Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Så en fin elektrisk Renault Z.E, som ikke var Zoe

Startet av Teslanewbie, tirsdag 09. september 2014, klokken 11:54

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Rio på mandag 22. september 2014, klokken 19:43
Sitat fra: Amoss på mandag 22. september 2014, klokken 19:32

Hvilken definisjon av "ens egent bilmerke" er det du bruker her?

Tråden du snakker om ligger på forum for Model S.

Hvilken bil har du?

Det kan jeg svare på når du har svart på det du ble spurt om.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rio

Sitat fra: Amoss på mandag 22. september 2014, klokken 19:48
Sitat fra: Rio på mandag 22. september 2014, klokken 19:43
Sitat fra: Amoss på mandag 22. september 2014, klokken 19:32

Hvilken definisjon av "ens egent bilmerke" er det du bruker her?

Tråden du snakker om ligger på forum for Model S.

Hvilken bil har du?

Det kan jeg svare på når du har svart på det du ble spurt om.

Det sier nesten seg selv at de fleste på Tesla-delen av forumet har en Tesla.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Amoss

Sitat fra: Rio på mandag 22. september 2014, klokken 19:54
Sitat fra: Amoss på mandag 22. september 2014, klokken 19:48
Sitat fra: Rio på mandag 22. september 2014, klokken 19:43
Sitat fra: Amoss på mandag 22. september 2014, klokken 19:32

Hvilken definisjon av "ens egent bilmerke" er det du bruker her?

Tråden du snakker om ligger på forum for Model S.

Hvilken bil har du?

Det kan jeg svare på når du har svart på det du ble spurt om.

Det sier nesten seg selv at de fleste på Tesla-delen av forumet har en Tesla.

Det er fortsatt ikke hva jeg spurte deg om.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rio

Du får heller kverulere videre alene. Du er åpenbart langt bedre til det enn det jeg er.

Jeg tipper alle andre forstår det jeg skrev helt greit.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Amoss

Sitat fra: Rio på mandag 22. september 2014, klokken 20:12
Du får heller kverulere videre alene. Du er åpenbart langt bedre til det enn det jeg er.

Jeg tipper alle andre forstår det jeg skrev helt greit.

Ok, du vil altså ikke svare på hva du mente med hva du skrev. Greit nok, men svært arrogant.

Jeg TROR at du mener - i likheten med hva de fleste andre ville mene med dette - at "ens egent bilmerke" betyr det bilmerket til en bil man selv eier. Dersom dette er korrekt, så kan jeg trygt hevde at Tesla er det eneste bilmerket som ikke sover uten at du anser meg som arrogant. :) Har du en annen definisjon på dette også, så får du bare anse meg som arrogant. Dersom du hadde lest hva jeg har skrevet i nevnte tråd, så hadde du også vist at jeg ikke eier noen Tesla. Det er vistnok lov til å poste i "Model S" underforumet uten å eie en Tesla, men det var du kanskje ikke klar over? Men jo, er jo klar over at du ikke pleier å lese svarene du får... noe som kommer klart frem i svarene dine. Noe jeg anser som spesielt arrogant.

... og hvem som selger flest biler i dag - eller i går - er irrelevant for hvem som satser på den mest fremtidsrettede teknologien - evnt. for å kunne selge mest i morgen.  Og det er DET man snakker om i den tråden, ikke om at du valgte en Leaf - som du snakker svært varmt om selv om du eier en...



"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rio

Sitat fra: Amoss på mandag 22. september 2014, klokken 20:25
Sitat fra: Rio på mandag 22. september 2014, klokken 20:12
Du får heller kverulere videre alene. Du er åpenbart langt bedre til det enn det jeg er.

Jeg tipper alle andre forstår det jeg skrev helt greit.

Ok, du vil altså ikke svare på hva du mente med hva du skrev. Greit nok, men svært arrogant.

Jeg TROR at du mener - i likheten med hva de fleste andre ville mene med dette - at "ens egent bilmerke" betyr det bilmerket til en bil man selv eier. Dersom dette er korrekt, så kan jeg trygt hevde at Tesla er det eneste bilmerket som ikke sover uten at du anser meg som arrogant. :) Har du en annen definisjon på dette også, så får du bare anse meg som arrogant. Dersom du hadde lest hva jeg har skrevet i nevnte tråd, så hadde du også vist at jeg ikke eier noen Tesla. Det er vistnok lov til å poste i "Model S" underforumet uten å eie en Tesla, men det var du kanskje ikke klar over? Men jo, er jo klar over at du ikke pleier å lese svarene du får... noe som kommer klart frem i svarene dine. Noe jeg anser som spesielt arrogant.

... og hvem som selger flest biler i dag - eller i går - er irrelevant for hvem som satser på den mest fremtidsrettede teknologien - evnt. for å kunne selge mest i morgen.  Og det er DET man snakker om i den tråden, ikke om at du valgte en Leaf - som du snakker svært varmt om selv om du eier en...





Forskjellen, som er ganske fundamental, er at jeg ikke påstår at "mitt bilmerke" (enten det er VW eller Nissn) er det eneste som ikke "sover".

Jeg påstår ikke at VW eller Nissan er så mye bedre enn noen andre. Jeg bare påpeker at idéen om at alle Teslas konkurrenter "sover" er ikke bare et falsum, det ville vært en farlig sovepute dersom noen hos Tesla faktisk trodde på noe slikt.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Amoss

Sitat fra: Rio på mandag 22. september 2014, klokken 20:33

Forskjellen, som er ganske fundamental, er at jeg ikke påstår at "mitt bilmerke" (enten det er VW eller Nissn) er det eneste som ikke "sover".

Jeg påstår ikke at VW eller Nissan er så mye bedre enn noen andre. Jeg bare påpeker at idéen om at alle Teslas konkurrenter "sover" er ikke bare et falsum, det ville vært en farlig sovepute dersom noen hos Tesla faktisk trodde på noe slikt.

... og du er til det kjedsommelige blitt gjort oppmerksom på at du ikke var inne på ett lukket forum for Tesla ansatte som skulle vurdere evnt. konkurranse fra andre bilmerker, men elbil entusiaster som ser etter - og håper på - at flere kommer på banen med reell konkurranse i klassen "langtrekkende rene elbiler". Altså ingen fare for at Tesla sentralt vil legge seg ned på den "soveputen" den tråden er.

Om du trekker frem at VW eller Nissan er bedre enn alle andre skal jeg ikke si noe om, men du trekker dem stadig frem som "bedre enn Tesla" - i nettopp den tråden, noe som så langt ikke stemmer - for det temaet som diskuteres der. Men altså, at jeg dro en feip ang. den tråden var ikke ment som en invitasjon til deg om å kverulere om de samme tingene i denne tråden som du gjør der. Du må så gjerne gå rundt å tro at både Nissan og VW lanserer en langtrekkende familiebil neste måned, men ikke gråt på min skulder om du blir skuffet.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rio

Sitat fra: Amoss på mandag 22. september 2014, klokken 20:45
Sitat fra: Rio på mandag 22. september 2014, klokken 20:33

Forskjellen, som er ganske fundamental, er at jeg ikke påstår at "mitt bilmerke" (enten det er VW eller Nissn) er det eneste som ikke "sover".

Jeg påstår ikke at VW eller Nissan er så mye bedre enn noen andre. Jeg bare påpeker at idéen om at alle Teslas konkurrenter "sover" er ikke bare et falsum, det ville vært en farlig sovepute dersom noen hos Tesla faktisk trodde på noe slikt.

... og du er til det kjedsommelige blitt gjort oppmerksom på at du ikke var inne på ett lukket forum for Tesla ansatte som skulle vurdere evnt. konkurranse fra andre bilmerker, men elbil entusiaster som ser etter - og håper på - at flere kommer på banen med reell konkurranse i klassen "langtrekkende rene elbiler". Altså ingen fare for at Tesla sentralt vil legge seg ned på den "soveputen" den tråden er.

Om du trekker frem at VW eller Nissan er bedre enn alle andre skal jeg ikke si noe om, men du trekker dem stadig frem som "bedre enn Tesla" - i nettopp den tråden, noe som så langt ikke stemmer - for det temaet som diskuteres der. Men altså, at jeg dro en feip ang. den tråden var ikke ment som en invitasjon til deg om å kverulere om de samme tingene i denne tråden som du gjør der. Du må så gjerne gå rundt å tro at både Nissan og VW lanserer en langtrekkende familiebil neste måned, men ikke gråt på min skulder om du blir skuffet.

Og der er forsøket på å bortforklare og flytte fokus, samt tillegge folk meninger/håp de aldri har gitt uttrykk for.

Jeg har snakket varmt om Tesla, samt Nissan, VW og en del andre. Det er plass til alle sammen, noe som salgstallene beviser.

Folk med troen på at Tesla er det eneste saliggjørende (eller Nissan, VW eller andre) vil nok få en "rude awakening". Jeg tror det er god plass til mange løsninger, og så lang er erfaringen at man selger langt flere billige biler med kort rekkevidde enn dyre biler med lang rekkevidde.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Amoss

Sitat fra: Rio på mandag 22. september 2014, klokken 20:51
Sitat fra: Amoss på mandag 22. september 2014, klokken 20:45
... og du er til det kjedsommelige blitt gjort oppmerksom på at du ikke var inne på ett lukket forum for Tesla ansatte som skulle vurdere evnt. konkurranse fra andre bilmerker, men elbil entusiaster som ser etter - og håper på - at flere kommer på banen med reell konkurranse i klassen "langtrekkende rene elbiler". Altså ingen fare for at Tesla sentralt vil legge seg ned på den "soveputen" den tråden er.

Om du trekker frem at VW eller Nissan er bedre enn alle andre skal jeg ikke si noe om, men du trekker dem stadig frem som "bedre enn Tesla" - i nettopp den tråden, noe som så langt ikke stemmer - for det temaet som diskuteres der. Men altså, at jeg dro en feip ang. den tråden var ikke ment som en invitasjon til deg om å kverulere om de samme tingene i denne tråden som du gjør der. Du må så gjerne gå rundt å tro at både Nissan og VW lanserer en langtrekkende familiebil neste måned, men ikke gråt på min skulder om du blir skuffet.

Og der er forsøket på å bortforklare og flytte fokus, samt tillegge folk meninger/håp de aldri har gitt uttrykk for.

Jeg har snakket varmt om Tesla, samt Nissan, VW og en del andre. Det er plass til alle sammen, noe som salgstallene beviser.

Folk med troen på at Tesla er det eneste saliggjørende (eller Nissan, VW eller andre) vil nok få en "rude awakening". Jeg tror det er god plass til mange løsninger, og så lang er erfaringen at man selger langt flere billige biler med kort rekkevidde enn dyre biler med lang rekkevidde.

Det hadde gått så mye bedre dersom du hadde startet med å faktisk lese de innleggene du svarer på til en forandring. Jeg mener ikke at Tesla er det eneste saliggjørende, men at de er de eneste vi i dag kan se at jobber med å gjøre det eneste riktige - lage rimelige langrekkende "familiebiler". Hverken Tesla eller jeg - eller så vidt jeg vet noen andre - mener at de ikke er plass til flere løsninger. Ja, kortrekkende elbiler har også sitt marked, noe som du til stadighet minner oss om siden "ditt bilmerke" er den mestselgende elbilen så langt. Helt klart plass til dem også. Men det er ett skrikende behov også for langtrekkende elbiler, og der har man i dag ikke noe annet valg enn Tesla. Jeg ØNSKER å finne flere valg! Nå skrev jeg det med store fete bokstaver og utropstegn, klarer du fortsatt å overse dette?

Forresten, hvordan mener du at "så lang er erfaringen at man selger langt flere billige biler med kort rekkevidde enn dyre biler med lang rekkevidde"?  Hvor mange andre enn Tesla har erfaringer med å selge langtrekkende elbiler? Den eneste produsenten som har noen erfaring med detet så langt - det jeg vet - har fortsatt - så vidt jeg vet - problemer med å dekke etterspørselen.

Så, kan du prøve å forklare meg hva jeg har "bortforklart"? 

Hvilket fokus har jeg flyttet?

Hvilke meninger har jeg tillagt deg mener du? At du venter på en langtrekkende elbil fra noen andre enn Tesla? Jeg sa ikke AT du trodde/mente noe som helst, bare at OM ventet på det, så måtte du bare få gjøre det. Og vel, DU advarer MEG mot å tro at de ikke kommer når jeg HÅPER de kommer - noe jeg har fortalt deg til det kjedsommelige. Er ikke det å tillegge meg andre meninger enn det jeg har? 

SitatJeg har snakket varmt om Tesla
Ser du stadig skriver dette eller tilsvarende. Har du prøvd å filosofere litt over hvorfor du så ofte føler at du har behov for å poengtere det?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

arthur

Jeg har ikke en Tesla så beklager om jeg har gjort en feil ved å skrive innlegg i denne tråden.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Amoss

Sitat fra: arthur på tirsdag 23. september 2014, klokken 08:45
Jeg har ikke en Tesla så beklager om jeg har gjort en feil ved å skrive innlegg i denne tråden.

Det har heller ikke noen av de tre siste som har postet her, så du er i så fall i godt selskap ;) Så nei, kan ikke se at det er noe galt.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

arnejorg1

Sitat fra: AndersinOslo på søndag 21. september 2014, klokken 16:07
Vil du ha elbil? Kjøp en nå, og det betyr brutalt nok at du må kjøpe en som finnes.
Alle vet jo ett Tesla bruker lang tid før de lanserer til den faktisk er i salg, så jeg gidder nok ikke vente.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

disruptivinnovasjon

#117
Kjemp imot! Venstre bør intrudusere skatt på biler med fossiltbrensel ved bruk av fleksibel politikk...f.eks, målet er at elbiler vil overta for biler med fossiltbrensel. Beregn budsjettet som behøvs og øk skatten på fossiltbrensel bil for å dekke dette. Når den økonomiske kurven ikke lenger dekker budsjettet da kan man legge skatt på elbiler.

Vi vet at Norge ikke klarer å oppnå sine klimamål...og klima er veldig vanskelig for folk å forstår på grunn av at det er et abstrakt konsept. Det er vanskelig å knytte moralsk forpliktelse til noen som er abstrakt uten lederskap. Derfor er det viktig å vise lederskap med konkrete miljøtiltak. I Norge viser vi dette ved at vi har gode insentiver ved kjøp av elektrisk bil, da kan vanlige folk ta den moralske forpliktelsen som en realitet.

I den nyliberale verden der regjeringer har trent de fleste av sine befolkninger til å tro på økonomien først, samfunn som nummer to, og miljøet sist; som er det motsatte av vitenskapelige fakta for å leve innenfor bæreevnen til jorden. Den norske elbil politikken er en lysende suksess som forvalter et bærekraftig samfunn ... for å si det på en annen måte, er bærekraft i stor grad et "social engineering" problem , er norske elbil politikk ideell fra et naturvitenskapelig ståsted? Nei, men fra en samfunnsvitenskapelig synsvinkel, til et rungende ja med noen mindre begrensninger (avtagende bruk av kollektiv trafikk...som ikke er veldig bra til å begynne med i forhold til steder som Skåne / Øresund i Sverige / Danmark).

Dersom Norge skal finne fremtidig suksess i andre områder av miljøpolitikken vil det være å gi folk insentiver for å vise lederskap for å forvalte abstrakte til konkrete realiteter.
 


 

Mern

Fornuftig og forutsigbart system burde være
- Vanlig mva og avgifter på alle biler - også elbiler.
- Fjerne HK komponent i avgift for elektromotor
- Fjerne vektkomponent i avgift for alle biler
- Avgift også på CO2 på det som inngår i produksjon av bil - ikke bare forbruk
- Statlig subsidiering ved kjøp av "nullutslipps" biler (dvs elbil og hydrogenbil) med f.eks. kr. 60.000 pr bil
- Beholde lokale fordeler med gratis parkering og bompenger for "nullutslipp" biler

arnejorg1

Sitat fra: Mern på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 11:04
Fornuftig og forutsigbart system burde være
- Vanlig mva og avgifter på alle biler - også elbiler.
- Statlig subsidiering ved kjøp av "nullutslipps" biler (dvs elbil og hydrogenbil) med f.eks. kr. 60.000 pr bil

Hmm.... Er ikke dette og gi med den ene hånda og ta med den andre? Byråkrati kalles det i mine øyne.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA