Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 32 A hjemmelading - Anbefalinger og erfaringer

Startet av Mippen, tirsdag 09. september 2014, klokken 22:54

« forrige - neste »

doldis1

Sitathttps://www.tu.no/artikler/na-er-pilotanlegget-i-gang-med-a-produsere-hydrogen/376000

Her er en link til en artikkel i TU. Ser ut som Reinertsen har lykkes med å grønnvaske naturgass tii Hydrogen
og Co2. Reinertsen er et Trondheimsselskap som tradisjonelt har hentet hele inntekten fra oljeinstallasjonene
i Nordsjøen.
De siste par årene har de kvittet seg med massevis av dyktige folk og firmaet sliter tungt ...  Kan en anta
at dette hydrogenframstøtet hjelper Reinertsen de siste meterne fram til skifteretten .......?

stefse

Det vist noen trøndere som har fått hydrogen på hjernen. Man kan få gjort mye ugang når fysikkunnskapene er omvendt proporsjonale med talegavene i lobby-hallen. Hvis man vil være litt slem kan man trekke frem brubyggerkunnskapene også i Reinertsen sitt tilfelle.

Som sagt; hydrogen vil finne sin utbredelse, men den har ingenting i vanlige personbiler å gjøre.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt


tomrh

Sitat fra: Robert Sund på mandag 13. februar 2017, klokken 15:33
Sitat fra: Mippen på mandag 30. januar 2017, klokken 09:47
Rekkevidde angst? https://www.facebook.com/TeslaClubSweden/posts/1285203208195847
Direktelink
http://teslaclubsweden.se/rackviddsangest-i-branslecellsbil/
Mange bra argumenter der, de finnes sikkert allerede i denne laaange tråden, men bra oppsummert. Likte spesielt denne: "Tänk på hur krångligt och meckigt det skulle kännas om du var tvungen att åka iväg nånstans en gång i veckan för att tanka din mobil." :D Kjøper den til neste gang jeg havner i hydrogendiskusjon.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

stefse

Den reportasjen fungerer nok også som reklame for å bygge ut fler hydrogenstasjoner.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Avh

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Jorgensen

-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Vollis47

Sitat fra: Avh på mandag 27. februar 2017, klokken 14:59
Sitat fra: Mippen på mandag 25. august 2014, klokken 21:23
Nissan, Daimler og Ford vil starte masseproduksjon innen 2017.
http://www.bt.no/nyheter/okonomi/No-kjem-hydrogenbilane-3183633.html

Artig å lese tråd-starten her to og et halvt år tilbake....

Det har jo ikke akkurat tatt av som det sies i artikkelen. Og det har jo kommet elbiler som taxi flere plasser, mange Teslaer, men også andre.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

JorgenM

- Vi har mulighet til å bli et viktigere land for hydrogenbil enn for elbil, men det krever en satsing (sitat: NEL, heh...)

Anbefaler popcorn til kommentarfeltet :laugh:

https://www.tu.no/artikler/vi-har-mulighet-til-a-bli-et-viktigere-land-for-hydrogenbil-enn-for-elbil-men-det-krever-en-satsing/377227
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Griffel

#2110
Sitat fra: Rio på onsdag 01. mars 2017, klokken 22:13
Fin illustrasjon.
Fin illustrasjon, som viser at elbiler må lades mens sola skinner? mens andre biler kan fores når som helst, til og med om vinteren?
Sitat fra: JorgenM på onsdag 01. mars 2017, klokken 22:27
- Vi har mulighet til å bli et viktigere land for hydrogenbil enn for elbil, men det krever en satsing (sitat: NEL, heh...)
I Norge er vi derimot så heldige at det meste av strømmen kommer fra magasiner, der kan vi lade bilen om natta og slipper hydrogen. Derfor er Norge ikke et viktig land for hydrogen. I California kan det være praktisk å produsere hydrogen om dagen, så den satsingen kan overlates til land med stor poduksjon av ikke regulerbar elkraft.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lokführer

Hvor stor batteribank med lademulighet kan bygges til prisen av en hydrogenstasjon?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Lokführer på torsdag 02. mars 2017, klokken 10:44Hvor stor batteribank med lademulighet kan bygges til prisen av en hydrogenstasjon?
Man kan nok regne rundt 1000 USD for 1 kWh med batterier pluss 1 kW hurtiglading, inklusive alle andre omkostninger. Koster en hydrogenfyllestasjon 30 mill kroner så er det ikke langt unna at man kan betale for 3 MWh med lagring og 3 MW med hurtiglading. Dette kan f.eks være en Tesla superladestasjon med 20 superladere og 40 ladeplasser, der hele anlegget kan driftes på batteriene i en time.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

doldis1

Sitat fra: Griffel på onsdag 01. mars 2017, klokken 23:10
[quote author  satsingen kan overlates til land med stor poduksjon av
Sitatikke regulerbar elkraft
.

Det var før det, tipper vi får se veldig mange av disse her framover...



JorgenM

OFV melder om 2 solgte HY-biler i februar, sier ikke noe om de er solgt til private men jeg tviler.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA