Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: kos på søndag 01. februar 2015, klokken 16:48
Sitat fra: Sven-E på lørdag 31. januar 2015, klokken 19:33

Anmoder deg å fjerne det innlegget. Da begge tingene kommer under trolling. Det er dette jeg reagerer på.
Så per definisjon er du et TROLL.

Enkelte personer her må slutte å kalle andre troll hver gang de selv går tom for argumenter.

kos

Du kan godt sitere meg riktig - Du har lagt ut noe som ikke er noe jeg står for. Klokken 1709 la jeg ut siste innlegg 1724 kommer du med et svar. Det er ikke det som står i tråden. Helt riktig jeg redigerte det bort. Og stod der noen få minutter, da det hadde sneket seg men Beklager. Men hva sier du ?

emil

Sitat fra: kos på søndag 01. februar 2015, klokken 17:47
Du kan godt sitere meg riktig - Du har lagt ut noe som ikke er noe jeg står for. Klokken 1709 la jeg ut siste innlegg 1724 kommer du med et svar. Det er ikke det som står i tråden. Helt riktig jeg redigerte det bort. Og stod der noen få minutter, da det hadde sneket seg men Beklager. Men hva sier du ?

Svaret mitt ble skrevet ca 17:00 men i motsenting til en del andre trykker jeg ikke alltid "legg til" med en gang, men lar det roe seg litt først og så kommer jeg tilbake og ser om jeg virkelig står for det jeg har skrevet. Særlig når temperaturen i diskusjonene går opp.

Dette sitatet synes jeg uansett er viktig å få med da det har vært en gjenganger i en del diskusjoner der enkelte brukere går tom for argumenter.

Så får det være opp til moderator å rydde opp i tråden igjen.

leafeierskien

Sitat fra: pwb på lørdag 31. januar 2015, klokken 20:34
Sitat fra: kos på lørdag 31. januar 2015, klokken 20:27
Det er vel ikke et forbudsskilt men vi med elbiler kan jo bruke hodet, når det er ledig plass på samme sted.
har til gode å parkere på en ladeplass uten å skulle lade - en annen ting er at man kan ikke få bøter.

Men man kan jo håpe at IKEA får på plass et skilt ----- forresten skiltet er der. Om det var en fossil som ikke viste bedre, men her er det jo egentlig kun en som er litt sløv - men han hadde muligens en god grunn. Hva vet vi?

Vi kan ikke ha forbudsskilt over alt. Man parkerer ikke foran pumpa på en bensinSTASJON og går å handler, man parkerer heller ikke foran ladestolpen på en ladeSTASJON mens man handler. Man fyller drivstoff på en bensinstasjon og man fyller strøm på en ladestasjon.
Men skal i hverfall bruke argumentet ditt hvis det blir en bot en gang, var bare litt sløv skjønner du, så jeg hadde lov til det ;-)

Tok du kontakt med vedkommende? Og sa fra til ham? Her risikerer du jo at han aldri får beskjeden? Og hvis du hadde snakket til ham før du hang ham ut, hadde det kanskje vært en grunn til at han parkerte som han gjorde, ref andre på forumet.

leafeierskien

Sitat fra: emil på lørdag 31. januar 2015, klokken 22:37
Så lenge man ikke kjenner grunnalget til hvorfor den aktuelle Teslaen står parkert det den står uten ladekabel tilkoblet, til og med lovlig parkert hvis skiltingen på stedet ikke sier noe om krav til lading, mener jeg det er feil å legge ut bilder og teorier.

Hadde skiltingen vært i orden hadde jeg vært enig i publisering. Hadde fotografen møtt sjåføren som etter å ha blitt informert om at han ikke burde parkere på ladeplass hvis han ikke skulle lade eventuellt hadde kommet med stygge kommentarer og ikke flyttet bilen kunne jeg også godtatt publisering.

Enig i det siste du sier... Men har verden blitt slik at vi ikke kan si fra til hverandre lenger? Mange her vet jo at det bunner i uvitenhet også, heller enn sadisme. Også er det dette med at dette faktisk ikke er ulovlig. Hallo.

dørvakta



Genial parkering på Kiwi Drøbak i dag også. En e-golf som har prestert å parkere RETT FORAN hurtigladeren. Jeg måtte stille meg helt på skrå for å komme til med leafen. Plassen ellers var nesten tom for biler.

Nei, der står ikke skilt om at det er ulovlig, men like fullt er det unødvendig.

leafeierskien

Sitat fra: dørvakta på onsdag 04. februar 2015, klokken 10:24


Genial parkering på Kiwi Drøbak i dag også. En e-golf som har prestert å parkere RETT FORAN hurtigladeren. Jeg måtte stille meg helt på skrå for å komme til med leafen. Plassen ellers var nesten tom for biler.

Nei, der står ikke skilt om at det er ulovlig, men like fullt er det unødvendig.

Forventer at du også tar det opp med den det gjelder, eller?

Øyvind.h

Gikk forbi fire ladeplasser rett ved St. Olavs plass på vei til jobben i dag. Der stod det tre trillinger, en eUp og en buddy. Buddyen var den eneste som ladet. Ingen av de andre hadde tatt seg bryet med å koble til.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

leafeierskien

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 04. februar 2015, klokken 11:13
Gikk forbi fire ladeplasser rett ved St. Olavs plass på vei til jobben i dag. Der stod det tre trillinger, en eUp og en buddy. Buddyen var den eneste som ladet. Ingen av de andre hadde tatt seg bryet med å koble til.

Navn og bilde...NÅ! Vi driter dem ut på et forum de kanskje leser, mest sannsynligvis ikke, så lærer de å ikke gjøre sånt igjen. Bare pass på at du ikke kontakter dem og sier i fra til dem det gjelder, skulle du få det til! Mye bedre med gapestokk!

Øyvind.h

Tror nok dessverre ikke de som bruker elbil-plassene som rene parkeringsplasser er av typen som leser her på forumet. Og de plassene ved St. Olavs plass er nesten alltid okkupert av biler som ikke lader, så der kan man sikkert ta bilde hver dag :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

leafeierskien

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 04. februar 2015, klokken 11:21
så der kan man sikkert ta bilde hver dag :)

Til mye nytte når de, som du sier, sikkert ikke leser forumet :)


leafeierskien

Sitat fra: nime01 på onsdag 04. februar 2015, klokken 11:33
Kiwi Mølla. Søndag. 1 bil på parkeringsplassen.

Dessverre vil problemet forbli slik så lenge disse hurtigladerne plasseres rett ved inngangen. Da driter folk i om det er merket/ment for andre.

Kanskje vi kan kontakte Kiwi om tydelig skilting? Eller er disse greit skiltet i dag? Jeg har dessverre ikke hatt gleden av å få hurtiglader på en av "Kiwiene" her i området...

emil

Behov for tydeligere / bedre skilting gjelder nok de fleste ladeplasser, også om at det er krav om lading.

Problemet med mange plasser nå om vinteren er at merkingen av ladeplass er på bakken og er dekket av snø.

leafeierskien

Sitat fra: emil på onsdag 04. februar 2015, klokken 11:57
Behov for tydeligere / bedre skilting gjelder nok de fleste ladeplasser, også om at det er krav om lading.

Problemet med mange plasser nå om vinteren er at merkingen av ladeplass er på bakken og er dekket av snø.

Det er sant... Men i bildet nime01 legger ut bør det jo ikke være nødt til å skiltes. Sjåføren kan jo stå like nære døra uten å blokkere for folk som skal lade. Men synes det er ryddig å ikke legge ut skiltnr bare for å drite ut vedkommende. Ville heller tatt en prat med Tesla-eieren...

cra

Sitat fra: leafeierskien på onsdag 04. februar 2015, klokken 13:25
Ville heller tatt en prat med Tesla-eieren...

Hvilken Tesla-eier? Bilen på bildet ser ut til å være en Mercedes enner noe annet fosilt noe. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA