Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av elbil til pendling (16mil/dag)

Startet av Torpedo Ted, lørdag 06. september 2014, klokken 22:52

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Irriterer meg grenseløst over at det ikke går an å legge ting i den ellers geniale "center consolen" pga noen luringer fant ut at et glatt teppe var en god løsning.

Er det noen som har forsøkt å fjerne dette stoffet og lagt en gummimatte eller lignende der?

Muffinman

Ville vært greit om den kunne inndeles i rom med vegger på tvers, og at rommet under skjermen hadde en slingrekant. Alt som ligger der havner jo bakerst og tildels i dørken bak setene når man tafser på en viss pedal...

shb

Fint med teppe vel. Hadde en låne bil. Den var plast carbon greier. Da fløy tingene da. Jeg liker teppet mitt jeg.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

ew

Synes teppet fungerer greit nok, jeg. Jeg er mest plaget med at solbrillene mine bokstavelig talt flyr ut av hylla under skjermen og treffer rett under USB-pluggene med et smell når jeg skal litt opp i fart. Det underlige er at det ALDRI skjer med fruens solbriller, som ligger på samme sted...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

NegativeElectrode

Det finnes en nettbutikk med diverse til Tesla, men aner ikke om de sender til Norge
http://shop.teslamotors.com/products/copy-of-premium-center-console
Ettersom jeg skjønner skal dette være å få kjøpt i de lokale utsalgssteder også.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

BMW850

Du må sette deg på venteliste. Prisen inkluderer frakt, montering og iPhone 5 dock. Jeg har bestillt CF konsoll og grunnet forbedringer som måtte til er planlagt utsendelse vår neste år. De som nøyer seg med pianosort kan muligens få den allerede i år :)

Edit: Venteliste er kanskje ikke aktuelt lenger etter det jeg kan se på siden...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cstromme

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Torpedo Ted

Nå går vi en smule off topic her...

Jeg hadde egentlig vært ganske fornøyd om jeg bare hadde fått en gummimatte der... Noen som vet hvordan stoffet er festet? Lim?

SK901

Kan du ikke bare legge en gummimatte over stoffet? Evt feste matta med borrelås?

Brede

Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 23. august 2014, klokken 10:45

Jeg hadde egentlig vært ganske fornøyd om jeg bare hadde fått en gummimatte der... Noen som vet hvordan stoffet er festet? Lim?

Tror det er lim. Ikke spesielt godt festet iallefall, mitt ble med opp i bakkant ved støvsuging.

Tai

Kjapt søk:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80227877/

Det er nok ikke det peneste men du kan sikkert finne tilsvarende i svart. Ellers finns der garantert spray lakk du kan bruke for å få den svart. Eller hvilken som helst annen farge ;)

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

BMW850

Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 22. august 2014, klokken 19:52
Irriterer meg grenseløst over at det ikke går an å legge ting i den ellers geniale "center consolen" pga noen luringer fant ut at et glatt teppe var en god løsning.

Er det noen som har forsøkt å fjerne dette stoffet og lagt en gummimatte eller lignende der?

Ett teppe er ihvertfall bedre enn glatt plastikk. Kjøp deg en gummimattelignendesak da vel, og klipp den til, ikke verre enn det?! Trur de har noe på Jula, kjøpte ett belegg der til å ha i skuffene på verkstedvogna mi. Eller bestill CCI konsollen som jeg har gjort. Finnes sikkert andre ting å irritere seg grenseløst over  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

fredag

Borrelås. Bare å rive av.

Stoffmattene i bilen er egentlig veldig praktiske. Når man har parkert bilen med takluka åpen, og det regner litt før man kommer tilbake til bilen, så trekker mattene til seg nesten alt vannet. Unntatt vannet som samler seg opp nede i koppholderne, selvfølgelig. :-)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

SK901

Du legger vannvittig mye irritasjon på et ellers lite problem.

Mange selger "antiskli" matter du kan få kjøpt, f.eks hos Biltema: http://www.biltema.no/no/Bat/Mobler-og-interior/Antisklimatte-25757/

Finnes også penere varianter, som er laget for å feste på dashbordet.  Klipp og tilpass - så kan du finne noe annet å irritere deg over.

hoffa

Kjøp deg en sånn www.teslaandmore.com/index.php/products/cco-detail. På ingen måte god valuta for pengene, men er laget i aluminium så da så ::)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA