Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Dexter

Da har en mentalt tilbakestående idiot stjålet overgangen min. Håper den smelter seg fast.
Bilen hadde ikke rukket å lade seg helt opp engang.

Igjen en drøss med teslaer som ikke lader.

Og en haug med schuko kontakter ledige.

AmocoCadiz

Sitat fra: Dexter på torsdag 29. september 2016, klokken 23:08
Da har en mentalt tilbakestående idiot stjålet overgangen min. Håper den smelter seg fast.
Bilen hadde ikke rukket å lade seg helt opp engang.

Igjen en drøss med teslaer som ikke lader.

Og en haug med schuko kontakter ledige.
Triste greier, hvor var det tyveri av ladekabel?

Dexter


Rio

Sjekk om det er lov å bruke det, eller om Europark har fjernet den.

Eller sjekk om en av nabobilene har din!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Dexter

De 2 bilene ved siden av hadde lik overgang.

Dessverre ikke merket.

Utrolig hva folk gjør for en skarve hundrings.

jkirkebo

Sitat fra: Dexter på torsdag 29. september 2016, klokken 23:08
Da har en mentalt tilbakestående idiot stjålet overgangen min. Håper den smelter seg fast.
Bilen hadde ikke rukket å lade seg helt opp engang.

Igjen en drøss med teslaer som ikke lader.

Og en haug med schuko kontakter ledige.

Det var vel en annen som trengte lading som stjal den tenker jeg. Det kan du fikse ved å smelte inn (med f.eks loddebolt) bilnummer i overgangen. Da kan du se på alle andre på rekka at de ikke har stjålet din.

For Teslaer anbefaler jeg heller overgang til rødt adapter og ikke schuko.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

zbk

Mindre umiddelbart nyttig for andre om det ikke er schuko i enden, så kanskje mindre sjanse for tyveri.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: zbk på fredag 30. september 2016, klokken 14:20
Mindre umiddelbart nyttig for andre om det ikke er schuko i enden, så kanskje mindre sjanse for tyveri.

Det var det jeg tenkte på ja. Samt at 16A kanskje kan være greit andre steder man trenger samme CEE-overgang. Noen flyr også ut og tilbake på samme dag.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

65lars

 :)
Tja, kanskje en liten digresjon her fra "Å parkere på ladeplass uten å lade" - men for meg, er dette veldig bra og nyttig informasjon, siden jeg har lært noe nytt, igjen!
(Og ja - jeg tatoverte inn skilt-nr på lade pistolen, farget det i rødt   :) )

Bør vel få meg en CEE tio Schuko...
Trilling, bestilt KIA

Sirup

#894
Kom ut for mange wattnisser i Bergen i dag. Både på IKEA og i Bygarasjen er det behov for voksenopplæring, det er stadig folk som ikke skjønner hva en ladeplass er for noe.

Første bilen er en dieselbil som står på ladeplass på IKEA, denne bilen var utstyrt med handikap-bevis, så han burde absolutt vite hvor irriterende det er når dedikerte plasser er tatt av personer som gir blaffen. Andre bildet er en e-Golf parkert på ladeplass uten å være tilkoblet. Når vi kom tok vi siste ladeplass.

De tre siste bildene er tatt på de nye ladeplassene i Bygarasjen, det viser seg at mange med elbil ikke har forstått at man kan parkere på hvilken som helst annen plass om man ikke ønsker å lade. Disse wattnissene betaler faktisk ekstra for å stå på disse plassene, men benytter ikke tjenesten som de betaler ekstra for...













VW e-Golf
Tesla Model X75

Orbit

Samme problemet i Oslo. En av de største elbilparkeringene er ved Aker brygge. De gangene jeg har vært forbi der på dagtid i det siste er det fullt, men under halvparten som lader.... Årsaken er jo klar; det er vanskelig å finne andre alternativer i området enn dyre parkeringshus.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55


pudderjagar

Såvidt eg har høyrt så deler dei ut parkeringsgebyr når ein ikkje lader på ladeplass på Gardermoen.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Dexter


Sirup

Helt fullt på ladeplassene på IKEA i går, og denne bilen opptok en av dem i flere timer uten å være tilkoblet.
Var flere elbilister som irriterte seg. Fikk kjeft av en når jeg tok bildet, for hun trodde det var min bil, og hun trengte lading. Etter at bildet var tatt, var det noen som hadde lagt lapp på ruten.
Når vi gikk, så var eierne av bilen der så jeg prøvde å forklare dem problemet med å oppta ladeplass uten å lade, men vet ikke om jeg nådde fram.

VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA