Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Schled, torsdag 04. september 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: Rio på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:59
Det er selvsagt kriminelt å utøve hærverk (lim på ruten er også trafikkfarlig)
Nå må vi ikke lulle oss helt inn i patetisk pjatt her da ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

pudderjagar

Hadde eg fått ein slek klistremerke på bilruta hadde eg vorte ganske sur. Og hadde iallfall ikkje flytta bilen for han som hadde klistra han på. Ein vanleg papirlapp under viskeren har eg ikkje problem med.

På andre sida så parkerer eg aldri på ein ladeplass hvis eg ikkje må lade.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bruisepristine

Sitat fra: Rio på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:59
Det er selvsagt kriminelt å utøve hærverk (lim på ruten er også trafikkfarlig)

Ja, politiet hadde sikkert prioritert en slik anmeldelse. Tror jeg tar sjansen.

Sitat fra: pudderjagar på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:21
Hadde eg fått ein slek klistremerke på bilruta hadde eg vorte ganske sur.

Det er en stor del av poenget!
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Rio

Sitat fra: bruisepristine på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:32
Sitat fra: Rio på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:59
Det er selvsagt kriminelt å utøve hærverk (lim på ruten er også trafikkfarlig)

Ja, politiet hadde sikkert prioritert en slik anmeldelse. Tror jeg tar sjansen.

Sitat fra: pudderjagar på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:21
Hadde eg fått ein slek klistremerke på bilruta hadde eg vorte ganske sur.

Det er en stor del av poenget!

Det er jo ikke helt usannsynlig at dersom noen så det var deg, så ville din bil bli utsatt for hærverk.

Det er en helt idiotisk måte å oppføre seg på, og tjener verken elbilsaken eller noe annet.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

bruisepristine

Sitat fra: Rio på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:50
Det er en helt idiotisk måte å oppføre seg på

Du snakker om å parkere på ladeplass uten å lade nå ikke sant?

Neida, jeg skjønte det ikke var det du mente - og du og deg om det.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

pudderjagar

Sitat fra: Rio på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:50
Sitat fra: bruisepristine på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:32




Sitat fra: pudderjagar på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:21
Hadde eg fått ein slek klistremerke på bilruta hadde eg vorte ganske sur.

Det er en stor del av poenget!

Det er jo ikke helt usannsynlig at dersom noen så det var deg, så ville din bil bli utsatt for hærverk.

Det er en helt idiotisk måte å oppføre seg på, og tjener verken elbilsaken eller noe annet.

Hadde ei slek sak i Norheimsund lørdag kveld der ein person hadde satt bilen til hurtiglading og gått ein tur for å gjera eit eller anna. Bilen vart tidlegare ferdig lada og da stod 3 andre i kø. Eg kommenterte da høffeleg for bileigar at hun blokerte oss andre frå å få lada. Eg har meir tru på at da hjelper enn desse klistremerkene.

Som sagt. Gjer du da på min bil og eg oppdagar da så flyttar eg ikkje bilen iallfall. Så hvis da er da du vil oppnå så heilt greit for meg.

Men no er da viktig at vi elbilistar er hjelpsomme og høffelige både oss imellom og med dei som kjører dieseldyr. Da er nok av elbilhatarar som ønsker "vann på mølla" for å få oss bort frå vegane.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

Sitat fra: Rio på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:50
Sitat fra: bruisepristine på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:32




Sitat fra: pudderjagar på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:21
Hadde eg fått ein slek klistremerke på bilruta hadde eg vorte ganske sur.

Det er en stor del av poenget!

Det er jo ikke helt usannsynlig at dersom noen så det var deg, så ville din bil bli utsatt for hærverk.

Det er en helt idiotisk måte å oppføre seg på, og tjener verken elbilsaken eller noe annet.

Hadde ei slek sak i Norheimsund lørdag kveld der ein person hadde satt bilen til hurtiglading og gått ein tur for å gjera eit eller anna. Bilen vart tidlegare ferdig lada og da stod 3 andre i kø. Eg kommenterte da høffeleg for bileigar at hun blokerte oss andre frå å få lada. Eg har meir tru på at da hjelper enn desse klistremerkene.

Som sagt. Gjer du da på min bil og eg oppdagar da så flyttar eg ikkje bilen iallfall. Så hvis da er da du vil oppnå så heilt greit for meg.

Men no er da viktig at vi elbilistar er hjelpsomme og høffelige både oss imellom og med dei som kjører dieseldyr. Da er nok av elbilhatarar som ønsker "vann på mølla" for å få oss bort frå vegane.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bruisepristine

Å parkere på ladeplass (p-plass) uten å ha i ladekabel, og å ikke være tilbake på minuttet når bilen din er ferdigladet ved en hurtigladestasjon (ikke en p-plass) er i min verden to forskjellige situasjoner og i denne sammenheng lite sammenlignbare (bortsett fra at begge situasjoner er ekstremt irriterende) da den ene er en p-plass og den andre ikke. Slik plassen ved en bensinpumpe ikke er en p-plass, er ikke plassen ved en hurtigladestasjon en p-plass. Ved p-plasser forlater du bilen din som oftest i en lang periode, og opptar du en p-plass med lading uten tilkoblet ladekabel - ja da er du en egoist som fortjener langt mer enn et klistremerke i frontruta som en påminnelse på å benytte ladekabel neste gang.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Rio

Sitat fra: bruisepristine på søndag 04. oktober 2015, klokken 20:10
Sitat fra: Rio på søndag 04. oktober 2015, klokken 19:50
Det er en helt idiotisk måte å oppføre seg på

Du snakker om å parkere på ladeplass uten å lade nå ikke sant?

Neida, jeg skjønte det ikke var det du mente - og du og deg om det.

At andre er idioter (som dog ikke bryter loven) berettiger selvsagt ikke at du skal bli som dem (og i tillegg bryte loven).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

bruisepristine

#669
Sitat fra: Rio på søndag 04. oktober 2015, klokken 23:09
At andre er idioter (som dog ikke bryter loven) berettiger selvsagt ikke at du skal bli som dem (og i tillegg bryte loven).

Fornærmede: "Hei politi, jeg skulle gjerne levert en anmeldelse!!" (Tydelig opprørt)

Politiet: "Ja, hva gjelder det"

Fornærmede: "Noen har festet et klistremerke på vinduet på bilen min med en påminnelse om at jeg ikke skal oppta ladeplasser uten å lade neste gang!!"

Politiet: "..."  (Smiler, tar i mot anmeldelsen, og rett i henlagt-skuffen)

Rio, at jeg i dine øyne blir en idiot og en lovbrytere er helt greit, det skal jeg fint klare å leve med. Det er nemlig prinsipielt viktigere for meg å gjøre folk oppmerksomme på at de er egoister, og disse egoister som opptar ladeplasser uten å lade - ja de fortjener i mine øyne en slik påminnelse.


Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Philip Marlowe

Synes ikke selvtekt hører hjemme i et sivilisert samfunn. Lapper under vindusviskeren bør holde.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

mo73ro

Tror ikke det er mulig å komme unna en endring i bestemmelsene etterhvert som det blir flere elbiler på veien.

Kan starte plikt til å koble til stolpen. De fleste vet nok at man kan parkere gratis på alle kommunale plasser, men velger ladeplasser fordi på mange av disse plassene kan man stå hele dagen (16 timer).

Så blir jo en annen diskusjon om hva man skal gjøre når bilen er full-ladet. Bør det bli krav til å flytte bilen da (altså ladeplikt, ikke bare tilkoblingsplikt)? Er det praktisk å kreve det?
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

Rio

Sitat fra: bruisepristine på mandag 05. oktober 2015, klokken 04:58
Sitat fra: Rio på søndag 04. oktober 2015, klokken 23:09
At andre er idioter (som dog ikke bryter loven) berettiger selvsagt ikke at du skal bli som dem (og i tillegg bryte loven).

Fornærmede: "Hei politi, jeg skulle gjerne levert en anmeldelse!!" (Tydelig opprørt)

Politiet: "Ja, hva gjelder det"

Fornærmede: "Noen har festet et klistremerke på vinduet på bilen min med en påminnelse om at jeg ikke skal oppta ladeplasser uten å lade neste gang!!"

Politiet: "..."  (Smiler, tar i mot anmeldelsen, og rett i henlagt-skuffen)

Rio, at jeg i dine øyne blir en idiot og en lovbrytere er helt greit, det skal jeg fint klare å leve med. Det er nemlig prinsipielt viktigere for meg å gjøre folk oppmerksomme på at de er egoister, og disse egoister som opptar ladeplasser uten å lade - ja de fortjener i mine øyne en slik påminnelse.




Her var det snakk om å tilgrise frontruten med lim, og ikke bare sette en lapp på. Det siste gjør da jeg også.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: mo73ro på mandag 05. oktober 2015, klokken 08:48
Tror ikke det er mulig å komme unna en endring i bestemmelsene etterhvert som det blir flere elbiler på veien.

Kan starte plikt til å koble til stolpen. De fleste vet nok at man kan parkere gratis på alle kommunale plasser, men velger ladeplasser fordi på mange av disse plassene kan man stå hele dagen (16 timer).

Så blir jo en annen diskusjon om hva man skal gjøre når bilen er full-ladet. Bør det bli krav til å flytte bilen da (altså ladeplikt, ikke bare tilkoblingsplikt)? Er det praktisk å kreve det?

Når alternativet er et par hundre kroner i parkeringsavgift er det nok en del som "sympatilader" (plugger ladekladden inn for pynt).

Det man trenger er massiv utbygging av normalladere.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: Philip Marlowe på mandag 05. oktober 2015, klokken 08:39
Synes ikke selvtekt hører hjemme i et sivilisert samfunn. Lapper under vindusviskeren bør holde.

Enig!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA