Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny elbileier for første gang, hente bil i Sarpsborg (fra Kristiansand)

Startet av cs erlend, fredag 05. september 2014, klokken 22:49

« forrige - neste »

cs erlend

Ånei - klarte å trille avgårde med ladekabelen tilkoblet, med et relativt ødeleggende resultat for ladepluggen ! Hadde virkelig håpet at kona skulle klare dette kunstykket før meg, men neida....
Derfor, har noen en ladekabel til salgs, alternativt til låns mens jeg får reparert eller bestilt ny.
I tillegg, hvor får jeg kjøpt ny raskest og billigst ?
Hvor får jeg kjøpt ny kontakt (enden som skal inn i bilen)
Holder til Akershus syd og det haster littegrann..........
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

E_S

Om det ikke er noe elektronikk i selve håndtaket på den her er en type 1-kontakt med kabel og løse tilkoblingsender ganske normal lagervare hos de som selger ladeutstyr her på forumet. Bør ikke være så alt for dyr. Man må åpne "kladden" for å skifte kabel, så det fordrer nok noe kunnskaper om elektronikklodding.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Elmo

Det raskeste for deg en kanskje å reise ned til Tønsberg å kjøpe er regulerbare uten kladd fra www.elbilshop.no  (ligge bilde av den jeg tenker på på hovedsiden hans nå). Koster 6500,-   
Han har butikken hjemme, så du får sikkert hentet søndag også.
Du kan få den litt billigere direkte fra produsenten i Sverige, men det tar tid).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

svingen

Hvilken lader er det? 10a standard? Har du kun 1? Hvis du ringer Elbilhjelpen.no kan du sikkert sende den til han og få den reparert eller andre, nofuel.tabetalt.no holder til på Lysaker mulig dem og kan hjelpe?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

cs erlend

Takk for tips. Endte opp med å bestille ny orginal 16 A og en brukt kontakt for å reparere den ødelagte. En runde hurtiglading på Mc Donald for å holde bilen gående til lader kan hentes på mandag.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

svingen

mye kostet en ny "orginal" 16a? vist ikke du fikk 16a orginal en gang :)
hvordan skjedde egetlig det her? har forsøkt og kjøre bilen selv noen ganger med laderen i men det går ikke,får ikke kjørt før jeg ta ut laderen av bilen.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

cs erlend

Peugot skal ha 3.276,- for ny lader. Bilen stod koblet til utenfor garasjen, nedoverbakke, stress og mas, fikk ikke med meg at bilen ikke startet, satte bilen i drive og den trillet avgårde når jeg slapp bremsen. Snipp, snapp, snute, 
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

svingen

kjedelig greier,ja ja var ikke så ille sum tidligere ref http://www.dinside.no/925945/svindyre-ladekabler
du får vel sikkert den med "justerbar" 8/14 eller fast 16a? greit og vite/spøre om :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Mr.Zero

Vet om en som trillet avgårde tilkoblet, noe som resulterte i ødelagt ladepistol samt kontakt i bilen. Eieren tok det på kaskoen. 4K i egenandel.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

cs erlend

Da har kona hentet ladekabelen hos Peugot i Ski og fundert vel og lenge på hvordan dette skulle fungere. Laderen viste seg å være en type2-type1 kabel, og slettes ingen lader. Ikke rart det var rimelig. Blir en litt irritert telefon i morgen vet jeg.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

jkirkebo

Sitat fra: cs erlend på mandag 25. august 2014, klokken 18:11
Da har kona hentet ladekabelen hos Peugot i Ski og fundert vel og lenge på hvordan dette skulle fungere. Laderen viste seg å være en type2-type1 kabel, og slettes ingen lader. Ikke rart det var rimelig. Blir en litt irritert telefon i morgen vet jeg.

Greit nok å rydde opp i feil, men den typen du ødela er heller ingen lader. Både den og den du fikk nå betegnes som ladekabler. Laderen sitter innebygd i bilen.

Ofte kalles ladekablene med schuko kontakt for nødladekabel eller 10A ladekabel. Prøv å spørre om dette.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

svingen

Nå er det ingen trillinger levert av forhandler med den kabelen her,så synes det er litt rart att han får den utlevert.spent på hva "korrekt" kabel koster får 10a til rundt 2500 mener jeg brukt :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

Hvis de skal ha ca dobbel pris av andre for en Type2-Type1 kabel tør jeg ikke tenke på hva de skal ha for en vanlig ladekladd.

cs erlend

Da fant Peugot hvilken kabel jeg ville ha, etter å ha konferert med B&S. 10a (16a kunne ikke skaffes) koster 8.000,- + mva. Blir definitivt ingen ny orginal kabel i denne omgang.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

nofuelno

Sitat fra: cs erlend på tirsdag 26. august 2014, klokken 09:47
Da fant Peugot hvilken kabel jeg ville ha, etter å ha konferert med B&S. 10a (16a kunne ikke skaffes) koster 8.000,- + mva. Blir definitivt ingen ny orginal kabel i denne omgang.
Jeg vet om noen som selger 16A ladekabel for 5.200,- + mva
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA