Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukte Leaf-batteri ?

Startet av Brorson, fredag 05. september 2014, klokken 00:11

« forrige - neste »

Brorson

Hva type ladning kan jeg få max ladning ut av på stolpe uten hurtiglading.
Bilen tar 40A men mine ladere går bare på 10 a og 24a, hva bør jeg bruke for å få Max lading da på laddestasjonene??

Electrix

De stolpene med høyest kapasitet er Mode3 Type2 med 1x32A (7,4kW), og 3x32A (22kW) også kalt semihurtig. Over det tror jeg det er krav til fast tilkoblet kabel på stasjonen, da er det gjerne 3x63A.

Men jeg tror det er umulig å svare sikkert på det spørsmålet uten noe mer info, hvilken vil er det du har med 40A lader?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Brorson

Det er en Rav4/Tesla , jeg har ingen lader på 40a, har 2 ladere en som bare kan ta  10a og en stillbar Nissan Leaf lader til 24A Det fungere bra hjemme.
Men skal jeg ha rasker lading langs veien hva bør jeg skaffe meg lader da?

emil

Er vel enfase Type1 kontakt på den bilen, så en 32A Type2-Type1 kabel for å bruke Mode3 stolper er den beste løsningen hvis det finnes godt med Type2 stolper i de aktuelle områdene.

Alternativt er portabel/semiportabel 32A ladestasjon med industrikontakt.

Skal du ha noe mer enn 32A må du vel med fast montert og snill søknad til nettleverandør.

Brorson

Type 3 12a Toyota lader er den som følger bilen.
Har bare 1 fas 16 amp, i huset men kan få ut 32a??
Har 400 16a på hytta i Sverige men må sjekke om det er 1eller 3fas.
Den andre laderen jeg har til denne bilen er da Leaf laderen som er tilpasset rave,n
Men Leaf laderen jeg har til min 2012 Leaf passer ikke på denne?
Når det 40 a lader i bilen, fungerer det ikke bare med kabel og rette kontakter på laddestasjonene?

emil

Har du noe bilde av kontaktene?

Hvis det ikke er Type1 (J1772) eller Type2 (mennekes) så blir det en utfordring med å få tak i ladekabler. Vil uansett tippe at det eventuellt kun er kontakten som er forskjellig og kommunikasjonen mellom EVSE (kladd) og bil er som på andre elbiler. Alternativet da er kanskje en kabel med riktig håndtak bestillt fra USA og 32A "byggesettet" som en av brukerene her selger.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA