Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Olemann

Synes dette problemet bare blir verre og verre.  La før lapper på de som gjorde det, men har gitt opp.
Virker som det er selve elbil-kulturen som er gått i oppløsning - fra fellesskap og miljø til "meg først".

Og kanskje ikke så rart; det kostet å kjøre Reva og Buddy, kaldt, trafikkfarlig, tregt i bakker, stygge å se på osv.  Nå koster det ikke lenger noe, og dermed handler de elbil som ikke har annen motivasjon enn "meg først"...

Kanskje man bør stoppe alle elbil-fordelene til det kommer en ny type bil som er stygg, treg, kald etc, slik at den bare kjøpes av entusiastene? :)

Panduck

Sitat fra: Olemann på søndag 30. august 2015, klokken 10:03
Synes dette problemet bare blir verre og verre.  La før lapper på de som gjorde det, men har gitt opp.
Virker som det er selve elbil-kulturen som er gått i oppløsning - fra fellesskap og miljø til "meg først".

Mathallen har fint opplegg. Ingen ladeplikt. Du bare betaler mer for å stå der laderene er. Det må nok bli noe slikt etterhvert. Desverre...

lifern

Selv om det er skilt der det står parkering for ladende biler så er det ufattelig mange som ikke bryr seg.
En vakker dag gjør jeg sikkert noe jeg ikke burde.
SVART EUROLEAF 2013

Dexter

Kanskje de bare er litt tilbakestående og tror det er trådløs lading.  ;D

Jeg kommer til å parkere folk inne hvis jeg må ha strøm.

Olee

Sitat fra: Dexter på søndag 30. august 2015, klokken 20:50
Kanskje de bare er litt tilbakestående og tror det er trådløs lading.  ;D
Hahaha, ja kanskje det!  8)

kos

Sitat fra: Olemann på søndag 30. august 2015, klokken 10:03
Synes dette problemet bare blir verre og verre.  La før lapper på de som gjorde det, men har gitt opp.
Virker som det er selve elbil-kulturen som er gått i oppløsning - fra fellesskap og miljø til "meg først".

Og kanskje ikke så rart; det kostet å kjøre Reva og Buddy, kaldt, trafikkfarlig, tregt i bakker, stygge å se på osv.  Nå koster det ikke lenger noe, og dermed handler de elbil som ikke har annen motivasjon enn "meg først"...

Kanskje man bør stoppe alle elbil-fordelene til det kommer en ny type bil som er stygg, treg, kald etc, slik at den bare kjøpes av entusiastene? :)

Det blir med elbilen som med båtfolket og fjellfolket - der man fant fellesskap og høflighet - ser man egoisme og ukultur - samtidig så er statistikken på ulykker stigende. Når alle skal ut i båt og alle skulle opp på fjellet og lommeboka er full og hodet tomt så blir det slik. Slik blir det også med elbilen når den blir allemannseie.

Og da kommer regulering - politi og forskrifter. Så vi får kose oss så lenge det varer - jeg seiler langt til havs og går på de høyeste topper, der møter du fortsatt høflighet og fellesskap  - men i trafikken får vi bare følge med. Der er konklusjonen enkelt - friheten og godene kommer det bare til å bli mindre av.

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

MortenRA

Sitat fra: bruisepristine på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:11
http://www.osloby.no/nyheter/Irettesetter-egoistiske-elbileiere-8183499.html

Disse klistremerkene skulle jeg gjerne hatt liggende i bilen, minus skrivefeil.
Føyer meg i rekka her! Men det å kjøre ut haugevis av disse på klistremerke blir fort dyrt ser jeg for meg...  :-\
Tesla Model S 75D - Soon to come

AppleKnocker

Lapp på ruta har nok først og fremst en gunstig effekt på den som klistrer den opp. 50-60 000 elbil eiere lar seg ikke omvende til "korrekt" elbilkultur på denne måten. Tror nok vi må innse at entusiastepoken er forbi, og at klare regler med offisiell håndheving er det som gjelder. Private initiativ som lapper på ruta og å parkere folk inne tror jeg egentlig provoserer og polariserer mer enn det gjør noen som helst nytte.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

tutti

Jeg tror de som får et slikt klistremerke kommer til å huske det etterpå. Bra tiltak!

Elmo

#655
Som det står i artikkelen så er det nok mange som ikke vet at man kan parkere gratis på alle kommunale plasser, så det burde stå som en PS nederst på lappen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Beckern

Veldig så pessimistisk mange er på elbilistenes vegne.
Jeg synes man skal kjempe for å beholde en positiv fellesskapsfølelse, og fortsette med klistrelapper.
I MC-miljøet (som i oss vanlige motorsyklister) så synes jeg fortsatt man merker en stor grad av fellesskap og godvilje blant sine medsyklister. Det er ingen grunn til at man ikke skal kunne beholde det også blant elbilister.
Såklart er ikke alle på nett og på forum men de fleste får budskapet etter hvert. Enten på den ene eller andre måten.
Så fortsett med klistrelapper evt med sterkere lapper og sterkere lim dersom det ikke hjelper de første gangene.
Etter hvert som frontruta tapetserers med lapper så kommer det nok en reaksjon enten fører blond eller busemann :)

bruisepristine

#657
Var på ikea furuset ved åpning lørdag, nye fine ladeplasser - siden jeg var der sist :) Da jeg dro etter en times tid stod der en i3 og opptok ladeplass uten å lade (...) med et hav av ledige vanlige p-plasser mye nærmere inngangen. Som elbilist kan jeg ikke tenke meg noe mer egoistisk og provoserende enn dette.



I ly av http://www.osloby.no/nyheter/Irettesetter-egoistiske-elbileiere-8183499.html har jeg nå sendt forespørsel til en rekke klistremerkemakere og spurt hvorvidt de har klistremerker som etterlater seg ekstra mye limrester på glass/vinduer. Og i motsetning til slik det er vist i artikkelen, med klistremerke på sideruten, kommer jeg til å klaske mine midt i synsfeltet til bilfører i frontrute til de elbiler jeg måtte komme over som parkerer på ladeplasser uten å lade. God fornøyelse og ikke glem ladekabel neste gang  8)
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Powerflux

Bestill en god haug med en gang! Det mangler ikke på kjøtthuer der ute.
Endelig noen som tar opp kampen mot idiotiet, støtter dette 100%
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Rio

Det er selvsagt kriminelt å utøve hærverk (lim på ruten er også trafikkfarlig), fordi om man er uenig i hvordan folk parkerer.

Skriv gjerne en lapp, men ikke bedriv hærverk med lim.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA