Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Statusoversikt - regneark

Startet av Kianus, onsdag 10. september 2014, klokken 13:43

« forrige - neste »

tinker

Hvis det er samme typen lodd som følger med se og hør, så er det ingenting som knytter det til noen person på det i alle fall
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

emil

Tror Renault er ute etter å få solgt flest mulig biler, tror ikke de bryr seg om hvem som faktisk fikk eller skrapte loddet hvis det får en annen til å kjøpe bilen. 5-10.000 i ekstra kostnader pr bil mot å få solgt en bil man ellers aldri ville få solgt er vel bare en bonus.

edakcots

Du må da ikke finne på å kjøpe E-up!? Da er trillingene et like greit alternativ som gir deg 50.000 i rabatt.
Men er du ute etter golf klassen, så er ZOE i en egen klasse! Den har ikke bare lav pris, men varmepumpe, raskest lader av samtlige, hjemmeladestasjon inklusive i prisen (klar for Tesla hvis du skulle få deg en sånn litt senere) vinterdekk og masse mer...
Skrapeloddet for deg som kunde er 20.000 spart, med mindre du er så heldig og sitter hos forhandler, skrapet og vinner bilen "live".
Koster ingenting å dra innom en forhandler å skrape, det bør alle gjøre. Så kan du jo se bilen, prøve den og se om du kanskje til og med liker den:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

dinsdale

Sitat fra: emil på fredag 29. august 2014, klokken 14:11
Renault taper nok ikke 20.000kr på å gi utstyrspakke til 20.000kr, kanskje noe rundt halvparten. Og hvis de selger like mange biler med rabattert utstyrspakke som det er levert til til kunder til nå så blir det ca 100 biler og en total kostnad på ca en million. Slenger man på loddene med bilrabatt og gratis bil er man fortsatt under halvannen mill, ikke den helt store kostnaden totalt sett.

Skrapeloddene er bare svada. Om man ser på det man får er det ikke verdt 20.000. Det blir på en måte en rabatt på 20.000

emil

Sitat fra: dinsdale på onsdag 10. september 2014, klokken 12:55
Sitat fra: emil på fredag 29. august 2014, klokken 14:11
Renault taper nok ikke 20.000kr på å gi utstyrspakke til 20.000kr, kanskje noe rundt halvparten. Og hvis de selger like mange biler med rabattert utstyrspakke som det er levert til til kunder til nå så blir det ca 100 biler og en total kostnad på ca en million. Slenger man på loddene med bilrabatt og gratis bil er man fortsatt under halvannen mill, ikke den helt store kostnaden totalt sett.

Skrapeloddene er bare svada. Om man ser på det man får er det ikke verdt 20.000. Det blir på en måte en rabatt på 20.000

Du får utstyr du ellers måtte betale 20.000 for (eller ikke hadde valgt), kostnaden for forhandleren er langt under 20.000.

Det er egentlig bare et eneste vinnderlodd, det som gir gratis bil. Alle andre krever kjøp av bil for å få nytte av "premien"

K S

Sitat fra: dinsdale på onsdag 10. september 2014, klokken 12:55
Sitat fra: emil på fredag 29. august 2014, klokken 14:11
Renault taper nok ikke 20.000kr på å gi utstyrspakke til 20.000kr, kanskje noe rundt halvparten. Og hvis de selger like mange biler med rabattert utstyrspakke som det er levert til til kunder til nå så blir det ca 100 biler og en total kostnad på ca en million. Slenger man på loddene med bilrabatt og gratis bil er man fortsatt under halvannen mill, ikke den helt store kostnaden totalt sett.

Skrapeloddene er bare svada. Om man ser på det man får er det ikke verdt 20.000. Det blir på en måte en rabatt på 20.000

Hvis det er svada: Får du det samme utstyret gratis uten lodd????

Mrtiger

#21
Ja, det gjorde en venn av meg. Jeg har også fått det samme tilbudet.
2013 Nissan Leaf, Acenta.

ElSoul

Fikk også 20' i rabatt på skrapelodd, men det blir ikke brukt...

edakcots

Tror ikke det skader å ta en tur innom forhandler å prøve. Vet om en kunde av Renault i Oslo som fikk store øyne da skrapingen var over ;D
Nesten halv pris på bilen ble det for denne kunden...
Fortsatt flere lodd med MYE rabatter igjen, samt at det finnes 1 lodd med gratis bil også, så hvorfor ikke prøve?
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

andyolse

For dere som har kjøpt? Hva havner bilen på totalt sett, hvis man har et skrapelodd på 20.000?

Ligger den ikke på 230.000? + vinterdekk + metallic lakk + hva annet? og totalt?

Har egentlig reservert en e-up som skal leveres innen et par uker, men vurderer fortsatt Zoe ettersom jeg har TN nett hjemme og dermed kan hurtiglade.

ElSoul

Du burde kunne få den for 210' i Drammen "fullspekka" ved bruk av skrapeloddet på 20'. Det er to ting som taler for Zoe slik jeg ser det: hurtiglading hjemme og romslig bagasjerom. Resten ligger den langt etter eks Soul og e-Golf på - min personlige mening.

E-Up ha jeg ikke prøvd, men vil tro at også denne har en mer premium følelse enn Zoe.

Baard

Sitat fra: ElSoul på onsdag 17. september 2014, klokken 13:30
E-Up ha jeg ikke prøvd, men vil tro at også denne har en mer premium følelse enn Zoe.

E-Up er vel mer som en gocart å regne sammenlignet med en Zoe....Jeg har kjørt E-up, og det er ingen Premium følelse bil.....da må du opp på Golf, og da må du ut med mye mer penger...
Renault Zoe, 2014

ElSoul

Det har du nok rett i Baard, du som har prøvd dem begge. Har selv ikke testet e-UP, så kan egentlig ikke uttale meg om den.

Men Kia Soul ligger etter min mening langt foran Zoe hva angår premium om man går for Exclusive pakken der.
Virker mye mer solid, og godt sammenskrudd. I tillegg til at det er langt mer kupestøy i Zoe. Merket bare da jeg skulle lukke bagasjeromsluka på Zoen. Var ikke akkurat "smooth". Virket "skranglete".

Jeg tror Zoe blir satt ned i pris snart. De selger svært lite av den, og det vil ikke bli mer nå når Soul og e-Golf er kommet. Selv ikke med 20' i skrapelodd gevinst. Om de hadde lagt seg på 199' for fullspekka bil med vinterhjul så hadde sikkert det hjulpet litt på. Og den billigste varianten 20-30' rimeligere.

emil

#28
Sitat fra: ElSoul på onsdag 17. september 2014, klokken 14:42
Det har du nok rett i Baard, du som har prøvd dem begge. Har selv ikke testet e-UP, så kan egentlig ikke uttale meg om den.

Men Kia Soul ligger etter min mening langt foran Zoe hva angår premium om man går for Exclusive pakken der.
Virker mye mer solid, og godt sammenskrudd. I tillegg til at det er langt mer kupestøy i Zoe. Merket bare da jeg skulle lukke bagasjeromsluka på Zoen. Var ikke akkurat "smooth". Virket "skranglete".

Jeg tror Zoe blir satt ned i pris snart. De selger svært lite av den, og det vil ikke bli mer nå når Soul og e-Golf er kommet. Selv ikke med 20' i skrapelodd gevinst. Om de hadde lagt seg på 199' for fullspekka bil med vinterhjul så hadde sikkert det hjulpet litt på. Og den billigste varianten 20-30' rimeligere.

Tror selv at lanseringen av Soul var den siste spikeren i kista til Zoe så lenge de ikke senker prisene enda mer og/eller lanserer en bil som kan saktelades problemfritt uten spesiellt ladeutstyr. Kan være at det kommer et stort rush av Zoe registreringer, men i første halvdel av september ble det registrert flere Kia Soul (29 stk) enn Zoe (19 stk).

Edit:
Oppdatert med tall for 1-17. september i antall registrerte biler:
Kia Soul: 44 stk
Renault Zoe: 28 stk
VW eGolf: 85 stk
Nissan Leaf: 370 stk

Leaf tallene inneholder nok en del bruktimport og Soul tallene inneholder nok noen demobiler til forhandlere.

MikkeBoomBoom

Synes prisen, utseendet og bilen i seg selv er grei. I Arendal kjører de tilbud på bilen og jeg mener det var 219k ferdig levert med alt du trenger, ink vinterdekk og metallic lakk. 5k ekstra for "hytteladeren" som han kalte den.

Jeg var faktisk på nippet til å kvitte meg med uppen og heller gå for Zoe for å ha litt mer plass og fem seter, men det var inntill jeg satt meg i baksetet! Jeg er rett over 180cm høy og hadde jeg tilbrakt mye tid i baksetet hadde jeg nok fått en skallet flekk på toppen av hodet. Kjipt, for jeg synes egentlig bilen er fin og ikke enig i at Kia sin virker mer velskrudd, snarere tvert i mot.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA