Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Kim Morten

Er ikke disse lappene til Norsk elbilforening helt geniale da? Legg under viskeren, folk ser den og må fjerne den. Den etterlater ikke spor i ruten.

Jeg må innrømme at jeg ville blitt mer irritert enn vennligsinnet hvis jeg må stoppe for å vaske ruten hver gang en annen bestemmer seg for å påpeke hvor dum jeg er..

PS: Jeg gjør selvfølgelig aldri noe galt :)
Sort E-Golf
Oslo

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

AmocoCadiz

#677
Opplevde en elbilist som ble utsatt for en annen ladeplass parkeringsproblematikk, bil foran og bak i rekken har begge prestert å parkere ca 1 cm fra den fortvilte Leaf eieren. Hva tenker man når man parkerer inn andre biler slik, ( Ja Leafen ladet på ladeplassen, men fikk knapt ut ladekabelen foran) og hva gjør man for å komme seg hjem? Kan viking trekke ut bilen (ugunstig) eller må man bestill kran...?

boxer72

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Powerflux

I et tilfelle som dette hadde jeg nok vært svært glad for at jeg har montert hengerfeste på Leafen........
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

OlavEmil

Det var då ein frykteleg kort parkeringsplass. Berekna for Think og Buddy?

Ville vore freista til å høyre med dei som tauar feilparkerte bilar (Falck / Viking?) om dei kunne taua bilen som sto bak, som står over stripa og sperrar inne Leafen. Men om alle plassane er like korte, står han vel så midt inne i lomma si som han kan.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Rio

I slike tilfeller må man enten ringe bileieren selv, eller (i Oslo) ringe Bymiljøetatens døgnåpne vaktsentral, og be dem ringe en av bileierene og be dem flytte bilen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

K S

Det er jo to små Teslaer som har sperret inne Leafen. Den ene er forøvrig Taxi, er vel bare å bestille Taxi? Så må dusten flytte bilen

AmocoCadiz

Er vel normal størrelse parkeringsplasser, sannsynligvis noen av de mest ettertraktede og brukte ved Rådhuset i Oslo, ikke opplevd problem å parkere OG LADE der siste år.

Bil bak lader heller ikke (sef) , men selv om man lader er det akseptabelt overfor andre medbilister å trykke inn bilen der i en ladeplass (selv om man lader) uten å sikre tilstrekkelig manøverplass for intilliggende bil??? Dette må vel være definert i feks veitrafikkloven e.l.?

Vedkommende Leaf ble rammet hardt av konsekvensene ved denne idiotiske parkeringen med mange alvorlige følgeproblem bl.a. av ikke å rekke flyavgang med mer, hvem tar erstattningen for dette?

Rio

Parkeringsplassene i Roald Amundsensgate foran Rådhuset i Oslo er ekstremt små (mulig de har rettet på det nå), og det var ikke engang plass til en Leaf etter en annen der.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

AmocoCadiz

Vil påstå at de har vanlig størrelse for mange ladeplasser og også vanlige parkeringsplasser i Oslo (dog har flere steder et halvmeters område mellom annenhver plass) , men spørsmålet var om det er greit å parkere enhver størrelse bil uten noen hensyn til allerede parkert bil på ladeplass. Hvis man åpenbart ikke trenger lading heller mener jeg det er uakseptabelt uansett ev. lovlighet.
Men som flere har påpekt i det siste har tydeligvis hensynet mellom elbileiere synket proposjonalt med elbil salget...

Rio

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 11. oktober 2015, klokken 21:29
Vil påstå at de har vanlig størrelse for mange ladeplasser og også vanlige parkeringsplasser i Oslo (dog har flere steder et halvmeters område mellom annenhver plass) , men spørsmålet var om det er greit å parkere enhver størrelse bil uten noen hensyn til allerede parkert bil på ladeplass. Hvis man åpenbart ikke trenger lading heller mener jeg det er uakseptabelt uansett ev. lovlighet.
Men som flere har påpekt i det siste har tydeligvis hensynet mellom elbileiere synket proposjonalt med elbil salget...

Jeg bor et sted med flere "gamle" (før 2009) elbiler, og eierne av dem er overhodet ikke bedre til å parkere/lade enn nye elbileiere, dessverre.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

kennethdelbekk

Nå har jeg vært på Norges Varemesse idag og der er det grei tilgang til ladeplasser, MEN det er mange elbiler som parkerer på disse plassene uten å lade eller ha noe behov for å stå der- ikke er det gratis heller.. så hvorfor? 
fant den samme trenden på Ikea furuset, elbiler som opptar plasser uten å lade..
Fantastisk irriterende!- What to do?
Fenstad
2014 Modell S85
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

Tranquil

Var på Aker Brygge til lunsj i går og kjente det kokte litt i toppen...
Alle ladeplassene var okkupert men bestemte meg for å vente noen minutter.
Benyttet tiden til å rusle bortover plassen og fant ti (!) biler som ikke ladet.
Heldig vis er det litt "gjennomtrekk" på plassen der så det varte ikke lenge før det ble en ledig plass men at så mange (brorparten Tesla (og nei; jeg er ikke Teslahater)) stiller seg der uten å lade er frustrerende.
Utfordringen der er at det ikke er offentlige plasser i umiddelbar nærhet så kanskje Q-park kunne vist seg fra sin beste side og la elbiler parkere gratis på plassen ved siden av?
Startet med El-Saxo som fikk et kort liv...
C-Zero til kona og eNV-200 som jobbebil.

Olemann

Har samme observasjon selv.  Her tror jeg mange bruker plassen som gratis jobb-parkering.  Få på plass krav om lading og også betaling, det ville hjulpet. 
Ellers har jeg gitt opp kampen for respekt for at ladeplass ikke er parkeringsplass.  Holdt på et par år med å legge ut foldere, men har gitt opp.  Tror elbil nå handler 95% om meg først, kjappest og billigst.  Kulturen fra den gang der man frøs seg fram i en stygg, kald, treg og usikker bil er borte, nå er det erstattet av kjekt å ikke betale avgifter og komme fort fram og parkere gratis.......Sånn er det, og lite å gjøre med tror jeg.

Sitat fra: Tranquil på lørdag 07. november 2015, klokken 11:06
Var på Aker Brygge til lunsj i går og kjente det kokte litt i toppen...
Alle ladeplassene var okkupert men bestemte meg for å vente noen minutter.
Benyttet tiden til å rusle bortover plassen og fant ti (!) biler som ikke ladet.
Heldig vis er det litt "gjennomtrekk" på plassen der så det varte ikke lenge før det ble en ledig plass men at så mange (brorparten Tesla (og nei; jeg er ikke Teslahater)) stiller seg der uten å lade er frustrerende.
Utfordringen der er at det ikke er offentlige plasser i umiddelbar nærhet så kanskje Q-park kunne vist seg fra sin beste side og la elbiler parkere gratis på plassen ved siden av?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA