Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken Leaf har du?

Startet av TB, søndag 07. september 2014, klokken 08:02

« forrige - neste »

TB

Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

timingbeltkiller

I alle fall ikke før det er slutt på gratis lading rundt omkring.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Leaf_2014

Kø på Cinderella: http://missionrh.com/uncategorized/lots-of-tesla-model-s-at-the-cinderella-supercharger/

Forskjellen med el-kø er at ventetiden blir betydelig lengre når hver bil skal stå en time (forutsatt 2 biler/lader)
Leaf 2014

Råde

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 22. august 2014, klokken 21:29
I alle fall ikke før det er slutt på gratis lading rundt omkring.
Eller før de slutter med tullete sms og rfid eller ladere ute av funksjon...
e-Golf | X75D

emil

Sitat fra: Skjervesbu på fredag 22. august 2014, klokken 21:58
Kø på Cinderella: http://missionrh.com/uncategorized/lots-of-tesla-model-s-at-the-cinderella-supercharger/

Forskjellen med el-kø er at ventetiden blir betydelig lengre når hver bil skal stå en time (forutsatt 2 biler/lader)

Det der har blitt et vanlig syn en fredag eller søndag ettermiddag nå om sommeren. Siste helga i august i fjor derimot var de plassene tatt av fossilbiler som ikke hadde peiling.

Det jeg har lagt merke til når jeg sitter i min blå Leaf 10 meter unna og lader på 3.6kW :( er at det er flere i de typiske store dyre OsloVest fossilene (f.eks Cayenne) som parkerer ved siden av og sitter og sikler. En annen observasjon er at mange tydeligvis har hatt sin jomfrutur på supercharger der siden flere begynnte å ta ut den vanlige type2 ladekabelen og lurte på hvor de skulle koble den inn.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA