Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Statusoversikt - regneark

Startet av Kianus, onsdag 10. september 2014, klokken 13:43

« forrige - neste »

Baard

Om Renault får salgsproblemer med e-Golf og Soul EV i markedet tør jeg ikke å uttale meg om.

Jeg har for øvrig ikke kjørt Soul, kun sittet i forbrenningsutgaven. Den virket nok noe mer eksklusiv innvendig, men jeg har hørt at EV utgaven er noe enklere i innredningen. Jeg synes for øvrig at Soul EV er en fin bil.

Baksetet i Zoe er kanskje noe lavt under taket, men ungene stortrives bak der da de sitter litt høyere enn oss foran, det gjør at de får god utsikt.

Alle har ulike behov, og alle biler har fordeler og ulemper. Kia for eksempel blir ikke levert med noen App/online løsning, noe jeg setter pris på i min Zoe slik at jeg kan skru på klimaanlegget når jeg nærmer meg jernbanestasjonen for å kjøre hjem :-)

Ellers må jeg si at jeg synes det var litt kjipt at den skrapelodd kampanjen dukket opp bare et par dager etter at vi hadde kjøpt bilen... Jeg hadde vel kanskje spart 20K om jeg hadde kjøpt bilen en uke senere....
Renault Zoe, 2014

stefka

Når du regner med noen tusenlapper til hjemmelader til Soul, så blir prisforskjellen mellom Zoe (med skrapeloddbonus) og Soul nesten 40 000 kroner. Til tross for mer "premiumfølelse" i Kia: Zoe tar også fem personer fra sted til sted, har større bagsjerom og en mer fleksibel ladeløsning. Jeg bestemte meg for den. Og har spart mye penger ift. den flotte Kiaen.

Gogs

Spare penger er absolutt hovedpoenget når det gjelder Zoe vs alle de andre. Selvfølgelig er det masse andre ting som er penere på de dyrere bilene, så for de som har råd så er jo det tipp topp! Men vil man bruke minst mulig og samtidig få mest mulig, så er Zoe bilen. Pluss at den har det feteste designet av dem alle! :)
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

K S

Sitat fra: Baard på onsdag 17. september 2014, klokken 18:36
Ellers må jeg si at jeg synes det var litt kjipt at den skrapelodd kampanjen dukket opp bare et par dager etter at vi hadde kjøpt bilen... Jeg hadde vel kanskje spart 20K om jeg hadde kjøpt bilen en uke senere....

Du kunne jo fått den 20.000 billigere, Renault har jo 30 dagers returrett! Hvis du hadde returnert den pga kampanjen, skal du se du kunne fått 20.000 tilbake :-)

Baard

Sitat fra: K S på onsdag 17. september 2014, klokken 22:41

Du kunne jo fått den 20.000 billigere, Renault har jo 30 dagers returrett! Hvis du hadde returnert den pga kampanjen, skal du se du kunne fått 20.000 tilbake :-)

Da ville jeg sikkert fått super service hos forhandleren etterpå! :-)
Renault Zoe, 2014

emil

Sitat fra: Baard på onsdag 17. september 2014, klokken 22:45
Sitat fra: K S på onsdag 17. september 2014, klokken 22:41

Da ville jeg sikkert fått super service hos forhandleren etterpå! :-)

Hvis de ikke står for returretten sin så vil de få et veldig stort problem. Tror nok her at forhandler hadde gitt deg et prisavslag uten at du trengte å returnere bilen først og så kjøpe ny med skrapeloddet.

edakcots

Ta kontakt med forhandleren da vel? Kanskje du får noe av de? Vinterhjul og midtarmlene er jo ikke akkurat dyrt i innkjøp...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

andyolse

Hva betaler man i tillegg for midtarmlene/vinterdekk/metallic lakk?

Mener jeg fikk servert en ferdig pris på 235 levert i Trondheim, men oppfattet ikke om dette var med disse tilleggene inkludert og fratrukket 20 i skrapelodd, eller om dette var ferdig levert minus ekstrautstyret.

tinker

Jeg fikk pris på intens med 11kW uten noe annet ekstra til 235. Det var i April, så det var helt uten skrapelodd.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

stefka

Jeg fikk min Zoe til 219 000 med alt inkludert, midtarmlene, vinterhjul, metallic. Det var med 20 000 reduksjon pga. loddet. Denne prisen får man hos alle forhandlere i Østlandet som jeg har snakket med.

Baard

Returperioden har gått ut for min del, så det er for seint. Prisen vi har gitt for en Intens er 243 inkludert 11kw lader, metallic  vinterhjul på ALU felg, midtarmlene, og den nye laderen som kommer i september(minitrafo). Uten minitrafoen så ville det da blitt 238. Har inntrykk av at det er rundt der det ligger, så det er bare skrapekampanjen som irriterte meg litt - den dukket opp bare noen få dager etter vi kjøpte bilen, og det viste nok forhandleren om....
Renault Zoe, 2014

Kåre

Dette var jo interessant. Sitter med tilbud på 231000, med alt også "Hyttelader" (5000,-), Midtarmlene (3300,-). Da har de gitt rabatt på 20000,- så de har vel skrapet for meg da. Likevel 219`` som Stefka hadde fått den for er jo bedre, mye bedre. Da begynner prisforskjellen å bli veldig stor opp til Seoul. 219 var kanskje uten "hytteladeren"?
Kia Soul EV. Blå-Hvit. Levering januar ble medio april.

TS

Skrapelodd  ;D

Har noen hørt om TimeShare salg i syden?
Selgerne har kontroll på hvilke lodd som "vinner"..
De er merket...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Baard

De gir vel rabatter på veiledende tenker jeg, så forskjellen blir vel ikke så stor med litt pruting med eller uten skrapelodd....
Renault Zoe, 2014

emil

De fleste loddene som er gitt ut til forhandlere er nok "vinnerlodd" av en eller annen type, og ihvertfall de som gir mer enn rabatt på utstyrspakker. Hvordan skal de ellers være sikker på at noen ikke har laget vinnerloddet hjemme selv.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA