Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla tire repair kit

Startet av fonberg, torsdag 04. september 2014, klokken 22:04

« forrige - neste »

fonberg

Det virker som mange har fått bekreftet at Tesla planlegger å erstatte nåværende UMC med en ny forbedret utgave. Så da blir spørsmålet: hvilke egenskaper og funksjoner ønsker vi at den nye UMC-en skal ha? Jeg for min del har følgende ønsker:

-minst samme kabellengde som nåværende UMC (jeg har fire meter lang Mennekes og synes den er for kort)
-kompatibel med dagens offentlige schuko-ladebokser
-kompatibel med rød og blå plugg (som dagens UMC)
-minst like god værtetting som Mennekes sin kabel
-"kladd" ikke tyngre/større enn på dagens UMC; helst bør den være mindre mtp. plasseringsvennlighet
-kladd plasseres minst 1,8 meter fra schuko-støpsel, så man slipper tilfeller der kladden henger etter kontakten
-garantert stabil ladefunksjon ned til minst -30 grader celsius

Noen som har andre/flere ønsker?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

turfsurf

Sitat fra: fonberg på torsdag 21. august 2014, klokken 10:23
-kompatibel med dagens offentlige schuko-ladebokser

Dette har de allerede fikset med det nye adapteret.

Sitat fra: fonberg på torsdag 21. august 2014, klokken 10:23
-kladd plasseres minst 1,8 meter fra schuko-støpsel, så man slipper tilfeller der kladden henger etter kontakten

Dette ønsker jeg ikke, for da blir den bare liggende på bakken i alskens dritt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

cra

En mindre kladd er i grunn det eneste jeg kan komme på. Og sånn sett burde "adapterblokka" være mer enn stor nok til å huse det som trengs?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cairnz

synes dagens UMC er helt grei, hvis de bare fikser at den dør på seg for de som sliter med det.
Elbilist

RaBalder


  • Den bør tåle fuktighet litt bedre.
  • Og at den kan brukes også i kulde.
  • Knappen som åpner ladeluken er kjekk å ha, men den må fungere hver gang.

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

OleJA

Først og fremst at den alltid virker, inkl 'åpneknapp'.

Så hadde det vært veldig kjekt om de hadde fått til å støtte 3fase, 32A IT nett, men der ligger vel trolig begrensingen andre steder enn i selv UMC'en.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

pagal

#8
@ turfsurf
"Kladd" m kapasitet 32A. Adapter kompatibelt m rød 32A 400V CEE kontakt =22Kw
http://u.jimdo.com/www63/o/s58a2950c59f7e0f8/img/i3c64905f659d94ef/1404558285/std/image.jpg

8.5 cm hoch, 12.5 cm breit, 26.5 cm lang
Early CHAdeMO adapter Jæren

BMW850

Sitat fra: OleJA på torsdag 21. august 2014, klokken 11:29
Først og fremst at den alltid virker, inkl 'åpneknapp'.

Så hadde det vært veldig kjekt om de hadde fått til å støtte 3fase, 32A IT nett, men der ligger vel trolig begrensingen andre steder enn i selv UMC'en.

Det er vel at "åpne" knappen sluttet å fungere for de fleste som er hovedgrunnen til at de kommer med ny type tror jeg.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Brede

9 måneder uten ett feilskjær av vår UMC, men den har så langt ikke vært i nærheten av fukt eller ekstrem kulde.

En mindre/lettere kladd hadde helt klart gjort seg, og iallefall en løsning som hadde gjort den letter å henge opp for å avlaste kontakten.

cairnz

Sitat fra: pagal på torsdag 21. august 2014, klokken 11:14
Kompatibel m rød 32A

Det ville medført langt større og mer uhåndterbar kladd og ledning.. helt greit at den holder seg til 11kW, og la type2 håndtere 22kW.
Elbilist

OddB

Det er forhåpentligvis altfor sent å komme med ønsker....:P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

TeslaK

Har sendt forslag til Tesla om å lage et Type 2 adapter slik at man kan slippe å ha med Type 2 kabel hvis man kun har enkeltlader. Den bør også fungere med 32A enfase og splitte strømmen i 2x16A slik som det blå adapteret.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

fredag


  • 22kW-lading med rød cee32
  • Adaptere også til blå cee16, rød cee32, 32A IT 3-fase-industrikontakt.
  • Termo-føler i adapterne som setter ned ladehastigheten eller kutter strømmen ved for høy temperatur
  • UMC må fungere også når den er kald.
  • Vanntett/regntett.
Type2-adapter eller type3c-adapter til UMC tror jeg er ulovlig i mange land. En type2-kabel skal ikke skjøtes.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA