Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: zoe test kjørt. godt fornøyd men...........

Startet av bybonden, fredag 05. september 2014, klokken 00:53

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Hva med denne her: http://elbilshop.no/type2.html

Skal ha denne når vi får vår S85D. Kan lade Leaf'en også.

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

nightflare

Tusen takk for gode svar folkens! :)
Kan hende jeg vurderer den billigste løsningen til å begynne med da. Må vel bare høre med elselskapet om det er greit :p
Tesla Model S 85
Levert torsdag 18. Desember 2014

Philippo10

Huseier sier at han kan gi meg 16A/230V, da får man ca 35 km/t?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

hma

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Muffinman

Sitat fra: Philippo10 på mandag 20. oktober 2014, klokken 17:37
Huseier sier at han kan gi meg 16A/230V, da får man ca 35 km/t?
Nei. Da får man reelt 15-16 km/t på denne årstiden.

akseln

Sitat fra: nightflare på lørdag 18. oktober 2014, klokken 11:31
Tusen takk for gode svar folkens! :)
Kan hende jeg vurderer den billigste løsningen til å begynne med da. Må vel bare høre med elselskapet om det er greit :p

Et alternativ er å legge ut en 32A 3-fas kurs, men med en 1-fas kontakt. Så kan du "oppgradere" til 16A 3-fas 400V ved en senere anledning når det kommer bedre og rimeligere trafoer enn det du har i tilbudene dine.

Dette er min strategi og jeg får lagt ut denne kursen i neste uke.

Philippo10

Sitat fra: Muffinman på mandag 20. oktober 2014, klokken 18:52
Sitat fra: Philippo10 på mandag 20. oktober 2014, klokken 17:37
Huseier sier at han kan gi meg 16A/230V, da får man ca 35 km/t?
Nei. Da får man reelt 15-16 km/t på denne årstiden.

Har dobbelt lader noen innvirkning? Tenker også lading generelt, Hma viser jo til en tabell i linken, da får man muligens dobbelt med ladestyrke (x2) utifra tabellen?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Griffel

Sitat fra: Philippo10 på lørdag 01. november 2014, klokken 19:59
Sitat fra: Muffinman på mandag 20. oktober 2014, klokken 18:52
Sitat fra: Philippo10 på mandag 20. oktober 2014, klokken 17:37
Huseier sier at han kan gi meg 16A/230V, da får man ca 35 km/t?
Nei. Da får man reelt 15-16 km/t på denne årstiden.

Har dobbelt lader noen innvirkning? Tenker også lading generelt, Hma viser jo til en tabell i linken, da får man muligens dobbelt med ladestyrke (x2) utifra tabellen?
Nei. 16A er 16A og ca 3,6kW uansett om en har dobbeltlader.
Ved 230V blir ladehastighet og strømstyrke tilfeldigvis omtrent likt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ew

Sørg forøvrig for å få satt opp en blå CEE-plugg, slik at du kan bruke det blå adapteret. Først da kan du trekke fulle 16A fra kursen (på korrekt vis).
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Øyvind.h

Sitat fra: Griffel på lørdag 01. november 2014, klokken 20:12
Sitat fra: Philippo10 på lørdag 01. november 2014, klokken 19:59
Sitat fra: Muffinman på mandag 20. oktober 2014, klokken 18:52
Sitat fra: Philippo10 på mandag 20. oktober 2014, klokken 17:37
Huseier sier at han kan gi meg 16A/230V, da får man ca 35 km/t?
Nei. Da får man reelt 15-16 km/t på denne årstiden.

Har dobbelt lader noen innvirkning? Tenker også lading generelt, Hma viser jo til en tabell i linken, da får man muligens dobbelt med ladestyrke (x2) utifra tabellen?
Nei. 16A er 16A og ca 3,6kW uansett om en har dobbeltlader.
Ved 230V blir ladehastighet og strømstyrke tilfeldigvis omtrent likt.
Bortsett fra ved lading fra type 2 uttak. Da får man med enkeltlader ikke mer enn 16a fra et 32a 230v uttak.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Philippo10

Skal si ifra til huseier om CEE plugg, høres fornuftig ut.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Griffel

#101
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 01. november 2014, klokken 20:37
Sitat fra: Griffel på lørdag 01. november 2014, klokken 20:12
Sitat fra: Philippo10 på lørdag 01. november 2014, klokken 19:59
Sitat fra: Muffinman på mandag 20. oktober 2014, klokken 18:52
Sitat fra: Philippo10 på mandag 20. oktober 2014, klokken 17:37
Huseier sier at han kan gi meg 16A/230V, da får man ca 35 km/t?
Nei. Da får man reelt 15-16 km/t på denne årstiden.

Har dobbelt lader noen innvirkning? Tenker også lading generelt, Hma viser jo til en tabell i linken, da får man muligens dobbelt med ladestyrke (x2) utifra tabellen?
Nei. 16A er 16A og ca 3,6kW uansett om en har dobbeltlader.
Ved 230V blir ladehastighet og strømstyrke tilfeldigvis omtrent likt.
Bortsett fra ved lading fra type 2 uttak. Da får man med enkeltlader ikke mer enn 16aA fra et 32aA 230vV uttak.
Nokså irrelevant i forhold til det det var spørsmål om, men dette er selvfølgelig helt generelt.
Det som betyr noe er ladestrømmen og ikke ladepunktetes strømstyrke.
Det er jo langt fra uvanlig at en lader med lavere verdier enn punktets nominelle verdi avhengig av laders egenskaper. Lader en noe høyere ryker sikringen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Kallagtunet

Ligger ikke denne tråden på feil del av forumet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA