Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

akseln

Av de fire ladeplassene i Steenstrups gate i Oslo er to opptatt av elbiler som har stått der siden søndag (lett å se pga. at de fortsatt er nedsnødd). Hjelper lite at begge er koblet til ladestasjonene.

Er det slik at Bymiljøetaten ikke sjekker om max-tid på parkeringen er overskredet selv på 16t parkeringsplasser?


emil

Sitat fra: emil på onsdag 14. januar 2015, klokken 09:05
Parkering og lading i parkeringshus på meg i dag, med betaling for elbiler på lik linje med fossiler. Noen hundre ledige plasser totalt og jaggu står det ikke en eGolf på en av ladeplassene uten å lade. Ledige vanlige plasser 15 meter unna...

Golfen sto der fortsatt da jeg hentet bilen min noen timer senere, sjekket opp eier for moroskyld og fikk litt sjokk. Hvordan skal vi forvente at den gjennomsnittlige elbilist ikke parkerer på ladeplass når de ikke har ladebehov hvis sjefen for kommunens parkeringsavdeling ikke klarer det?

akseln

Sjekket også de bilene som står parkert i Steenstrups gate. Den ene tilhører kona til en tidligere statsminister.....

Thomas Parsli

Er det ikke bare å ringe parkeringsetaten? Tlf. 02 180
Og hvis de to nevnte fortsetter å oppføre seg som tullinger kan man jo ringe en avis eller to....

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Jejl

Sitat fra: kjekk på onsdag 14. januar 2015, klokken 07:30
Kjenner jeg snart har nådd tålegrensen nå. Er fire ladeplasser ved Asker stasjon og en offentlig parkeringsplass 15 meter unna.  Hver bidige morgen er de ladeplassene opptatt av folk som ikke lader. I dag står en Tesla og tar opp to ladeplasser uten å være plugget i.  Er eierne evneveike eller bare ufyselige?
Hvis det er mulig uten å komme over hvitstripa, pleier jeg å parkere min passasjerdør ca 2 cm ifra førerdøren til bilen som har dobbelparkert.

Mippen

Jeg ble provosert av en tesla som hadde parkert uten å lade på ikea her om dagen. Jeg trengte ikke strøm selv men det er prinsippet. Skulle feste en flyer på ruten for å forklare de situasjnen. Hadde ikke spist og var mildt sagt irritert. Der kom eierne av bilen og skulle kjøre. Vanligvis pleier jeg å gi beskjed med jeg var så irritert og sulten at jeg bare trakk meg unna og sa ikke noe. Hadde blitt stygt ellers. Angrer egentlig litt på at jeg ikke sa noe... Fikk heller ikke tid til å feste flyeren. Enkelte bruker elbil plassen som vip plasser.
Fremtiden er elektrisk.

fredag

Sitat fra: akseln på onsdag 14. januar 2015, klokken 10:24
Av de fire ladeplassene i Steenstrups gate i Oslo er to opptatt av elbiler som har stått der siden søndag (lett å se pga. at de fortsatt er nedsnødd). Hjelper lite at begge er koblet til ladestasjonene.

Er det slik at Bymiljøetaten ikke sjekker om max-tid på parkeringen er overskredet selv på 16t parkeringsplasser?

Jeg har ved flere anledninger sett bøtelagte elbiler pga overskredet max-tid på Filipstad (ved Tjuvholmen).
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Thomas Parsli

Sitat fra: fredag på onsdag 14. januar 2015, klokken 22:56
Jeg har ved flere anledninger sett bøtelagte elbiler pga overskredet max-tid på Filipstad (ved Tjuvholmen).

Noen steder er de strenge, andre steder åpenbart ikke...
På ladeplassene som er regulert til 4 timer har jeg sett flere parkeringsvakter notere ventilposisjon på elbiler og de svarer at de skal kontrollere at maks-tid overholdes.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

akseln

Ringte vakttelefonen på onsdags ettermiddag uten at det hjalp spesielt. Den ene eieren flyttet bilen to plasser frem - og denne gangen giddet han ikke å plugge i ladekabelen engang. Den andre eieren har hemmelig nummer og den står der fortsatt på samme plass.

Kanskje det er nødvendig å redusere makstid fra 16 timer til under 12 timer slik at det blir mulig å bruke urskiven til å se om en bil har stått for lenge?

emil

Sitat fra: akseln på fredag 16. januar 2015, klokken 15:22
Ringte vakttelefonen på onsdags ettermiddag uten at det hjalp spesielt. Den ene eieren flyttet bilen to plasser frem - og denne gangen giddet han ikke å plugge i ladekabelen engang. Den andre eieren har hemmelig nummer og den står der fortsatt på samme plass.

Kanskje det er nødvendig å redusere makstid fra 16 timer til under 12 timer slik at det blir mulig å bruke urskiven til å se om en bil har stått for lenge?

Eller kreve 24t urskive?

Synes ellers at 16t er i overkant, 10-12t bør være mer enn nok. Da blir det mer ladeplass enn langtids parkeringsplass.

Alternativt betaling for ladeplass...

ingolfzp

Se dette forsøket på et alibi for ladeparkering. Mennekes og Schuko (på dette ladepunktet) funker dårlig sammen.
Det ble kanskje for mye arbeid å legge kabelen tilbake i bilen for å parkere et annet sted?


1 stk. El-bilforeningens Parkerings-flyer utdelt :-)

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

edyrli

Noen har vel fortalt ham at dersom han skal parkere på ladeplass må bilen plugges i ......
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

moonbuggy

Synd at nummeret er sladdet!
Han burde virkelig stått i en skikkelig gammeldags gapestokk.

kos

I  Bergen er det max 6 timer i Bygarasjen. 6 timer burde holde for alle. Da har de fleste fått 80 %.
I kloster garasjen betaler du som alle andre parkerte biler, her kan du stå så lenge du vill.
Eneste vei ut av dette uføret er at man betaler for lading, også for lavhastighets lading.
Kommer nok.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA