Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: sylwester på onsdag 24. august 2016, klokken 15:26
Du skulle ha lagt til +1 på den  :-)

Det hadde vært konge! Med annen penn, så klart!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 24. august 2016, klokken 13:07
Da er jo lov å være litt meia høffeleg i språkbruken. Kan jo være ein heilt fersk sjåfør.
Han/hun har sannsynligvis ett helt år bak Leaf-rattet, jfr bilnr. Burde fått med seg såpass. Hvis den ikke er kjøpt brukt da..
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Olemann

Dette har foregått helt siden Reva tiden min, men dessverre mye verre nå enn før.  Et par år kjørte jeg rundt med lapper i hanskerommet og la på ruta på de som hadde som valgspråk " Meeee first" .  La på litt moral og en dose ironi.  Men gav opp etter et par år.  Finnes knapt nok noe elbil fellesskap lenger, egen nesetipp er nærmest.

Her er lappen, ingen copyright så bruk i vei!

werner

Knall bra skrevet den lappen. Enda bedre hvis den hadde blitt påført litt tapetklister og limt på frontruta på førersiden.

pudderjagar

Sitat fra: tomrh på onsdag 24. august 2016, klokken 20:23
Sitat fra: pudderjagar på onsdag 24. august 2016, klokken 13:07
Da er jo lov å være litt meia høffeleg i språkbruken. Kan jo være ein heilt fersk sjåfør.
Han/hun har sannsynligvis ett helt år bak Leaf-rattet, jfr bilnr. Burde fått med seg såpass. Hvis den ikke er kjøpt brukt da..

Skiltnummer har ingen betydning for kor lenge ein har kjørt bilen. Den kan være både videreseld og bortlånt til nokon som ikkje er kjent med elbil og dens etikk for sjåfører. Litt hyggelighet plei som oftest hjelpe meir enn utskjelling.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Elmo

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 24. august 2016, klokken 23:31
Skiltnummer har ingen betydning for kor lenge ein har kjørt bilen.

Det er jo forsåvidt rett, men det gjør det enkelt å finne ut her at den er reg. både første gang og på eier 18.03.2015
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Giovanni

Så denne karen idag morges... ikke ladet personen, men tok også 2 ladeplasser. På skøyen stasjon..



Testet om det var plass til min tesla uten nytte, og sjekket med en annen som trengte å lade rett etterpå med en e-golf. Begge konkluderte med at føreren av den blå klossen av en think ikke hadde tenkt helt klart når han/hun hadde parkert.



Dette er bare idioti...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

- 2016 Tesla Model S 90D Pearl White Full spec
- 2016 Nissan Leaf Tekna 30kWt Bronze Full spec

Øyvind.h

To pers burde vel kanskje klare å løfte den bort? Opp på fortauet :)
Kan vel godt være den stod parkert mellom to biler når den ble parkert, og ingen tilgang til strøm?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ingeniøren

Folk gir bare faen - bare se hvor mye søppel som flyter rundt om kring selv om det kryr av søppelkasser.

Mange vet nok ikke bedre og, og så lenge det ikke skiltes skikkelig slik at man skjønner at man bare skal parkere der NÅR man har behov for å lade og ellers ikke så flyter det bare.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Giovanni

Beklager, buddy :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

- 2016 Tesla Model S 90D Pearl White Full spec
- 2016 Nissan Leaf Tekna 30kWt Bronze Full spec

cra

Sitat fra: Elmo på onsdag 24. august 2016, klokken 23:37
Sitat fra: pudderjagar på onsdag 24. august 2016, klokken 23:31
Skiltnummer har ingen betydning for kor lenge ein har kjørt bilen.
Det er jo forsåvidt rett, men det gjør det enkelt å finne ut her at den er reg. både første gang og på eier 18.03.2015

Det viser jo bare hvor lenge eier har eid bilen, og med nabobil sin popularitet trur jeg det er mange som reker rundt med elbil som ikke aner hvordan ting fungerer. De som leier ut bilene sine burde selvsagt gi en kort innføring i hvordan det gjøres, med "Man parkerer ikke på ladeplasser uten å lade." som punkt nr 1.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

pudderjagar

Da finst jo ei anna forklaring og som er like sansynleg:  Buddy er uskyldig i dårleg parkering.

Kva om da var fullt på parkeringen og Buddy har lirka seg inn mellom 2 bilar. Så kjøre bilane rundt Buddy og da kjem nye bilar til. Dei er litt større og parkerer litt romsligare enn dei som stod der før. Då vil Buddy få skylda for dårleg parkering mens da i realiteten er dei som står rundt som har skapt problemet.

For meg så ser da slek ut på bildet iallfall.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Øystein16

Sitat fra: Giovanni på torsdag 25. august 2016, klokken 07:21
Så denne karen idag morges... ikke ladet personen, men tok også 2 ladeplasser. På skøyen stasjon..



Testet om det var plass til min tesla uten nytte, og sjekket med en annen som trengte å lade rett etterpå med en e-golf. Begge konkluderte med at føreren av den blå klossen av en think ikke hadde tenkt helt klart når han/hun hadde parkert.



Dette er bare idioti...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Ja, det er interessant at ein Buddy kan stå der slik utan å lada, mens ein Tesla treng tri ganger så mykje plass og må lada.


m0nkey

Dette blir et mindre problem siden Oslo kommune ser ut til å merke opp nye og eksisterende ladeplasser slik at det er lettere å vite hvor man skal parkere kjerra si. Kanskje det er mulig å tipse bymiljøetaten om å ta en liten runde på den aktuelle plassen?
KIA Soul EV Classic (2015)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA