det forresten nødvendig å bøye kabelen for å låse? Kan du ikke bare slå den rundt en rett kabel? Får vel ikke dratt den ut?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

emil

En del stolper har fått 45 grader vinklet kontakt så både rette og 90 graders støpsel virker. Det har vært trangt i enkelte stolper med den originale charge-amps kontakten, men jeg har aldri hatt problemer med å lukke igjen noe sted. Kjører selv med et støpsel på 45 grader nå og den fungerer smertefritt alle steder.

Synes det var litt vel komplisert måte å løse låsing av chargeamps med den bøyen. Her er min løsing som har vært brukt på sikkert 300+ offentlige ladinger:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA