Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Zero SR like lang rekkevidde og aks som en 600 Sportsykkel

Startet av Caffe, fredag 05. september 2014, klokken 11:16

« forrige - neste »

Caffe

http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3339-her-kommer-40-nye-hurtigladere

I den nye tildelingen får Ishavsveien støtte til 6 nye ladere. De fleste nord og sør for Dovre inkludert en på Hjerkinn. Det har vært usikkerhet rundt Ishavsveien og deres økonomiske posisjon. Håper at Transnova stiller krav til at laderene bygges før støtten utbetales.

--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

svingen

Eneste grunnen til att dem får støtte er vel att ingen andre har søkt der og er en viktig trase/lokasjon personlig syns jeg dem eller burde gitt dem til noen som bygger ut,grønn kontakt sin trase videre inn i telemark  (hurtiglader på åmot til dømes) ville tjent flere enn ishaveien sine "kommer i løp av 201x" så bytter dem bare på siste tallet,lei av det der rote og transnova sin manglende handle vilje.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

goggo

Noen som vet hva som skjer på Gran på Hadeland? Det var jo en av Ishavsveiens lokasjoner, men nå ser den ut til å være falt ut av ladekartet. Får håpe at Kiwi eller Statoil kommer med noe, det hadde vært fint med en hurtiglader mellom Oslo og Gjøvik på R4. Slik det er i dag så saktelader jeg en times tid (trenger sikkert mye mer på vinteren)  underveis for å klare den strekningen.
En god lokasjon kunne også være på det høyeste punktet, på Lygnasæter. Er det ikke en Statoil stasjon der mon tro?

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Leon

Ishavsveiens planlagte og flere ganger utsatte hurtigladere på E18 sydover fra Drammen er erstattet av ladere fra Statoil og Grønn Kontakt. Likeså er Ishavsveiens planlagte laderne ved Hønefoss og Gran på Hadeland borte. Førstnevnte har fått en erstatning, men ikke den ved Gran. Vi får håpe det kommer en Kiwi-lader her!

Så har Ishavsveien i stedet fått tilsagn på flere sentrale hurtigladere, blant annet Lom, Dombås, Hjerkin, Oppdal, Lesja og Aurland. Så får vi bare krysse fingrene for at det skjer noe her innen rimelig tid!

Hvor ble det forresten av de planlagte hurtigladerne på Fagernes og den ved Tesla-laderne på Gol? De har også forsvunnet fra hurtigladekartet nå...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

svingen

ja det her ser ikke spesielt bra ut får og si det forsiktig.....Blir ikke noe lader via enova på god stund får og si det forsiktig


Hei!

Takk for henvendelsen.

Enova er godt i gang med å utarbeide en helhetlig satsing og virkemidler for transportområdet. I arbeidet inngår en egen strategi for ladeinfrastruktur, og ladestasjoner i transportkorridorer vil være en naturlig del av dette.

All støtte fra Enova må godkjennes i EFTAs overvåkingsorgan som skal sikre like konkurransevilkår innenfor EØS-området. Etter overtagelsen av transportsatsingen i Norge, må Enova sørge for godkjenning av våre tilbud i EFTA.
Vi vil gjøre alt vi kan for at nye transporttilbud fra Enova skal komme på plass så raskt som mulig.     


Med vennlig hilsen
"sensurert"
Senior kommunikasjonsrådgiver
Enova SF

Description: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: cid:image001.gif@01CBD819.DA6D2880
Mobil: +"sensurert"
"sensurert"@enova.no

Post: Postboks 5700 Sluppen, N-7437 TRONDHEIM
Besøk: Prof. Brochs gt 2, N-7030 TRONDHEIM

Vennligst tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

------------------------------------------------------------------------------------------
Fra:meg
Sendt: 21. februar 2015 08:11
Til: Post Enova
Emne: elbil og ladepunkter (spesielt RV4 og gran venter jeg på)

Hei!
ser dere skriver her http://www.enova.no/finansiering/naring/transport/946/0/
"Vi utarbeider nå et strategisk grunnlag og virkemidler for
transportområdet, og tar sikte på å ha dette klart i løpet av 1. halvår 2015"
Betyr det att det ikke vil bli noe støtte til hurtigladere før det?

i forbindelse med støtte som ble gitt til Ishavsveien i transnova Porgram P6-2012 hvor Brokelandsheia,Bamble,Sandefjord,Holmestrand,Hønefoss og gran ble gitt søttte til den skulle da være oppe og gå innene 01.11.2013!  Ishavsveien har søkt om utsettlese flere ganger og til slutt så sa samferdselsdepartementet att det ikke vil bli gitt flere utsettelser og 26.11.2014 ble siste ord i saken sagt,det ble derfor frigitt 100 tusen per ladelokasjon som kan lyses ut på nytt. Det er flere konkurrenter som sa dem kunne sette opp det her i løp av kort tid,når det var snakk om det før jul var det snakk om i løp av 2 mnd. Kan dere ikke lyse ut det her på nytt igjen? eller skal dere vente 1 år i praksis før dere gjør noe? (siden dere ikke blir "opperative" før i løp av 1 halvt år og så skal dere lyse det ut som sikkert og tar et halv år,kan ikke vente så lenge med og fortsette utbygging av hurtig ladere! Hilsen en som kunne tenkt og kjøre elbilen sin litt lengre :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

RaBalder

Dette er jo å pakke det inn i så mye byrakrati at ingenting noengang vil slippe ut i friluft.

Eneste mulighet nå er jo å begynne og støtte ladeinfrastruktur "svart" og "under bordet".

  • Etter at en ladeplass er skrudd opp deler man ut en handlepose med penger ved åpningen  8)
  • Da har vi korte beslutningsveier.
  • Ingenting deles ut før laderen fysisk er operativ
  • Dette skulle heller ikke EFTA kunne legge seg opp i  ::)  ::)  ;D
  • De som synes det er umoralsk, kunne for eksempel "se en annen vei"

....  ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA