Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.

Startet av Nuvolari, onsdag 10. september 2014, klokken 12:48

« forrige - neste »

siforko

Virker hos meg, både på pc og mobil.
I går var det helt dødt.
Kjører E-Golf FL300

Rio

Det ser ut til å ha startet for noen få minutter siden.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Cirrisky

Funker å logge inn nå, men viser fortsatt 9h gamle data og vil ikke oppdatere eller forandre noe.

mthns

Jeg har alltid kunne logge meg inn og oppdatere. Men det skjer ikke noe. Står at oppdatering var vellykket men ser at siste oppdatering var for 23 timer siden

Rio

Det kommer ferske data inn nå. :)

Man kan også tenne klimakontrollen, endelig.

"Oppdater" på websiden ser ut til å henge, eller ta veldig lang tid.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Cirrisky

Fortsatt dårlig her.
Første gang carnet har vært sånn for min del.

Rio

Det er ikke alt som fungerer enda.

Jeg får noen oppdateringer fra bilen, og jeg kan starte klima, men får ikke tilbakemelding om at det funker.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Cirrisky

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Knoffen

Er Ok nå i kveld. Synes pålogging på app nå er kjappere. Men en tur jeg hadde i går er blitt registrert 3 ganger, to identiske og en litt kortere (stoppet i butikk på veien). Ellers er det jo helst at turer ikke blir registrert eller at en tur fra jobb blir registrert med dato og klokkeslett neste morgen (eller flere turer blir slått sammen). Kunne ønsket hver tur for seg (hadde nok forenklet programmeringen), bortsett fra inn/ut garasje dvs. < 100 m.

Cirrisky

bno

Kjørte Leaf i noen år. Carwings fungerte sånn passe. Carnet til VW er det største møkkaware. Det fungerer mer som et lotteri. Ser frem til min Tesla M3 med et forhåpentligvis bedre styringssystem og bort fra konservatismen til nissene som styrer i de store selskapene.

Nissan Leaf sitt system var forferdelig, men Carnet er grusomt dårlig. Jeg gleder meg til å kvitte meg med dette produktet etter hvert slik at jeg kan støtte selskap som tar kunden på alvor og som viser i handling det man forfekter med tanke på miljøet.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

hstad

Sendte klage til Møller i dag på Car-Net.
svar som følger:
Hei,                                                                         

Vi erkjenner at det har vært en del problemer knyttet til Car-Net.                 
Fabrikken jobber kontinuerlig med å forbedre og oppgradere tjenesten.               

Vi ber om tålmodighet, da Car-Net fortsatt er en relativt ny tjeneste               
og vi forventer at den skal stabilisere seg i nærmere fremtid.                     

Hvis du derimot sender oss chassisnummer eller registreringsnummer, samt en         
skjermdump av feilmeldingen,                                                         
kan vi se hva vi får gjort med problemene du opplever.                             

Ha en fin dag videre!     

Håper flere kan klage, så kanskje det skjer noko. Car-Net er da vel ikkje så ny?

her er mailadresse om flere vil sende en klage ;):
kundehenvendelser@moller.no                                               
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

bno

Sitat fra: hstad på tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:31

Det er klart at de ikke har gjort særlig mye og tar ikke kundene sine på alvor. Det signalet tar jeg og skal passe på ved neste korsvei. Carnet er ikke noe nytt det er bare pisspreik som serveres.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Rio

Sitat fra: bno på tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:50
Sitat fra: hstad på tirsdag 15. desember 2015, klokken 09:31

Det er klart at de ikke har gjort særlig mye og tar ikke kundene sine på alvor. Det signalet tar jeg og skal passe på ved neste korsvei. Carnet er ikke noe nytt det er bare pisspreik som serveres.

VW satt ut Car-Net tjenesten til Verizon i USA, som ikke klarte å levere i det hele tatt.
Nå er de i ferd med å flytte det "hjem" (via Belgia, etter det jeg husker), og skal visst drifte det selv snart.

For de av oss som jobber med IoT så er ikke dette noe nytt. Det er egentlig ganske enkelt, eller burde være det.

Men for både Nissan og VW så er IoT/M2M tydeligvis "rocket science". Det virker som om det er en del folk som ikke forstår prinsippene, og som i hvert fall ikke forstår hvordan man skal lage state-machines og protokoller for "high loss links", som mobilnettet er.

Det har tatt Nissan flere år (!) å forbedre dette. Jeg håper inderlig at VW gjør det raskere.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA