Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny software etter service hos Tesla - ny bug?

Startet av p10, mandag 08. september 2014, klokken 13:45

« forrige - neste »

p10

Vi trenger en større barnestol til minstemann, og ønsker brukererfaringer.

Vi har en BeSafe Izi-Combi i den andre bilen, men synes den tar alt for stor plass i Leafen. Ønskerlisten er som følger:
- Størrelse fra 1-4år
- Må helst være isofix
- Det må være mulig å sitte greit i setet forran stolen.

D9

Heisann.
Jeg har ei jente på 14 mnd og jeg har Cybex Sirona.
Dette setet har jeg hørt av andre at tar mindre plass enn andre seter, noe som kan stemme, for jeg har det bak meg i Leafen og jeg har setet akkurat så langt bak jeg ønsker, til tross for mine 184 cm.
En annen fordel med setet som jeg elsker er at det kan svinges 90 grader når du skal ha ungen inn/ut av bilen så du slipper å mekke sele sidelengs. Høres kanskje ikke så veldig nødvendig ut, men tro meg, det er deilig!
Setet skal vare til 4 år, det kan sitte bakovervendt og forovervendt, og det kommer med isofix.
Som en bonus er det også et av de sikreste setene som er blitt testet.

De selger det på Gränsens barn på nordbysenteret til 3999 SEK. Tror ikke du finner det i nærheten av den prisen noe annet sted.  8)
'14 Leaf
'15 Evalia

JLafton

Vi har en Besafe iZi Kid I-Size,det sitter en to åring i den
Å med den stolen er det veldig god plass forran, jeg er 197cm å får fint plass i passasjer setet. Dette er bilstol som følger den nye standaren UN r 129 (i-Size) som skal ta mindre plass.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Ebe

Cybex Sirona - ungen sitter bra, sikkert (best i test) og tar liten plass. Angrer for at vi gikk for Besafe izi Kid (det vanlige setet, ikke I-size) og ikke Sirona.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Bare pass på å få den nyeste modellen. Den første modellen var litt kort i ryggen.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

JLafton

Vi hadde Besafe iZi combi før. Men etter at vi ble påkjørt bakfra byttet vi stol.
Å I-sizen tar mye mindre plass samt at den skal være sikrere også.  Vi angrer ikke på det kjøpet.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

klatrechris

Vi har sirona i dieseldyret.  Meget fornøyd med den. Bruker en Britax highway fast i leafen. Men skal en sirona til nr 2 snart.
Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...

DannyRS

Har en svart Sirona i Leaf'en, matcher det svarte interiøret bra. Det funker fint med setet vendt i begge retninger.
Har enda en Sirona i fossilbilen..  ;)
'14 Nissan Leaf Acenta

satheesh.net

De selger forresten Cybex Sirona hos BilXtra Alna for 3.749. (Se f.eks. Finn.no) ;)

p10

Vi endte opp med å kjøpe en Besafe Izi-kid (nesten samme som den vi har i Opelen). Da sitter minstemann godt og har god utsikt. Plassen i forsetet ble faktisk overraskende god etter litt justering. Det er bedre plass i Leafen enn i den 5-serie BMWen vi lånte i sommer!

ortodox

Kjøpte Cybex Sirona hos BilXtra Alnabru er utrolig fornøyd så mye plass og at du kan snu denne alle veier samt junior sover og koser seg angrer ikke et sekund.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA