Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor føles TMS til ca 650K rimelig iforhold til eks BMW 5 til samme pris?

Startet av egolf89, tirsdag 09. september 2014, klokken 10:47

« forrige - neste »

egolf89

Hei. Har noen her inne fått gummimatter til som e-golf. Jeg merker nå som høsten kommer at det er irriterende å ikke ha matter i bilen.

Fler som deler mitt syn?

Ohm

Kjøpte først noen fra Biltema. De kan man ikke bruke, fordi gummiblandingen lukter helt forferdelig. Prøvde å avfette, klore, grønnsåpe og gummifornyer. Lukta satt like godt i. Kjøpte derfor universalmatter fra Bilxtra. Klippet dem til, det ble ganske bra og de lukter ikke. Brukte stoffmattene som mal, men på førersiden passet jeg på å klippe til matta slik at den også kom bak pedalene, noe soffmatte ikke gjør. Så lot jeg stoffmattene ligge under. Dette ble såpass bra for 250 kr at jeg ikke kommer til å kjøpe gummimatter fra VW hvis det kommer. Fikset greie matter bak og foran. I bagasjen gjorde jeg det samme, kjøpte universalmatte, her fra Biltema og klippet til. Bagasjeromsmatten fra Biltema lukter ikke.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Dette var merkelig. I tekniske data (brosjyren) fra februar mener jeg det stod at gummimatter var standard. Nå, i mai-utgaven, er dette borte.

Litt merkelig at gummimattrne er borte når det fremdeles tilbys stoffmatter som ekstrautstyr.

Synes ikke man skal gå til bilekstra for MacGyver løsninger når
Man kjøper ny bil og bor i Norge hvor vi trenger gummimatter.

Krev gummimatter hos forhandler, venner!
e-Golf | X75D

Nuvolari

Sitat fra: egolf89 på mandag 25. august 2014, klokken 07:20
Hei. Har noen her inne fått gummimatter til som e-golf. Jeg merker nå som høsten kommer at det er irriterende å ikke ha matter i bilen.

Fler som deler mitt syn?

Jeg fikk gummimatter med bilen. De passer ikke perfekt men fikk beskjed om at de originale gummimattene til egolf kommer i desember. Fikk beskjed om at gummimatter er std på egolf og at stoffmatter koster ekstra.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Svg1974

Betyr det at om man har bestilt stoffmatter, får vi gummimatter (etterhvert) i tillegg til stoff, eller slår den ene den andre ihel (fikk ikke med stoffseter i tillegg til skinnsetene  :o ) ?

Råde

Sitat fra: Svg1974 på mandag 25. august 2014, klokken 10:33
Betyr det at om man har bestilt stoffmatter, får vi gummimatter (etterhvert) i tillegg til stoff, eller slår den ene den andre ihel (fikk ikke med stoffseter i tillegg til skinnsetene  :o ) ?
Bestiller du stoffmatter, så får du ikke bil. Gummimatter skal ha final acceptance test i uke 63 i 2020, så du får pent vente til da :D
e-Golf | X75D

dso

Jeg fikk bilen levert i slutten av juli uten gummimatter med beskjed om at de ville komme etter ca to uker. I midten av august meldte forhandleren at gummimatter ikke ville komme før i desember, og da fikk jeg et sett med matter til en vanlig Golf som ble klippet til å passe best mulig. Får de originale gummimattene når de ankommer. De som hadde bestilt med stoffmatter har fått dette levert ifølge min forhandler.

soarer

Må si at å levere gummi matter til alt solgte biler, først i Desember er å tråkke folk på beina med våte støvler!!! Her "kjøper", eller rettere sakt bestiller mann bil, og venter et halvt år, så klarer de ikke en gang å levere noen usle gummi matter?  :o

Det er jo helt på.......    :(
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

Råde

Trynet...

Værre enn det vil jeg si. En ting er å plunder med varmepumpen, men gummimatter. Apekatter...
e-Golf | X75D

Ohm

Sitat fra: Råde på mandag 25. august 2014, klokken 09:35
Synes ikke man skal gå til bilekstra for MacGyver løsninger når
Man kjøper ny bil og bor i Norge hvor vi trenger gummimatter.

Krev gummimatter hos forhandler, venner!
Er enig i det, men jeg fikk med stoffmater uten kostnad, selger sa det ikke finnes gummimatter enda, og da måtte jeg bare finne en løsning. Stoffmatter, grusvei og barnehagekjøring er en dårlig kombinasjon.

Men jeg har jo fått brev om at oljen må peiles og etterfylles. Har ikke gjort det enda, da jeg ikke finner peilepinnen - bare kabler!!

Skal plage Møller litt utover for å høre hvor mattene blir av!!

Ohm

Sitat fra: Råde på mandag 25. august 2014, klokken 22:30
Trynet...

Værre enn det vil jeg si. En ting er å plunder med varmepumpen, men gummimatter. Apekatter...
Og vi kjøper VW 8)

soarer

Sitat fra: Ohm på mandag 25. august 2014, klokken 23:02
Sitat fra: Råde på mandag 25. august 2014, klokken 22:30
Trynet...

Og vi kjøper VW 8)

Det er kun på grunn av at den er betydelig penere en konkurrentene    ???
I en normal verden ville alle kjørt Land Cruiser  8)
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

Gordon Retriever

Som nevnt da temaet var oppe i tråden gummimatter til e-golf har Møller sendt melding til forhandlerne at gummimattene først kommer nærmere jul. Uke 51 tror jeg var nevnt.

Mitt inntrykk er at de fleste forhandlerne leverer med stoffmatter og/eller etterleverer gummimattene når disse blir tilgjengelige.

Det er nokså sjelden Norge står i første rekke med leveranser av en helt ny bilmodell. Med e-Golf ser vi hva vi vanligvis går glipp av. ;D

Råde

Jeg har fått svar fra møller kundeservice i dag om hvordan de håndterer dette med mattene:

SitatNår det gjelder praktiske konsekvenser av at underleverandør av gummimatter ikke leverer stort nok antall, må vi be deg kontakte forhandleren du har bestilt bilen av. De kan avklare hvilke spesifikke konsekvenser dette vil få for deg.

Stort nok antall?? De er jo ikke laget enda...

Men dette betyr i hvert fall at det et opp til den enkelte forhandler å håndtere dette... Har du en gnien en? Da er det bare å ta frem saksa og dra ned på biltema.
e-Golf | X75D

Ohm

Sitat fra: Råde på torsdag 04. september 2014, klokken 20:52

Sitat

Men dette betyr i hvert fall at det et opp til den enkelte forhandler å håndtere dette... Har du en gnien en? Da er det bare å ta frem saksa og dra ned på biltema.
Matter fra Biltema lukter ekstremt vondt. De kan man ikke ha i bilen. Kjøp heller på feks Bilxtra.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA