Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla tire repair kit

Startet av fonberg, torsdag 04. september 2014, klokken 22:04

« forrige - neste »

jkirkebo

22kW UMC blir for tung og uhåndterlig til daglig bruk for min smak. Har en 22kW mobil kabel og den har MYE tykkere og stivere kabel enn UMC har.

Type 2 adapter blir nok vanskelig, da blir det to sett med elektronikk i serie. Elektronikken som sitter i "kladden" på UMC er bygget inn i Type 2 stolpene.

Egentlig ønsker jeg meg ingen endringer i funksjon, bare en mer stabil kabel som alltid virker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Hvis jeg forstår spec-en på juice booster 1 som pagal linker til over her har den nettopp det, type-2 adapter i begge ender som alternativ. Ganske genialt, og teknisk sett ikke noe problem i det hele tatt.

Jeg lager en lignende sak, der jeg har type-2 socket på kladden, sånn at jeg kan bruke type2-kabelen min med den. Veldig unødvendig å ha med dobbelt opp av dette siste trinnet, som mn må med tethered kabel.

cra

Sitat fra: TeslaK på torsdag 21. august 2014, klokken 18:00
Har sendt forslag til Tesla om å lage et Type 2 adapter slik at man kan slippe å ha med Type 2 kabel hvis man

Åh, det hadde vært najs! Glimrende ide! Kanskje jeg skal sende inn en forespørsel om tilsvarende jeg og.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

#18
Sitat fra: cra på torsdag 21. august 2014, klokken 20:23
Sitat fra: TeslaK på torsdag 21. august 2014, klokken 18:00
Har sendt forslag til Tesla om å lage et Type 2 adapter slik at man kan slippe å ha med Type 2 kabel hvis man

Åh, det hadde vært najs! Glimrende ide! Kanskje jeg skal sende inn en forespørsel om tilsvarende jeg og.
Går ut fra at dette var ment som en spøk. ;)

Sitat fra: petersv på torsdag 21. august 2014, klokken 20:13
Hvis jeg forstår spec-en på juice booster 1 som pagal linker til over her har den nettopp det, type-2 adapter i begge ender som alternativ. Ganske genialt, og teknisk sett ikke noe problem i det hele tatt.

Jeg lager en lignende sak, der jeg har type-2 socket på kladden, sånn at jeg kan bruke type2-kabelen min med den. Veldig unødvendig å ha med dobbelt opp av dette siste trinnet, som mn må med tethered kabel.
Dette er derimot en mulighet. UMC med med type 2 stikk på utgangen (istedet for en fast tilkoblet kabel) slik at type2 kablen kan brukes direkte i slike ladestasjoner eller eller via kladden der en må bruke UMC.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: Griffel på torsdag 21. august 2014, klokken 20:28
Sitat fra: cra på torsdag 21. august 2014, klokken 20:23
Sitat fra: TeslaK på torsdag 21. august 2014, klokken 18:00
Har sendt forslag til Tesla om å lage et Type 2 adapter slik at man kan slippe å ha med Type 2 kabel hvis man
Åh, det hadde vært najs! Glimrende ide! Kanskje jeg skal sende inn en forespørsel om tilsvarende jeg og.
Går ut fra at dette var ment som en spøk. ;)

Egentlig ikke? (Med mindre det innebærer noe helt umulig som jeg ikek har tenkt over. I så fall var det en spøk. ;))

Jeg har ikke tenkt gjennom saken, men å kunne ha en Type2-adapter å plugge på UMC høres ut som en meget letvindt løsning i stedet for å ha med seg enda flere meter med kabel. Jeg har ikke Type2-kabel enda, og om det var mulig å bruke en knott på UMC i stedet så betyr det et noen hg ekstra vekt, i stedet for kg, for ikke å snakke om plassen man sparer. Men for all del; det kan for alt jeg vet være omtrent like genialt som å sette en dynamo på hjula og kjøre gratis for alltid. Jeg har som sagt ikke regna på det, men ble ivrig etter å få en lettvindt løsning. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Bør vel ikke være umulig det. Men man må bypasse kladden på et vis. Manuelt eller automatisk, hva vet jeg, men umulig kan det vel ikke være.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA