Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: Elmo på onsdag 03. august 2016, klokken 15:58
Jeg hadde en litt annen opplevelse med GK og app (hadde ikke brikke da).
Jeg fikk ikke startet lading i Eidfjord (GK) med app fordi app'en mente jeg ikke hadde koblet fra på Ål (GK), så jeg ringte kundeservice og fikk de til å starte ladingen. Han sa at jeg måtte ringe tilbake når jeg var ferdig.
Da forstod app'en at det var jeg som stod der og den talte minutter og jeg fikk stoppe igjen via app'en.  Men det kom ikke på regninga :o :D

Kan du ikke droppe denne off-topic diskusjonen her ???

65lars


Kan du ikke droppe denne off-topic diskusjonen her ???

:)
Heh, ja og nei, diskusjonen flyter og går, videre, og rundt igjen.

Personlig så finner jeg at å minne folk på (ved en liten lapp på vinduet...) at, dersom de ikke lader, eller trenger å lade, så tar de vel opp plassen til andre el-bilister, som trenger å lade.  Ser ut til å virke.  Veldig lokalt.

Tenker på å lage en ny lapp som sier: Pokemon Go er nå en del av din el-bil, som parkerer her uten å trenge lading.  "Be Very Careful."
Trilling, bestilt KIA

Elmo

Sitat fra: Panduck på onsdag 03. august 2016, klokken 18:31
Sitat fra: Elmo på onsdag 03. august 2016, klokken 15:58
. . . .

Kan du ikke droppe denne off-topic diskusjonen her ???
Ops :-[ beklager. Jeg oppfattet ikke i farten hvilken tråd innlegget jeg svarte på lå i.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jazzwheel

Hvor kan jeg melde i fra hvis en bil står for lenge parkert på ladeplass?

Det har stått en Passat plugin på en offentlig ladeplass (Sagene, Oslo) siden mandag/tirsdag, jeg mener ganske bestemt at det lyste grønt i ladestolpen allerede da (den er plugget i). Den har heller ikke urskive.

OlafGTE

Sitat fra: jazzwheel på fredag 05. august 2016, klokken 10:57
Hvor kan jeg melde i fra hvis en bil står for lenge parkert på ladeplass?

Det har stått en Passat plugin på en offentlig ladeplass (Sagene, Oslo) siden mandag/tirsdag, jeg mener ganske bestemt at det lyste grønt i ladestolpen allerede da (den er plugget i). Den har heller ikke urskive.
Såpass. Så ivrige som parkeringsvaktene er de fleste steder her i landet, er det jo rart at en bil kan stå og oppholde en ladeplass i dagesvis uten konsekvenser.

jazzwheel

Jeg har aldri lagt merke til at noen har fått bot for ikke å ha urskive i Oslo.

Zett

Sitat fra: jazzwheel på fredag 05. august 2016, klokken 11:12
Jeg har aldri lagt merke til at noen har fått bot for ikke å ha urskive i Oslo.

Jeg har fått bot for det i Oslo, så de titter absolutt på det...

(Bestilte automatisk urskive etter det.)


Bjølseth1

Sitat fra: jazzwheel på fredag 05. august 2016, klokken 10:57
Hvor kan jeg melde i fra hvis en bil står for lenge parkert på ladeplass?

Det har stått en Passat plugin på en offentlig ladeplass (Sagene, Oslo) siden mandag/tirsdag, jeg mener ganske bestemt at det lyste grønt i ladestolpen allerede da (den er plugget i). Den har heller ikke urskive.

Det første du burde sjekke er om det er begrenset tid for parkering på ladestasjonen. Er det ikke det kan de stå så lenge de vil....
Jo hei å det går

acenta

Elmo

Sitat fra: jazzwheel på fredag 05. august 2016, klokken 10:57
Hvor kan jeg melde i fra hvis en bil står for lenge parkert på ladeplass?

Det kan du melde til Bymiljøetatens døgnåpne vaktsentral på 23482100
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jazzwheel

Jepp, sendte mail til Bymiljøetatens vaktsentral og det ordnet seg!

AmocoCadiz

Sitat fra: jazzwheel på fredag 05. august 2016, klokken 10:57
Hvor kan jeg melde i fra hvis en bil står for lenge parkert på ladeplass?

Det har stått en Passat plugin på en offentlig ladeplass (Sagene, Oslo) siden mandag/tirsdag, jeg mener ganske bestemt at det lyste grønt i ladestolpen allerede da (den er plugget i). Den har heller ikke urskive.
Kontakt vakttelefon Bymiljøetaten i Oslo, tel står på stolpen.
Har observert at BYM i det siste vært mer aggresive på å sjekke og håndheve tidsbegrensning også for elbiler, i Karenslyst igår var minst 3 elbiler ilagt bot pga overtredelse av tidsfristen. Også sett dette flere ganger på ladeplasser i Oslo sentrum i det siste. Men de får bot for overtredelse av tidsbegrensing, ikke fordi de ikke har koblet i lader...( som gjeldende regler ikke regulerer)

Giovanni

#821
Så disse to idag, tok ladeplasser uten å lade rett ved skøyen holdeplass.

Jeg hadde bare 20% og skulle gjerne ha ladet, men neida..



En av dem hadde visst fått lapp på ruta som jeg måtte bare ta bilde av [emoji1]



Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
- 2016 Tesla Model S 90D Pearl White Full spec
- 2016 Nissan Leaf Tekna 30kWt Bronze Full spec

pudderjagar

Da er jo lov å være litt meia høffeleg i språkbruken. Kan jo være ein heilt fersk sjåfør.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Giovanni

Var ikke meg som skrev lappen, bare så det er sagt. Var der allerede :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
- 2016 Tesla Model S 90D Pearl White Full spec
- 2016 Nissan Leaf Tekna 30kWt Bronze Full spec

sylwester

Du skulle ha lagt til +1 på den  :-)
Enig i at lappen hadde i friskt språk.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA