Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Sirup

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 03. januar 2016, klokken 10:43
Sitat fra: ZOE på lørdag 02. januar 2016, klokken 21:07
Jeg hadde tolket det skiltet som at det gjelder der leafen står, både ordlyd og plassering tilsier jo det

Enig. Dårlig skilting med mindre det er noe vi ikke ser....
Skiltingen er helt grei. Det er helt åpenbart når man er på stedet at de to plassene er ladeplasser for elbil.
Man ser det mye bedre i virkeligheten.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Olee


timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

kos


Sirup

Sitat fra: Sven-E på søndag 03. januar 2016, klokken 18:04
Du hadde jo ikke fått ladet likevel.
Stikkontakten er jo opptatt av Leaf'en.
Dette er jo bare kverulering.
Det er to kontakter.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Sirup

VW e-Golf
Tesla Model X75

kodalse

Samtidig er jo ikke dette et særsyn. Ser det lokalt både utenfor borettslag der begge ladeplassene er opptatt av to fossilbiler, utenfor kinoen at ladeplassene lovlig! (fordi det ikke står ladende elbil) er opptatt av fossilbiler.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

3irikur

Ikke at det egentlig endrer noe, men dette er da vitterlig en Auris hybrid, og ikke noen dieselpurke...

Uansett burde den ha vært plugget inn for å få lov å stå der.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Panduck

#728
Sitat fra: 3irikur på søndag 03. januar 2016, klokken 19:45
Ikke at det egentlig endrer noe, men dette er da vitterlig en Auris hybrid, og ikke noen dieselpurke...

Uansett burde den ha vært plugget inn for å få lov å stå der.

For det første. Det står "ladestasjon elbil". En plugin-hybrid er ikke en elbil. Det skal stå "for ladbar motorvogn" dersom en hybrid skal få lov til å lade.

Og, er det ikke bare Prius som finnes i plugin variant? Auris er vel kun en "lad ved regenerering" type hybrid?

Nå ser jeg til og med på Toyota sine sider at de ikke lengre produserer plugin hybrid lengre heller. Jeg klarer virkelig ikke å forstå med på det firmaet. Mens andre har stor suksess med plugin biler, går Toyota motsatt vei. Uansett. Auris skal ikke parkere på en "for elbil" parkering, det skal ikke VW GTE heller.

Ferry

At Toyota ikke vil levere plug-in er ikke så merkelig. De kan ikke godt la folk innarbeide vanen med å lade hjemme for deretter å skulle selge hydrogenbiler. Da kommer folk til å ønske seg plug-in hydrogenbil, og alle kommer til å spørre hvor langt den kan gå på strøm. Og så har du det gående. Større batteri --> mindre hydrogen, inntil vi står igjen med ren batteribil. Bad for business.

Øyvind.h

Sitat fra: Ferry på søndag 03. januar 2016, klokken 23:09
At Toyota ikke vil levere plug-in er ikke så merkelig. De kan ikke godt la folk innarbeide vanen med å lade hjemme for deretter å skulle selge hydrogenbiler.
Godt poeng.
At Toyota kjemper mot elbilen har vært tydelig lenge. Men at det er adferdsendringen de søker å unngå ved å hindre bileiere i å lade bilene sine har jeg ikke tenkt på. Selv om en god illustrasjon på hydrogenbilens fremtid er å forsøke å selge en til en som eier langrekkevidde-elbil.
Ikke rart Toyota styrer unna både plugin og ren elbil når de har satt seg som mål at alle skal være avhengige av fyllestasjoner.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

3irikur

Sitat fra: Panduck på søndag 03. januar 2016, klokken 21:56

For det første. Det står "ladestasjon elbil". En plugin-hybrid er ikke en elbil. Det skal stå "for ladbar motorvogn" dersom en hybrid skal få lov til å lade.

Og, er det ikke bare Prius som finnes i plugin variant? Auris er vel kun en "lad ved regenerering" type hybrid?

Nå ser jeg til og med på Toyota sine sider at de ikke lengre produserer plugin hybrid lengre heller. Jeg klarer virkelig ikke å forstå med på det firmaet. Mens andre har stor suksess med plugin biler, går Toyota motsatt vei. Uansett. Auris skal ikke parkere på en "for elbil" parkering, det skal ikke VW GTE heller.

Det første er vel opp til hvem enn som har satt opp ladestasjonen? Etter min mening bør ladbare hybrider kunne lade over alt elbiler kan lade. Det er jo ENNÅ viktigere for miljøet at disse bilene kan kjøre mest mulig på strøm!

Om auris kommer med plug-in eller ikke vet jeg ikke...
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Dexter

Da får del merke ladbar motorvogn. Eller lignende.

står det elbil. Så er det elbil. Andre biler får parkere andre steder.

3irikur

Sitat fra: Dexter på mandag 04. januar 2016, klokken 20:56
Da får del merke ladbar motorvogn. Eller lignende.

står det elbil. Så er det elbil. Andre biler får parkere andre steder.

Poenget mitt er fortsatt det samme: Det er ikke du og jeg som bestemmer dette, det er grunneier/den som satt opp ladepunktet. Om de ønsker kan de sette opp skilt som sier "parkering KUN for rosa biler!" og like vel ikke bøtelegge andre som parkerer der.


Jeg synes det er viktig at vi ikke er hevngjerrige, men heller hjelper hverandre med å informere om hvordan (vi mener) etiketten bør være.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

hemi

auris hybrid eiere i snitt har vel ett såpass lemfeldig forhold til bil at de er så sløve at de knapt kan lastes for dette.... hadde du sagt ifra hadde du vel fått en ååååjaaaa...

og ja sykt iriterende, jeg har ikke store batteriet, så for meg er 10A schuko ren lykke ;)
har en skjøteledning, typ lang og tjukk baki jeg allerede har benyttet flere ganger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA