Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Olee

Hvis laderen avslutter ladingen, enten ved 100% eller ved feil f.eks, så låses den opp og man slipper å bruke brikken. Iallefall de gangene det har hendt meg med Leafen...

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på søndag 22. november 2015, klokken 17:19
Sitat fra: Rio på lørdag 21. november 2015, klokken 22:31
For å løsne en CHAdeMO-kontakt må man trykke inn en knapp, og det bryter strømmen.

Så hvis ein chademo bil er ferdig og sjåføren ikke er å sjå så kan ein kobble fra trygt og starte lading på neste bil. Men på ein del ladarar må ein avslutte med ladebrikka. Fungerer det da eller er ladaren fremdeles låst?

DBT-laderne utenfor Kiwi-butikkene låser selv opp kontakten når lading er ferdig. Da kan nestemann selv ta den ut og selv lade så lenge kabelen rekker over til nabobilen, om eier ikke er i nærheten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

evole

Jeg ble stående i ladekø ved Marienlyst (Drammen) tidligere i uka. En forlatt og ferdigladet Nissan Leaf fullpakket med reklame for turoperatøren Berg-Hansen blokkerte den ene laderen samtidig som en annen Leaf ble stående å lade nærmere 50 minutter på den andre laderen. Resultatet var fem biler i ladekø.

Det gikk helt greit å koble fra Chademo-kabelen til den ferdigladede og forlatte bilen, men verken Chademo- eller CCS-kabelen var lang nok til at andre biler kunne lade.

Jeg rakk å ferdiglade før sjåføren fra Berg-Hansen var tilbake...

Cirrisky

Så med chademo funker det fint. Noen som vet om samme gjelder med combo f.eks golf?

Rio

e-Golf slipper ikke kabelen før man truer med vold og høye spenninger! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

EL-Erik

SMS "regnr EL*****" til 2282
Da får du svar om hvem bilen er registrert på, ett kjapt søk mot 1881.no eller tilsvarende tjeneste så har du telefonnummer til eier... :)
Koster 3 kr pr søk, men det kan være verdt det hvis du MÅ lade... :)
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

Rio

Det er et godt tips, men funker ofte ikke bra for firmabiler eller leasingbiler.

Det sagt, jeg fikk fjernet en rørleggerbil ved å ringe firmaets eier hjemme på søndag kveld for noen uker siden!

Funket bra det! :D
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Dexter

Argh.

Først idrettspark på jessheim. Toyota ave siste stod på lade plass.

Kom på jessheim storsenter, stod en leaf på eneste elbil lade plass i nye produkter hus. Og ladet selvfølgelig ikke.

Panduck

Sitat fra: Dexter på lørdag 05. desember 2015, klokken 20:41
Kom på jessheim storsenter, stod en leaf på eneste elbil lade plass i nye produkter hus. Og ladet selvfølgelig ikke.

Litt urelatert, men Jessheim storsenter er en total tragedie når det gjelder ladeplasser for elbil. Med så mange elbiler i det området er det merkelig at de ikke får satt opp noen sikkelige ladepunkter.

Dexter

Helt tragisk ja.

2 i gamle p-hus schuko. Men er vel bare buddy som får parkert.


Sirup

 

Utrolig irriterende når man er nesten tom for strøm....
VW e-Golf
Tesla Model X75

Mazzbot

Søk opp bil nummeret og finn mobilnr hans , ring og be han fjerne diesel kjerra si :) !! Burde fått bot for sånn oppførsel ! Samme som å stå på handikapp..
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Sirup

Sitat fra: Sven-E på lørdag 26. desember 2015, klokken 19:43
Denne skjønte jeg ikke.
Det står en Leaf på ladeplassen og lader. - Hva er galt med det?
Plassen ved siden av ser ikke ut som er ladeplass.

Leafen står helt korrekt, Diesel-Toyotaen opptar den andre ladeplassen.
VW e-Golf
Tesla Model X75

ZOE

Jeg hadde tolket det skiltet som at det gjelder der leafen står, både ordlyd og plassering tilsier jo det

Ingeniøren

Sitat fra: ZOE på lørdag 02. januar 2016, klokken 21:07
Jeg hadde tolket det skiltet som at det gjelder der leafen står, både ordlyd og plassering tilsier jo det

Enig. Dårlig skilting med mindre det er noe vi ikke ser....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA