Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3.7kW (16A) ladestasjon i byggesett til kr. 3650,-

Startet av ViperX35, fredag 05. september 2014, klokken 13:27

« forrige - neste »

ViperX35

Hadde akkurat en skummel tur over Dovrefjell... Midt på fjellet med regn fra alle kanter bestemte mine kjære vindusviskere seg for å gå ut i sympatistreik med lererene.

Viskerene ble stående rett opp mens motoren brummet som besatt.
Prøvde å få de til å kjøre ved å dytte lett på de men det hjalp ikke.

Tenkte det mulig var 12v batteri som var problemet siden hoved batteriet var nesten flatt. Men etter en lengre pause på SC Dombås og fullt batteri ville de fortsatt ikke samarbeide.

Noen andre som har opplevd dette og eventuelt har et tips til en fiks?
Bestilt - Februar 2013
Produksjon - 26. mars 2014
Levering - 19. mai 2014

Tesla Model S P85 - ELelctra
11.000km - 19.08.2014 (3måneder)

petersv

Har sett lignende skrevet her før. Må bytte motor/fester. Er vel noen tannhjul el. som er strippa tror jeg det ble nevnt. Service eneste mulighet. Kjøp rain-x på statoil og smør på, så ser du i alle fall ut når du kjører.

VigdisA

Hatt det samme på autobahn i regnvær - syntes først at viskerene var for trege og skrudde de på høyere hastighet - trodde jeg, der jeg endte med å sette de konstant på. Da regnet ga seg litt, ble farten automatisk redusert (trodde jeg) før den stoppet midt på ruta.
Tok en pause på en rasteplass og skrudde av hele viskersystemet, slik at motoren fikk kjølt seg ned. Heldigvis virket viskerene igjen som vanlig etterpå, så jeg rakk tydeligvis ikke å ødelegge noe, håper jeg..
Liker det ikke helt men..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

ViperX35

Snakket med Tesla for en time siden og de bekreftet at det var motor som hadde gått...

Siden jeg ikke har brukt rain-x før lurer jeg på om det holder så jeg kan komme meg hjem. Kan jo møte på mye forskjellig vær fra Dovre til Lørenskog...
Skal snakke med service i morgen og da vurderer jeg å få bilen henta her og ta leiebi/toget hjem.
Lite lyst på en ny tur med dårlig sikt nedover Gudbrandsdalen
Bestilt - Februar 2013
Levering - 19. mai 2014

jkirkebo

Sitat fra: ViperX35 på torsdag 21. august 2014, klokken 22:55
Snakket med Tesla for en time siden og de bekreftet at det var motor som hadde gått...

Siden jeg ikke har brukt rain-x før lurer jeg på om det holder så jeg kan komme meg hjem. Kan jo møte på mye forskjellig vær fra Dovre til Lørenskog...
Skal snakke med service i morgen og da vurderer jeg å få bilen henta her og ta leiebi/toget hjem.
Lite lyst på en ny tur med dårlig sikt nedover Gudbrandsdalen

Rain-X fungerer supert så lenge du kan holde farten over 50 eller så.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leaf_2014

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 21. august 2014, klokken 23:03
Rain-X fungerer supert så lenge du kan holde farten over 50 eller så.
Flere enn meg som fikk "Speed"-flashback?
Leaf 2014

ViperX35

Satt akkurat å tenkte det samme... :)

Nå har Tesla service ordna opp... Min TMS hentes på Dombås og kjøres til Skøyen så de kan fikse feilen asap på mandag.. og de setter igjen en leiebil så jeg kommer meg trygt hjem. Nice!

Gleder meg virkelig til å kjøre fossil igjen!
Bestilt - Februar 2013
Levering - 19. mai 2014

VigdisA

@ViperX35 - fort gjort å bli vant til å kjøre Tesla og ikke ville tilbake til fossilbil. :-)

Hører gjerne etterpå om det er noen kjente produksjonsfeil rundt dette eller det er noe som gjør at den lett går i stykker, og isåfall om det er noe man kan gjøre for å skåne vindusviskermotoren.
Den bør jo kunne tåle vanlig kraftig regnvær uten å gå istykker.

Har kjøpt inn Rain-X, men  ikke fått tid til å legge den på enda.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

ViperX35

Skal høre med de på Skøyen når jeg henter bilen om hva det skyldes...
Bilen er jo bare tre måneder gammel og har ikke bruk viskerene så veldig my på de 11400km den har gått.

Er jo noe som absolutt ikke bør skje! Kan fort bli veldig farlig.
Bestilt - Februar 2013
Levering - 19. mai 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA