Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Dexter

er som regel teslaer og leaf som parkerer uten å lade. har jeg merket meg.

emil

Sitat fra: Dexter på tirsdag 07. juli 2015, klokken 20:13
er som regel teslaer og leaf som parkerer uten å lade. har jeg merket meg.

Sett utifra at det har vært overvekt av Tesla og Leaf på markedet er ikke det veldig unaturlig. Her i byen har det derimot vært en kraftig overvekt av ikke-ladende Zoe. Ekstra ille blir det når man tar antallet registrerte biler med i beregningen.

I det store og det hele er Leafene flinke her i byen, et par Tesla-eiere er fortsatt idioter selv om noen av de har skjerpet seg etter en liten samtale. e-Golf begynner også å ta seg opp på statistikken over ikke-ladende biler. Eneste jeg ennå ikke har sett feilparkert på ladeplass av de vanlige elbilene er vel MB-B.

Oyvindso

Fortum plasserere masser av ladepunkter i Østfold om dagen (hurra) og Askim kommune skilter plassene sine med "Ladende motorvogn" (dobbelt hurra)

TS

Sitat fra: Dexter på tirsdag 07. juli 2015, klokken 20:13
er som regel teslaer og leaf som parkerer uten å lade. har jeg merket meg.

En meget intelligent observasjon....  ::)

Hmmm. jeg har merket meg at det er Think, trilling og andre småbiler som er verst...

I går koblet jeg meg til en av de Type2 boksene på de to elbilplassene utendørs på Alnabru senter.  Iløpet av 2 timer observerte jeg følgende på andre plassen:
1. eGolf - ikke tilkoblet
2.eUP - ikke tilkoblet
3. eGolf - ikke tilkoblet.

Kanskje drittsekkene har byttet ut Teslaen med VW....eller at de tok konebilen pga trange p plasser... ???
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Dexter


Elmo

Sitat fra: ElJohn på mandag 06. juli 2015, klokken 10:41
Jeg jobber for min del rett ved Hammersborg Torg. .....Den ene Teslaen (burgunderrød) som står der, står der hver eneste dag, på samme plassen, hele dagen!

Har det ikke blitt 3-timers parkering der nylig??  Da er det vel bare å få  rette vedkommende til å skrive bot
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

emil

Sabla godt å se en elbil med gul lapp under vindusviskeren i dag.

Nå var den riktignok tilkoblet med ladekabel, men den var parkert i 16-tiden i går ettermiddag, sto der rett etter 8 i dag morges og da jeg flyttet min fulladete bil ca 12 sto den der fortsatt, men med et lite gebyr som bonus. Når man står 20+ timer på plass med 10t begrensning synes jeg det er helt greit.

Men hvis 20t var nødvendig for fullading, bilen skulle videre til sted uten supercharger og et par andre omstendigheter kan det være at bilens eier synes det var verd 300kr.

ElJohn

Sitat fra: Elmo på onsdag 08. juli 2015, klokken 13:22

Har det ikke blitt 3-timers parkering der nylig??  Da er det vel bare å få  rette vedkommende til å skrive bot

Jo, det stemmer. 3 timer på ladeplass og 2 timer på de andre plassene.

Har riktignok pratet med flere av parkeringsbetjentene som tusler i området, og Oslo kommune har så fokus på bruk av el-biler at de normalt sett ikke rører dem selv om de står hele dagen.
En ting er parkeringsplassene, men jeg mener at de på sikt er tjent med å "patruljere" ladeplassene da det virker mot sin hensikt når et utvalg faste biler beslaglegger ladeplassene på regelmessig basis.

En annen ting er jo medmenneskelighet og fellesskapstankegang... Men menneskelig adferd blir jo en umulig diskusjon...
e-Golf u/VP, ny juni 2015.
Brukes primært til/fra jobb, Flateby - Oslo (8 mil t/r)
Volkswagen Passat GTE 2016

3irikur

Tenkte å sende en epost til Storosenteret for å se om ikke det går ann å sette opp et skilt som spesifiserer at plassene er for lading.

Er det noen andre som har sendt til dem før?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Powerflux

Sitat fra: 3irikur på onsdag 08. juli 2015, klokken 18:40
Tenkte å sende en epost til Storosenteret for å se om ikke det går ann å sette opp et skilt som spesifiserer at plassene er for lading.


Be dem se hva Lambertseter senter har gjort!
Kan ikke misforståes ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

3irikur

Sitat fra: Powerflux på onsdag 08. juli 2015, klokken 19:45
Be dem se hva Lambertseter senter har gjort!
Kan ikke misforståes ;D

Tenkte egentlig at jeg skulle bed dem skilte til "Ladende motorvogn" eller noe i den duren. Ser ikke noen grunn til at man skal ekskludere hybridbiler som kan lade bare fordi de også kan bruke annet drivstoff også?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Elmo

Sitat fra: ElJohn på onsdag 08. juli 2015, klokken 18:18
Har riktignok pratet med flere av parkeringsbetjentene som tusler i området, og Oslo kommune har så fokus på bruk av el-biler at de normalt sett ikke rører dem selv om de står hele dagen.
En ting er parkeringsplassene, men jeg mener at de på sikt er tjent med å "patruljere" ladeplassene da det virker mot sin hensikt når et utvalg faste biler beslaglegger ladeplassene på regelmessig basis.

Kanskje en telefon til Bymiljøetatens døgnåpne vaktsentral på 23482100 (hvor man melder feil på ladestolper) kan få parkeringsbetjentene på bedre tanker. I allefall i det konkrete eksemlet med Teslan på Hammerborg ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

emil

Ny dag nye utfordringer. Én ledig ladeplass med defekt ladekontakt, og en elbil på ladeplass i motsatt ende uten tilkoblet ladekabel. Godt Charge-Amps kabelen er lang :)

Om det var fordi en seilbåt hadde funnet det for godt å bruke ladestolpe som landstrøm, eller om det er andre grunner til at den hvite Leafen ikke ladet vites desverre ikke.

Teslaen på bildet er deimot en av de flinke (og hyggelige elbileierene) her i byen som alltid lader på ladeplass

ew

Sitat fra: Elmo på onsdag 08. juli 2015, klokken 19:54
Sitat fra: ElJohn på onsdag 08. juli 2015, klokken 18:18
Har riktignok pratet med flere av parkeringsbetjentene som tusler i området, og Oslo kommune har så fokus på bruk av el-biler at de normalt sett ikke rører dem selv om de står hele dagen.
En ting er parkeringsplassene, men jeg mener at de på sikt er tjent med å "patruljere" ladeplassene da det virker mot sin hensikt når et utvalg faste biler beslaglegger ladeplassene på regelmessig basis.

Kanskje en telefon til Bymiljøetatens døgnåpne vaktsentral på 23482100 (hvor man melder feil på ladestolper) kan få parkeringsbetjentene på bedre tanker. I allefall i det konkrete eksemlet med Teslan på Hammerborg ;)


Det største problemet med akkurat punktene på Hammersborg Torg er, etter min erfaring, at det er sjelden alle punktene faktisk fungerer som de skal. Ved slike anledninger er heller ikke erfaringene med vaktsentralen særlig gode. De jeg har snakket med der har sjelden skjønt at de har noe med ladepunkter å gjøre før jeg har lest fra kommunens hjemmesider til dem... Det skal også sies at min Tesla har stått parkert der uten å lade ved flere anledninger, men da utelukkende fordi det ikke var noen fungerende punkter å plugge inn i. Så det er ikke alltid vi står slik parkert for å være drittsekker...

Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

HenryJac

Det er faktisk Leaf og BMW eiere som er verst med å parkere uten å lade har jeg merket.
På Fredagen var 6 av 6 ladeplasser opptatt uten at det ble ladet. Da sto det 4 Leaf og 2 BMWer. Ellers så lader faktisk Tesla eiere bilene sine der, og er ALLTID Leaf/BMW eiere som ikke lader. Noen av dem kjører til og med imot kjøre rettningen for å få plass til å parkere, uten å lade såklart.
Husker ikke gate navn, men er i Oslo like ved Soliplass.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA