Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av TRM, søndag 07. september 2014, klokken 01:03

« forrige - neste »

TRM

Tesla Skøyen ringte for å spørre om jeg trengte Mennekes Type2-kabel. Fortalte at jeg kjøpte Type2-kabel ved utlevering. Spurte om hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde fra før. Fikk opplyst at jeg da kunne komme og hente en, eller få en tilsendt i posten.

Er dette noe nytt? Gratis kabel?

Eller kan det ha vært UMC-erstatningen fra Mennekes hun mente (har aldri hatt ladeproblem med original UMC)?

Andre som har fått dette "tilbudet"?

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

sn0le

Det er nok bare litt rot.
Fikk med meg rødt adapter ved utlevering, likevel ringte de meg etter 4 uker og kunne fortelle meg at jeg kunne hente det røde adapteret mitt.  ::)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

ew

De har ringt meg to ganger den siste måneden og sjekket om jeg har fått mitt røde adapter, noe jeg har bekreftet hver gang. Det blir litt kjedelig om de har mange slike "spøkelser" i systemet. Forhåpentligvis HAR de ordnet vinterdekkene, som jeg ikke vet mer om enn at jeg har betalt for dem...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Ebbe

P39240

Hyperstress

Jeg ble ringt opp en mnd etter jeg fikk bilen og ble fortalt at jeg kunne hente vinterhjulene mine. Jeg var ærlig nok til å si at jeg allerede hadde fått dem, men de trodde nesten ikke på meg :)

Og så fikk jeg tilsendt ett adapter for mye.
Så kan nok bli litt surr av og til. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Car-El

Hmmm... No vente æ spent på en telefon om å komme å hente bilen min.  ;)
Det skulle jo passe mæ bra med en TMS til sånn cirka no.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Twowheels

Lå en pakke å ventet på meg da jeg kom hjem fra jobb i dag. Det var en Mennekes No 36247 "Mode 3" kabel

32 A 480 V 50 hz 3P+N+ et jord merke.

Er dette riktig kabel ? Det står "Type 2 Public Charging Connector" på faktura.
_________

TRM

Sitat fra: TRM på fredag 22. august 2014, klokken 20:18
Tesla Skøyen ringte for å spørre om jeg trengte Mennekes Type2-kabel. Fortalte at jeg kjøpte Type2-kabel ved utlevering. Spurte om hva som hadde skjedd om jeg ikke hadde fra før. Fikk opplyst at jeg da kunne komme og hente en, eller få en tilsendt i posten.

Er dette noe nytt? Gratis kabel?

Eller kan det ha vært UMC-erstatningen fra Mennekes hun mente (har aldri hatt ladeproblem med original UMC)?

Andre som har fått dette "tilbudet"?

TRM
Og i går ringte de igjen for å fortelle at de hadde kabel klar for meg. Fikk bekreftet at det var en standard Type2-kabel de ville gi meg, og at de hadde en liste over folk som hadde forhåndsbestilt en slik ved utlevering av bil. "Avslo" tilbudet nok en gang, og opplyste at jeg allerede har fått kabel. Litt rot i systemene deres, men veldig hyggelige folk - det skal de ha! ☺

Forøvrig har jeg bestilt time for, blant annet, sjekk av DU, og på bekreftelsesmailen ser jeg at en kopi er sendt 4-5 personer i Teslasystemet. Mange kokker, og kanskje ikke så rart det blir litt rot - og dobbel og trippel oppfølging på samme issue...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Olatho

Jeg bestilte Type2-kabel med bilen, og fikk den utlevert samtidig, da jeg henta bilen i forrige uke.
I I dag kom plutselig PostNord på døra med en kabel til.
Greit for meg å ha to, men full kontroll har de tydeligvis ikke, nei...

RaBalder

Her må dem da se et potensiale for å spare en del penger  ???

Det må jo koste skjorta og nåla og litt til og dele ut mer utstyr enn det kunden har betalt for.

Det er forsåvidt ok siden kunden ikke blir noe skadelidende når han får mer,
men som firma imponerer det meg ikke.

krister461

Sitat fra: Olatho på onsdag 27. august 2014, klokken 21:47
Du vet at den andre er ikke din, selv om Tesla sendte deg den ved et uhell? ;-)

Twowheels

_________

Rasmus.B

I dette tilfellet, ja. Type 2 er selve pluggen. Tesla og de Europeiske bilene bruker type2 plugger, eller ofte kalt Mennekes, som har støtte for 3fas lading, mens Leaf, trillingene, Ampera mm bruker type1 plugger, eller J1772 som de også kalles. Mode 1,2 og 3 refererer til hvordan man lader. Mode 2 har all beskyttelse og signalering på selve ladekabelen og får derfor en stor kladd på denne kabelen. Mode3 lading har signalering og beskyttelse bygget inn i en ladestasjon, og trenger derfor bare en kabel som passer til både bil og ladestasjon. Dette er da en såkalt type2 kabel med type2 plugger i begge ender. Det leveres også slike kabler til biler med type1 kontakt, og da har de som oftest type2 i den enden som plugges i ladestasjonen og type1 i andre enden som går i bilen.
Mode1 lading mener jeg er en ladekabel helt uten signalering og styring. Rett og slett bare som en motorvarmer ledning.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Olatho

Sitat fra: krister461 på torsdag 28. august 2014, klokken 07:27
Sitat fra: Olatho på onsdag 27. august 2014, klokken 21:47
Du vet at den andre er ikke din, selv om Tesla sendte deg den ved et uhell? ;-)

Jada. Jeg har allerede tatt kontakt med dem, og de skulle sjekke opp litt. Det var bare for å bekrefte trådens tema, at de ikke har helt oversikt internt.

Hadde forøvrig en litt tilsvarende situasjon med Amazon nå i sommer, der jeg plutselig ble sittende med to Kindler (etter litt rot hos transportselskapet). En telefon til kundeservice der, og de sa alt var i orden og at jeg kunne beholde begge.

Forventer ikke nødvendigvis dette fra Tesla også, men det er jo ofte mer styr å ordne retur og sånt enn å bare la kunden beholde varen.

Twowheels

Fy fillarn dette forumet er så bra. Så mange hjelpsomme mennesker :) Må jo være unikt. Ingen "troll" her som klager på noob spørsmål heller   :) :)   Tusen takk for kjempe info Rasmus
_________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA