Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av elbil til pendling (16mil/dag)

Startet av Torpedo Ted, lørdag 06. september 2014, klokken 22:52

« forrige - neste »

AndersinOslo

Det rommet er ikke for småting, jeg setter dokumentmappen min der, eller handleposen.

Mobil og lommebok kan du ha i lommen, mulig du må begynne med dress, eller du kan kjøpe denne "The Nielsen Way", norsk 40 år gammel løsning på manneveske. http://thenielsenway.no/frontpage.html

Solbrillene fester du i solskyggen. God tur!
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Kjærra

1 stk antisklimatte type kjøkkenskuff og litt festekitt fra en bokhandel og vips en perfekt løsning. Aldri noe (småting) som sklir, og full fleksibilitet til å oppbevare større ting som vesker, drikkeflasker, jakke, genser eller annet.
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

Torpedo Ted

Sitat fra: Kjærra på lørdag 23. august 2014, klokken 15:45
1 stk antisklimatte type kjøkkenskuff og litt festekitt fra en bokhandel og vips en perfekt løsning. Aldri noe (småting) som sklir, og full fleksibilitet til å oppbevare større ting som vesker, drikkeflasker, jakke, genser eller annet.

Her snakker vi ja! Hvor fant du slik matte i sort? Den på Biltema funker jo sikkert, men tror din ser bedre ut.

Teslanewbie

Antiskli teppe kan festes med selvheftende velcro mot underliggende teppe..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kjærra

Jepp, prøvde det først, men det ble for "bulkete". Stoffet ble revet ut og med gummimatte og tyynt lag med kitt rett på underliggende hardplast ble det mest smooth.
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

E_S

Samme problem på "billigbilen" min, flere oppbevaringsrom hvor alt sklir til alle kanter med dertil hørende støy. Jeg var på en bilskrot og fikset en bit velourteppe fra bagasjerommet på en nyere Mercedes, klippet til denne og "all good", ikke noe mer skrangling. Var veldig nøye med størrelsen slik at den passer helt spot-on i bunnen, og da var det ikke nødvendig å feste den i det hele tatt, da det forholdsvis tykke teppet ikke bulkes/krølles så lett som noe tynnere greier. :) (forøvrig er jeg vanvittig glad jeg ikke har en jobb hvor jeg trenger å gå i dress..)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

E_S

Sitat fra: fredag på lørdag 23. august 2014, klokken 11:47
Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 23. august 2014, klokken 10:45
Nå går vi en smule off topic her...

Jeg hadde egentlig vært ganske fornøyd om jeg bare hadde fått en gummimatte der... Noen som vet hvordan stoffet er festet? Lim?

Borrelås. Bare å rive av.

Stoffmattene i bilen er egentlig veldig praktiske. Når man har parkert bilen med takluka åpen, og det regner litt før man kommer tilbake til bilen, så trekker mattene til seg nesten alt vannet. Unntatt vannet som samler seg opp nede i koppholderne, selvfølgelig. :-)

Kan ikke bilen programmeres til å auto-lukke vinduer og soltak om regnsensoren "ser" regn? Det var slik på min VW Golf fra 2011, så det er ikke noe nytt og superfancy ihvertfall..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Kjærra

Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 23. august 2014, klokken 15:51

Her snakker vi ja! Hvor fant du slik matte i sort? Den på Biltema funker jo sikkert, men tror din ser bedre ut.

Var noe jeg hadde til overs fra kjøkkenet vårt. Varenna heter det. Men andre kjøkkenleverandører har sikkert noe tilsvarende.
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

Birger

Sitat fra: shb på fredag 22. august 2014, klokken 20:45
Fint med teppe vel. Hadde en låne bil. Den var plast carbon greier. Da fløy tingene da. Jeg liker teppet mitt jeg.
+1
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Thor2014

Man får jo nå tre med gummilinjer i.
Ser ok ut og telefoner ligger rolig

Car-El

Hvorfor i all verden er det stoff-bunn i center console?

For det hadde vært for jæv---g irriterende med hardplast.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA