Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

3irikur

Sitat fra: leafnor på fredag 06. mai 2016, klokken 18:32
Tur til byen i dag, og jaggu var ikke begge ladere, de to av fire som virker ved stiftsgården ledig. Samtidig kom en tesla og rygget seg inn. Jeg plugget i og gikk av gårde, og gikk det gjorde Teslaeier også med kona siden av, men lade? Nei da. Golfen som også kom kunne kanskje trengt ladeplassen bedre enn teslaeier. Intet galt å eie Tesla, men å ta opp ladeplass uten å lade når det du parkerer med er en elbil er nesten værre enn å parkere en fosil på ladeplass og ikke vite bedre.
Hva sa de da du sa i fra?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

zyp

Jeg parkerte nylig på en ladeplass uten å lade.

Det vil si, jeg parkerte der for å lade. Inni stolpen sto det klistremerke om at det ene strømuttaket var defekt, men i praksis så det ut til å gjelde begge. Begge uttakene viste tegn på at det hadde vært varmgang og jeg fikk ikke strøm ut av noen. Siden jeg ikke fikk ladet så la jeg kabelen tilbake i bilen, og siden ingen andre ville fått ladet der heller så lot jeg bilen stå.

3irikur

Sitat fra: zyp på søndag 08. mai 2016, klokken 12:28
Jeg parkerte nylig på en ladeplass uten å lade.

Det vil si, jeg parkerte der for å lade. Inni stolpen sto det klistremerke om at det ene strømuttaket var defekt, men i praksis så det ut til å gjelde begge. Begge uttakene viste tegn på at det hadde vært varmgang og jeg fikk ikke strøm ut av noen. Siden jeg ikke fikk ladet så la jeg kabelen tilbake i bilen, og siden ingen andre ville fått ladet der heller så lot jeg bilen stå.
Da parkerte du jo ikke på en ladeplass, du parkerte på en plass som skulle være ladeplass. :P
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

65lars

Det er vel -  jo  - bare vår "menneskelige natur" - slik den har blitt, og utvikler seg videre - at vi tar fordel av "gratis parkering" - selv om man ikke trenger å lade.

Ser det samme på jobben, hvor vi har ti el-lading plasser, minst 20 ansatte med el-biler, og jeg vet at minst 5 ansatte her kjører 2011 modeller, og trenger lading, samtidig er der andre - som bare parkerer der.
Grunn?  Mye nærmere kontoret, enn parkeringsplassen for ansatte.

Det er det samme i byen og kommunen, som tilbyr gratis parkering for el-biler, ved ladestasjoner.  Ser de samme 3-4 bilene står der, hver dag, hele dagen.

Tror man trenger å ta en prat med det lokale parkeringspolitiet her, private og kommunale parkeringsvakter (tøff jobb, siden alle som får bøter Hater dem) -
men det er en jobb, som samfunnet trenger.
Meg sende epost - til dem. 
Også siden der er penger å tjene her, for kommunen.
??? ::)
Trilling, bestilt KIA

AmocoCadiz

Sitat fra: 65lars på søndag 08. mai 2016, klokken 18:00
Det er vel -  jo  - bare vår "menneskelige natur" - slik den har blitt, og utvikler seg videre - at vi tar fordel av "gratis parkering" - selv om man ikke trenger å lade.

Ser det samme på jobben, hvor vi har ti el-lading plasser, minst 20 ansatte med el-biler, og jeg vet at minst 5 ansatte her kjører 2011 modeller, og trenger lading, samtidig er der andre - som bare parkerer der.
Grunn?  Mye nærmere kontoret, enn parkeringsplassen for ansatte.

Det er det samme i byen og kommunen, som tilbyr gratis parkering for el-biler, ved ladestasjoner.  Ser de samme 3-4 bilene står der, hver dag, hele dagen.

Tror man trenger å ta en prat med det lokale parkeringspolitiet her, private og kommunale parkeringsvakter (tøff jobb, siden alle som får bøter Hater dem) -
men det er en jobb, som samfunnet trenger.
Meg sende epost - til dem. 
Også siden der er penger å tjene her, for kommunen.
??? ::)
Man kan også prøve å dele ut noen av elbilforeningens fliers på disse elbilene,
kan godt være at det er en høflig vekker for flere av ladesynderne, slik at de flytter seg neste arbeidsdag!

zyp

Sitat fra: 3irikur på søndag 08. mai 2016, klokken 15:49
Sitat fra: zyp på søndag 08. mai 2016, klokken 12:28
Jeg parkerte nylig på en ladeplass uten å lade.

Det vil si, jeg parkerte der for å lade. Inni stolpen sto det klistremerke om at det ene strømuttaket var defekt, men i praksis så det ut til å gjelde begge. Begge uttakene viste tegn på at det hadde vært varmgang og jeg fikk ikke strøm ut av noen. Siden jeg ikke fikk ladet så la jeg kabelen tilbake i bilen, og siden ingen andre ville fått ladet der heller så lot jeg bilen stå.
Da parkerte du jo ikke på en ladeplass, du parkerte på en plass som skulle være ladeplass. :P
Men det skjønner jo ikke nødvendigvis andre elbilister som kommer der og vil lade, og ser at jeg står der og opptar plassen uten å være plugget inn.

leafnor

Sitat fra: 3irikur på lørdag 07. mai 2016, klokken 10:32
Sitat fra: leafnor på fredag 06. mai 2016, klokken 18:32
Tur til byen i dag, og jaggu var ikke begge ladere, de to av fire som virker ved stiftsgården ledig. Samtidig kom en tesla og rygget seg inn. Jeg plugget i og gikk av gårde, og gikk det gjorde Teslaeier også med kona siden av, men lade? Nei da. Golfen som også kom kunne kanskje trengt ladeplassen bedre enn teslaeier. Intet galt å eie Tesla, men å ta opp ladeplass uten å lade når det du parkerer med er en elbil er nesten værre enn å parkere en fosil på ladeplass og ikke vite bedre.
Hva sa de da du sa i fra?
Ingenting!
Leaf 2012/Aug 160.000 km

MortenH

Hurtigladestasjon Helleland mai 2016: Tankbilsjåfør satt og spiste lunsj i førerhuset, mens to elbiler såvidt klarte å manøvrere seg inn til nødvendig lading på langtur. Jeg nådde ikke opp til frontruta for å sette på flyeren.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

pudderjagar

Får håpa da var 45 min pausen sjåføren hadde. For har han først parkert så kan han ikkje flytte bilen ein meter før 45 min har gått. Gjer han da må han ta nye 45min.

Strengt som fy!!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ohowl

Sitat fra: pudderjagar på søndag 22. mai 2016, klokken 22:47
Får håpa da var 45 min pausen sjåføren hadde. For har han først parkert så kan han ikkje flytte bilen ein meter før 45 min har gått. Gjer han da må han ta nye 45min.

Strengt som fy!!!!

God idé å ikke parkere som en idiot på første forsøk, med andre ord.
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Panduck

Råholt Amfi: Nå har det kommet opp fint skilt som informerer at ladeplassene er for elbiler SOM LADER.

Noen mener slike skilt er veiledende, det samme er de hvite strekene som indikerer hvor man skal.. eh.. "bør" parkere. Slikt er ikke lett å forholde seg til, så hvorfor bry seg. PS: Det var MASSE ledig plass på de vanlige parkeringsplassene.

Rapid

Ny genial storbilparkering på Helleland.  >:(



pudderjagar

Ser no ikkje verre ut enn at da er grei plass til å komme forbi. Elbilgjengen må ikkje værta for hårsåre når da gjeld ladeplassane. Samarbeid er mykje betre enn å få ein krig om ladeplassar.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Olee

Helt til de får bot fordi de ikke står innenfor linjene  ;D

pudderjagar

Da skulle ikkje forundra meg i heiletatt  :D
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA